Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella yleensä valitset kahvilan?

Vierailija
02.09.2026 |

Jos siis käyt kahvilassa edes joskus. Itse käyn todella harvoin ja harmittaa jotenkin kun kaikki on nykyään ketjupaikkoja tai sitten liian fiinejä. Kumpikaan ei kiinnosta. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista kahvilaa AP itse toivoisit?

https://www.projectinspo.com/2016/01/7-of-the-coolest-cafes-in-paris/

Tuollainen kuin tuossa ensimmäisessä kuvassa olisi kiva. Tämä kyssäri tuli mieleen kun mietin että voisin mennä testaamaan Cafe Berryn Helsingissä. Se vaikuttaa kuitenkin ihan liian hienolta ja epämukavalta itselleni. Minusta kahvilassa on tärkeää ettei ole liikaa yritystä. Tietty konstailemattomuus vaikka ei saa olla liian suttuinen. Hyvää kahvi- ja teevalikoima, hyvät tuotteet ja mielellään vaikka joku kakku mitä ei muualta (paikkakunnalta) saa. Otan aina kahvin kanssa syötävää. Kesällä kävin omassa lähikahvilassa ja jäin ihmettelemään kun sanottiin ettei ole pullaa. Mikä kahvila sellainen on? Ap

Tuo kuvan kahvila vaikuttaa kyllä kivalta. Itse tykkään käydä monenlaisissa kahviloissa, välillä hienommissa ja välillä sitten rennommissa.  Mun mielestä tärkeintä on, että paikka on viihtyisä. Huoltoaseman tyyppisiä kahviloita lähinnä välttelen. Myös valikoiman pitää olla tuoretta ja monipuolista. Tykkään käydä kahviloissa myös ulkomailla, koska eri maissa on niin erilaisia kahvilakulttuureja ja -perinteitä. On kiva löytää vähän erikoisempia kahviloita, joissa tarjoillaan esimerkiksi italialaisia, japanilaisia tai portugalilaisia herkkuja.

Vierailija
42/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen Hesan riisto hintaisia kahviloita. Maalla samat tarjoilut 5 €

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Japaniin joskus menen niin täällä on pakko käydä. Olisi varmasti kysyntää Suomessakin.

Mä menisin Japanissa kyllä tänne

Vierailija
44/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen Hesan riisto hintaisia kahviloita. Maalla samat tarjoilut 5 €

Ite välttelen koko Hesaa. Ei ole valkoisen ihmisen paikka nykyään.

Vierailija
45/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltsikat ja kauppakeskukset ovat ankeinpia paikkoja käydä kahvilla!

Vierailija
46/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltsikat ja kauppakeskukset ovat ankeinpia paikkoja käydä kahvilla!

Siis voihan kauppakeskukseenkin saada semmosen sopen kuten esim joku Muji on tehnyt, mutta ne hälisevät akvaariot on kamalia. Kuka haluaa juoda kahvin käytännössä kauppakeskuksen käytävällä? Samoin ketjupaikat ovat tylsiä kun kaikki näyttävät samalta ja sisustus on usein ankea.

Vierailija
47/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmismäärän perusteella. Ei vähääkään kiinnosta tungeksia paikassa missä on jengiä vieri vieressä, vaan menen sellaiseen paikkaan missä on rauhallista ja runsaasti vapaata tilaa.

Sama koskee melkein mitä tahansa kauppaliikettä, en pidä väkijoukoista, jos on liikaa jengiä, jätän menemättä. M43

Vierailija
48/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaiset tulee aina näille palstoille kehumaan omia paikkojaan kuten nytkin Mikkeli, Jyva jne. 

Mikkel mittää oekeeta savvoo ou.  Kuopijon torkahvilsssa tulloo kaapuntireissulla käätyvä.  Kaapunni juoru-ukot siellä pittäävät istuntojjaa ja huavi aaki kyllä kahtoovat ku muukalaene männöö.

Vierailija
49/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä valitsen Avikaisen leipomokahvilan tai Päijänne- kahvilan, brunssilautasellisen käyn nauttimassa Cafe Aallossa( Runoilijan aamiainen) tai Tintintangossa.

Vierailija
50/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkää ketjukahviloista, joskus poikkeuksellisesti tulee käytyä. Tykkään varmaan just niistä, joita täällä pidetään eliitin harrastuksena: kiva tunnelma, tarjoilut ja hyvä kahvi. En kuitenkaan todellakaan kuulu siihen eliittiin. Pidän siitä, että on joko kauniit maisemat tai kiva sisustus. Plussaa, jos on jotain hyvää suolaista tarjottavaa. Musiikki ei saa olla liian lujalla. 

Vierailija
51/51 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kampaviinereitä ja lihapiirakoita vitriinissä. Mielellään vähän kaurismäkeläinen hiljainen ja pysähtynyt tunnelma. Hiljaisuuden katkaisee välillä munakellon pärinä ja kahvinryystämisen ääni ahavoituneilta huulilta. Tämä on minun kahvilani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän