Millä perusteella yleensä valitset kahvilan?
Jos siis käyt kahvilassa edes joskus. Itse käyn todella harvoin ja harmittaa jotenkin kun kaikki on nykyään ketjupaikkoja tai sitten liian fiinejä. Kumpikaan ei kiinnosta.
Kommentit (51)
Välttelen Hesan riisto hintaisia kahviloita. Maalla samat tarjoilut 5 €
Vierailija kirjoitti:
Välttelen Hesan riisto hintaisia kahviloita. Maalla samat tarjoilut 5 €
Ite välttelen koko Hesaa. Ei ole valkoisen ihmisen paikka nykyään.
Huoltsikat ja kauppakeskukset ovat ankeinpia paikkoja käydä kahvilla!
Vierailija kirjoitti:
Huoltsikat ja kauppakeskukset ovat ankeinpia paikkoja käydä kahvilla!
Siis voihan kauppakeskukseenkin saada semmosen sopen kuten esim joku Muji on tehnyt, mutta ne hälisevät akvaariot on kamalia. Kuka haluaa juoda kahvin käytännössä kauppakeskuksen käytävällä? Samoin ketjupaikat ovat tylsiä kun kaikki näyttävät samalta ja sisustus on usein ankea.
Ihmismäärän perusteella. Ei vähääkään kiinnosta tungeksia paikassa missä on jengiä vieri vieressä, vaan menen sellaiseen paikkaan missä on rauhallista ja runsaasti vapaata tilaa.
Sama koskee melkein mitä tahansa kauppaliikettä, en pidä väkijoukoista, jos on liikaa jengiä, jätän menemättä. M43
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset tulee aina näille palstoille kehumaan omia paikkojaan kuten nytkin Mikkeli, Jyva jne.
Mikkel mittää oekeeta savvoo ou. Kuopijon torkahvilsssa tulloo kaapuntireissulla käätyvä. Kaapunni juoru-ukot siellä pittäävät istuntojjaa ja huavi aaki kyllä kahtoovat ku muukalaene männöö.
Helsingissä valitsen Avikaisen leipomokahvilan tai Päijänne- kahvilan, brunssilautasellisen käyn nauttimassa Cafe Aallossa( Runoilijan aamiainen) tai Tintintangossa.
En oikein tykkää ketjukahviloista, joskus poikkeuksellisesti tulee käytyä. Tykkään varmaan just niistä, joita täällä pidetään eliitin harrastuksena: kiva tunnelma, tarjoilut ja hyvä kahvi. En kuitenkaan todellakaan kuulu siihen eliittiin. Pidän siitä, että on joko kauniit maisemat tai kiva sisustus. Plussaa, jos on jotain hyvää suolaista tarjottavaa. Musiikki ei saa olla liian lujalla.
Täytyy olla kampaviinereitä ja lihapiirakoita vitriinissä. Mielellään vähän kaurismäkeläinen hiljainen ja pysähtynyt tunnelma. Hiljaisuuden katkaisee välillä munakellon pärinä ja kahvinryystämisen ääni ahavoituneilta huulilta. Tämä on minun kahvilani.
Tuo kuvan kahvila vaikuttaa kyllä kivalta. Itse tykkään käydä monenlaisissa kahviloissa, välillä hienommissa ja välillä sitten rennommissa. Mun mielestä tärkeintä on, että paikka on viihtyisä. Huoltoaseman tyyppisiä kahviloita lähinnä välttelen. Myös valikoiman pitää olla tuoretta ja monipuolista. Tykkään käydä kahviloissa myös ulkomailla, koska eri maissa on niin erilaisia kahvilakulttuureja ja -perinteitä. On kiva löytää vähän erikoisempia kahviloita, joissa tarjoillaan esimerkiksi italialaisia, japanilaisia tai portugalilaisia herkkuja.