Te joilla on kokemusta näpistelystä!
Kävin kaupassa ja vedin yhden 3,75 € arvoisen tuotteen itsepalvelukassalla kaksi kertaa. Sitä ei saanut itse poistettua, enkä jaksanut pyytää myyjää ja vaan maksoin tuplana. Olen nyt miettinyt, että näpistelisin tuon arvosta jotain tuolta kaupasta, mutta pelkään kiinnijäämistä.
Te joilla on kokemusta, niin onkohan ihan riittävän suojaava tekijä epäilyiltä, että on tällainen keski-iän ylittänyt rouvashenkilö, jota ei uskoisi helposti näpistelijäksi.
Ja niin typerältä kuin tämä kuulostaakin, niin en edes provoa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä olet, jos varastat. Kiinnihän siitä jää.
Aika harvoin pieniestä varkauksista kiinni jää. En minä ainakaan koskaan ole jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä näpistin kaupasta vahingossa tuotteen. Tuote oli jäänyt ostoskärryn pohjalle ja huomasin sen vasta kun maksoin ostoksiani enkä ilmoittanut siitä kassalle. Pakkasin sen kassiini muiden ostosten kanssa. No tästä tuli vain n. 20 € hyöty minulle.
Mä sain kerran katto valaisimen ilmaiseksi, kun myyjä laskutti vain yhdestä. No myöhemmin saman kaupan kassa löi yhden ostokseni kahteen kertaan. Senkin huomasin vasta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin pieniestä varkauksista kiinni jää. En minä ainakaan koskaan ole jäänyt.
Mutta mitä jos jääkin..
Kiltti täti joka haluaa oppia varastamaan. 🙄
Jäät kiinni ja saat porttikiellon. Ihmiset tuijottaa ja koko pikku kylä tietää, että yritit varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
Saa hyvällä lykyllä jonkun sakon, jos ei ole osannut naamioida näpistystä vahingoksi. Eiköhän tuollaisenkin jälkeen elämä jatku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
Saa pienen sakon jolla ei ole mitään merkitystä.
Pistät kansallisasun päälle ja koukut sisäpuolelle tavaraa varten kuten muutkin varkaat. Ja suku plus tuttavat mukaan pitämään älämölöä kun käyt 'ostoksilla'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
No sehän tulee sitten kalliimmaksi kuin tuo pikku summa.
Vierailija kirjoitti:
Pistät kansallisasun päälle ja koukut sisäpuolelle tavaraa varten kuten muutkin varkaat. Ja suku plus tuttavat mukaan pitämään älämölöä kun käyt 'ostoksilla'.
Sitten jos kassa ihmettelee miksi kävelet jalat harallaan, niin sanot että olet juuri synnyttänyt ja ettei se liity mitenkään hameen alle kätkettyyn pakastekalkkunaan sekä pölynimuriin.
Vierailija kirjoitti:
Jäät kiinni ja saat porttikiellon. Ihmiset tuijottaa ja koko pikku kylä tietää, että yritit varastaa.
Ei aloittaja sanonut asuvansa missään pikkukylällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
Riippuu ihan siitä kuinka paljon on kiinnijäämistä aikaisemmin ehtinyt kääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
Riippuu ihan siitä kuinka paljon on kiinnijäämistä aikaisemmin ehtinyt kääntämään.
3,75 € oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
3,75 € oli kyse.
Jatkoin tuota aloittamaani viestien vaihtoa omista näpistyksistäni, enkä niinkään kommentoinut aloittajan tilannetta. Itse olen tässä vaiheessa ehtinyt kääntämään jo niin paljon jäämättä kiinni, että pienenkin sakon jälkeen olen reilusti voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos jääkin..
3,75 € oli kyse.
Tässä on otettava huomioon että odotusarvo korvaa tuon 3,75€.
Eli jos kiinnijäämisen riski on 20% ja odotettava sakko 100€ niin X*(1-0,2)-100€*0,2=3,75€. Täten pitää varastaa vähintään n. 30€ arvoinen tavara että teon odotusarvo vastaa kaupan tekemää kusetusta.
Tee töissä vajaateholla työtä, niin varastat tuon summan ihan käden käänteessä.
Kannattaa nyt ainakin kokeilla. Ritsaaminen on oikeasti kivaa, kun siihen pääsee kunnolla sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että ikä ja sukupuoli suojaa epäilyiltä.
Itse kerran lidlin itsepalvelukassalla paistopisteen sämpylöitä ostaessa näppäilin vahingossa 4 sämpylää, kun olin ottanut oikeasti 6kpl. Ajatusvirhe, kun piti ottaa ensin se neljä, mutta sitten huomasin kuudesta saataan alennustat. Sattui tulemaan satunnaistarkastus juuri silloin ja myyjä vain vilkaisi, että pussissa on sämpylöitä, ei laskenut niitä ja toivotti hyvät päivän jatkot. Olen keski-ikäinen harmaavarpunen.
Näin itsekin ajattelen. Minut varmasti profiloidaan helposti harmittomaksi. Lisäksi olen tuossa kaupassa vakioasiakas ja aina myyjille kohtelias ja ystävällinen. Eivät siis varmaan senkään takia osaisi epäillä mitään.
Ap
Mihin sitten ajattelit mennä kauppaan, kun jäät kiinni?? 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tee töissä vajaateholla työtä, niin varastat tuon summan ihan käden käänteessä.
Mutta tämä ei poista kaupan velkaa aloittajalle.
Minä näpistin kaupasta vahingossa tuotteen. Tuote oli jäänyt ostoskärryn pohjalle ja huomasin sen vasta kun maksoin ostoksiani enkä ilmoittanut siitä kassalle. Pakkasin sen kassiini muiden ostosten kanssa. No tästä tuli vain n. 20 € hyöty minulle.