Millä perusteella yleensä valitset kahvilan?
Jos siis käyt kahvilassa edes joskus. Itse käyn todella harvoin ja harmittaa jotenkin kun kaikki on nykyään ketjupaikkoja tai sitten liian fiinejä. Kumpikaan ei kiinnosta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista kahvilaa AP itse toivoisit?
https://www.projectinspo.com/2016/01/7-of-the-coolest-cafes-in-paris/
Tuollainen kuin tuossa ensimmäisessä kuvassa olisi kiva. Tämä kyssäri tuli mieleen kun mietin että voisin mennä testaamaan Cafe Berryn Helsingissä. Se vaikuttaa kuitenkin ihan liian hienolta ja epämukavalta itselleni. Minusta kahvilassa on tärkeää ettei ole liikaa yritystä. Tietty konstailemattomuus vaikka ei saa olla liian suttuinen. Hyvää kahvi- ja teevalikoima, hyvät tuotteet ja mielellään vaikka joku kakku mitä ei muualta (paikkakunnalta) saa. Otan aina kahvin kanssa syötävää. Kesällä kävin omassa lähikahvilassa ja jäin ihmettelemään kun sanottiin ettei ole pullaa. Mikä kahvila sellainen on? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy kahviloissa sillä yhdistän niissä käymisen lapselliseen ja vähä-älyiseen kaupungeissa asuvien punavihreiden wokeglobalistien trendipellelleilyyn enkä siedä näitä ääliöitä läheisyydessäni lainkaan.
Ollaan silleen katos vähän niin kuin tiedostavia, you know.
Hyvää kahvia vastaan minulla ei ole mitään.
Tää on varmaan se syy miksi suuri osa suomalaisista ei osaa edelleenkään käydä kahviloissa.
Osaa?
Kai niissä nyt osaisi käydä, mutta kun ei halua.
No just toi että kahvilassa käyntiä pidetään täällä jonain ihmeellisenä eliitin harrastuksena.
Monessa maassa se on ihan normaalia ja hintatasokin alempi.
Yksin en käy missään kahviloissa, kaverin kanssa jos menen niin sellainen kotoisan oloinen ja itse tehdyt leivokset ovat ne mitkä houkuttelee ja ei liikaa ihmisiä ympärillä.
Sen perusteella että siellä tehdään kahvia myllyssä.
Lähin kahvila kelpaa, jos sieltä saa tuoretta syötävää. En kaipaa hienoa sisustusta ja kalliita hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista kahvilaa AP itse toivoisit?
https://www.projectinspo.com/2016/01/7-of-the-coolest-cafes-in-paris/
Tuollainen kuin tuossa ensimmäisessä kuvassa olisi kiva. Tämä kyssäri tuli mieleen kun mietin että voisin mennä testaamaan Cafe Berryn Helsingissä. Se vaikuttaa kuitenkin ihan liian hienolta ja epämukavalta itselleni. Minusta kahvilassa on tärkeää ettei ole liikaa yritystä. Tietty konstailemattomuus vaikka ei saa olla liian suttuinen. Hyvää kahvi- ja teevalikoima, hyvät tuotteet ja mielellään vaikka joku kakku mitä ei muualta (paikkakunnalta) saa. Otan aina kahvin kanssa syötävää. Kesällä kävin omassa lähikahvilassa ja jäin ihmettelemään kun sanottiin ettei ole pullaa. Mikä kahvila sellainen on? Ap
Ei kannata katsoa paikan hienoutta vaan sitä miten siellä kohdellaan asiakkaita. Olen ollut itselle liian hienoissa paikoissa mutta palveltiin silti hyvin, jäi hyvä mieli ja sellainen olo että en ollut ihan väärässä paikassa kuitenkaan.
Monessa paikassa asiakaspalvelu on kuitenkin mitä on. Usein myyjät ovat kokemattomia tai liian stressaantuneita.
Berrystä en tiedä kun en ole ikinä käynyt. Kuullut kyllä että on suunnattu vähän instagram-porukalle ja usein aika täynnä.
Stadin alueelta olisi kyllä kiva tietää käymisen arvoisia paikkoja.
ei se kahvilan pitäminen ihan halpaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Sen perusteella että siellä tehdään kahvia myllyssä.
Tuossa muutama sellainen. Noissa Siikakosken Myllykahviossa ja Tyrnävän Myllykahvilassa olen itse käynyt.
"Tässä esimerkkejä tunnetuista myllykahviloista eri puolilla maata:
Siikakosken myllykahvio (Liperi, Viinijärvi): Vanhassa ruismyllyssä toimiva idyllinen kesäkahvila ja kirpputori kauniissa koskimaisemassa Pohjois-Karjalassa.
Urpolan Myllykahvio (Mikkeli): Sijaitsee vanhassa myllymiljöössä Urpolan luonnonsuojelualueella luontopolun varrella.
Rapion Myllykahvila (Juva / Mikkeli): Myllykahvila, jonka herkut valmistetaan oman myllyn viljatuotteista.
Kahvimylly / Lankosken mylly (Merikarvia): Lankosken kuohujen äärellä vanhassa miljöössä toimiva perinteinen kahvila, joka tunnetaan muun muassa tuoreista munkeistaan.
Tyrnävän Myllykahvila (Tyrnävä): Paikallinen myllymiljöössä sijaitseva kahvipaikka.
Oleellisinta on sijainti. Hyvien maisemien takia voi mennä, vaikka ei olisi kova nälkäkään.
Musta tuntuu että ei voi ikinä saada nappiin sekä sijaintia, tuotteiden laatua, sisustusta että palvelua.
Ikeassa ja Biltemassa tulee käytyä asioiden lomassa. Hinta edellä valitsen ja juon vain mustan kahvin tai espressoa.
Savolaiset tulee aina näille palstoille kehumaan omia paikkojaan kuten nytkin Mikkeli, Jyva jne.
Lippulaivan Prisma lopetti itse palvelu kahvilan. Oli Fazerin ja oman. Leipomon tuotteet ja koko kaupan tarjonta. Joku pieni buffetkin oli. Sekä sen kaatoi?
Vierailija kirjoitti:
ei se kahvilan pitäminen ihan halpaa ole.
Ei ole mutta jos hinnat ovat korkeat niin asiakkaalle ei saa tulla olo että tuotteet ovat huonoja.
Ainahan se on tasapainoilua kun pulla kuivuu eikä ole enää tuotetta tms mut on myös paljon sellaisia tuotteita jotka kestävät säilytystä, esim monet ns kuivakakut kuten taatelikakku joka ei ole kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa ja Biltemassa tulee käytyä asioiden lomassa. Hinta edellä valitsen ja juon vain mustan kahvin tai espressoa.
Ainakin Ikeassa on ihan surkea hinta-laatusuhde jos katsoo syötäviä. Palat ovat pieniä ja todella huonolaatuista teollista massaa. Ruokaa olen syönyt kertaalleen ja kyllähän sen söi mutta ei se mitään kauhean kummoista ollut, sama kuin olisi hakenut pakastealtaasta jonkun valmisaterian.
Kahvi nyt on varmaan aika sama.
Ulkomailla tulee käytyä. Puolassa esimerkiksi on loistavat leipomukset ja edullinen hintataso. Tietysti Tanska on kahvilaparatiisi eteläisen Ruotsin ohella, mutta ei tule käytyä.
Santsikuppi ilmainen. Isot ikkunat tai terassi ja paljon ohikulkijoita koska tykkään tarkkailla ihmisiä. Leivät eivät saa olla muoviin pakattuja. Suomalainen pienyritys tai suomalainen ketju.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tulee käytyä. Puolassa esimerkiksi on loistavat leipomukset ja edullinen hintataso. Tietysti Tanska on kahvilaparatiisi eteläisen Ruotsin ohella, mutta ei tule käytyä.
Olisi ihana mennä kaupunkilomalle johonkin vanhaan eurooppalaiseen kaupunkiin ja istuksia kahviloissa tuijottelemassa menoa! Ei mulla ole sellaiseen nyt mahdollisuutta mutta muistelen vuosien takaisia kahvilakäyntejä. Tuli syötyä leivoksia joita muistelen yhä koska Suomesta ei saa vastaavia. Toisaalta maailmalla kaipasi suomalaista pullaa.
Hintataso Suomessa on liian korkea ja kansan vaatimustaso samalla liian matala. Monille se huoltsikan sumppi on ihan riittävää, mieluiten vielä pahvimukista ja joku pakasteesta tullut Fazerin munkki kylkeen. Sitten taas ns paremmat kahvilat on aina jotain ankeita ketjuja tai hinta ja laatu ei muuten kohtaa.
Helmiä on olemassa mutta niiden löytäminen voi olla hankalaa jos ei tiedä niitä etukäteen.