Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kokemusta näpistelystä!

Vierailija
02.09.2026 |

Kävin kaupassa ja vedin yhden 3,75 € arvoisen tuotteen itsepalvelukassalla kaksi kertaa. Sitä ei saanut itse poistettua, enkä jaksanut pyytää myyjää ja vaan maksoin tuplana. Olen nyt miettinyt, että näpistelisin tuon arvosta jotain tuolta kaupasta, mutta pelkään kiinnijäämistä.

Te joilla on kokemusta, niin onkohan ihan riittävän suojaava tekijä epäilyiltä, että on tällainen keski-iän ylittänyt rouvashenkilö, jota ei uskoisi helposti näpistelijäksi.

Ja niin typerältä kuin tämä kuulostaakin, niin en edes provoa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti mukaan seuraavalle kerralle niin korjaavat.

Vierailija
42/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina 11 munkkia ja maksan 10. Kassa uskoo aina kun sanon 10 munkkia😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että ikä ja sukupuoli suojaa epäilyiltä. 

Itse kerran lidlin itsepalvelukassalla paistopisteen sämpylöitä ostaessa näppäilin vahingossa 4 sämpylää, kun olin ottanut oikeasti 6kpl. Ajatusvirhe, kun piti ottaa ensin se neljä, mutta sitten huomasin kuudesta saataan alennustat. Sattui tulemaan satunnaistarkastus juuri silloin ja myyjä vain vilkaisi, että pussissa on sämpylöitä, ei laskenut niitä ja toivotti hyvät päivän jatkot. Olen keski-ikäinen harmaavarpunen.

Näin itsekin ajattelen. Minut varmasti profiloidaan helposti harmittomaksi. Lisäksi olen tuossa kaupassa vakioasiakas ja aina myyjille kohtelias ja ystävällinen. Eivät siis varmaan senkään takia osaisi epäillä mitään.

Ap

Mihin sitten ajattelit mennä kauppaan, kun jäät kiinni?? 🤣🤣🤣

Maailmassa on muitakin kauppoja, kuin tämä mistä aloittaja aikoi aloittaa rikollisen uransa.

Vierailija
44/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitti mukaan seuraavalle kerralle niin korjaavat.

Miten todistat, ettet oikeasti ole ottanut kahta samanlaista tuotetta? Meillä ainakin oli sääntö, ettei asiakkaalle tuollaisessa tilanteessa voida palauttaa rahoja, vain heti huomatut virheet korjataan, kun siinä on myös asiakkaan ostokset näkyvillä. Muutenhan jokainen voisi ottaa tuplat milloin mitäkin ja sitten myöhemmin käydä pyytämässä toisesta rahat takaisin.

Vierailija
45/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat 11 munkkia? Miksi ostat edes yhden. 

Vierailija
46/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset ihmettelee miksi teihin ei luoteta. Tehän olette vain valehtelevia varkaita 

Vierailija
47/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mene kauppaan ja lähde ilman ostoskoria liikkeelle

2. Ota joitain sellaisia tavaroita, joita sinun olisi muutenkin tarkoitus ostaa niin, että niitä alkaa olemaan käsissäsi hieman hankala määrä

3. Ala tutkimaan jotain pienehköä tavaraa, tiputa ehkä käsistäsi jotain ja kyykisty nostamaan se. Näytä, että sinulla on hankalaa pitää tavaroita hyppysissäsi

4. Lähde hakemaan ostostoskoria itsellesi ja samalla sujauta tutkimasi pienehkö tuote taskuusi

5. Laita muut tavarat ostoskoriin ja jatka vielä hetki normaalisti ostoksien tekoa

6. Tämän jälkeen maksat ostokset normaalisti ja kävelet pihalle anastettu tavara taskussa tai kiinni jäädessäsi näyttele ällistynyttä ja kauhistunutta, pahoittele ja selitä asia, luultavasti sinua uskotaan ja valvontakameroissa näyttää siltä, että laitoit tavaran vain ajatuksissasi taskuun, kun kätesi olivat niin täynnä

Vierailija
48/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettiin jotain 8-9 vuotiaana kaverin kanssa rihkamaa (mitä ei oikeasti edes tarvittu) Mannerheimintien Sokoksesta 80-luvulla. Meillä koulukavereilla oli silloin aika paha näpistelyvaihe, missä varastettiin makeisia yms. pientä, koska huomattiin, että niin voi tehdä. 

Se oli aikansa hauskaa ja kadulla vertailtiin taas saalista, kunnes naismyymäläetsivä (jolla muuten silloin muodissa ollut naistakatukka) nappasi meidät olkapäistä kadulla kiinni (oltiin siis fyysisestikin vielä ihan pikkupoikia häneen verrattuna) ja kysyi "mistä nämä ovat peräisin tms?" ja sitten jonnekin kaupan takahuoneeseen puhutteluun. Siellä sitten tenttasi nimet, uhkasi poliisisoitolla, jos ei vanhempien yhteystietoja kerrota. Ja koska eihän meillä mitään hc-kriminaaliluonnetta ollut, niin itkeä pillitettiin ja soperrettiin jotain tyyliin "ei poliisia, kerrotaan!" (vaikka poliisia ei olisi oikeasti vähempää kiinnostanut koko asia). Nolotti sitten tietysti lisää kotona, kun vanhemmille oli ilmoitettu näpistelystä.

Loppui varastelu siihen ja olen kyseiselle naisetsivälle ollut aikuisiässä mielessä kiitollinen. Ties kuinka pitkään tuota olisi jatkunut ja turhia lisäongelmia tullut, jos ei ajoissa olisi kiinni jäänyt.

Vierailija
49/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeää varastamista.

Vierailija
50/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että ikä ja sukupuoli suojaa epäilyiltä. 

Itse kerran lidlin itsepalvelukassalla paistopisteen sämpylöitä ostaessa näppäilin vahingossa 4 sämpylää, kun olin ottanut oikeasti 6kpl. Ajatusvirhe, kun piti ottaa ensin se neljä, mutta sitten huomasin kuudesta saataan alennustat. Sattui tulemaan satunnaistarkastus juuri silloin ja myyjä vain vilkaisi, että pussissa on sämpylöitä, ei laskenut niitä ja toivotti hyvät päivän jatkot. Olen keski-ikäinen harmaavarpunen.

Näin itsekin ajattelen. Minut varmasti profiloidaan helposti harmittomaksi. Lisäksi olen tuossa kaupassa vakioasiakas ja aina myyjille kohtelias ja ystävällinen. Eivät siis varmaan senkään takia osaisi epäillä mitään.

Ap

Mihin sitten ajattelit mennä kauppaan, kun jäät kiinni?? 🤣🤣🤣

Minulla on noin 50 ruokakauppaa tässä puolen tunnin ajomatka päässä, valitsen niistä jonkun.

Vierailija
51/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi nyt vaan tappiot, kun et viitsinyt pyytää myyjää paikalle. Kaupoissa pyydetään poliisi paikalle, jos varastaa. Tuskin haluat selvitellä rikoksia poliisin kanssa. 

Vierailija
52/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä olet, jos varastat. Kiinnihän siitä jää.

En minä koskaan ole jäänyt kiinni. 

Vierailija
53/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi nyt vaan tappiot, kun et viitsinyt pyytää myyjää paikalle. Kaupoissa pyydetään poliisi paikalle, jos varastaa. Tuskin haluat selvitellä rikoksia poliisin kanssa. 

Periaatteessahan aloittaja ei varasta, vaan ottaa omansa pois. Kiinnijäämisriki on sen verran pieni, että itse toimisin noin.

Vierailija
54/54 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut juuri aloittajan suunnittelemalla tavalla. Piippasin saman tuotteen itsepalvelukassalla, mutta en jaksanut alkaa selvittelemään asiaa, kun oli kiire. Seuraavalla kerralla sitten jätin vastaavan tuotteen piippaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän