Maksaisitko kengistä 150€?
Kommentit (74)
Olen maksanut enemmänkin. Syys- ja talvijalkineista. Kun kulkee jalan ja pyörällä, on ostettava hyvät jalkineet. Monilla räpsyillä kuljin ja palelin vuosikaudet, pohjat irtoili ym. Laatukenkien kanssa ongelmat loppui.
Kalleimmat kengät, jotka omistan maksoivat 460€. Kotimaiset, aitoa nahkaa. Kestäneet uudenveroisina jo 6 vuotta. 150€ on mielestäni aika alakanttiin oleva hinta hyvälaatuisista kengistä. Ei kovin usein noin halvallal löydy aidosti laadukkaita.
tietenkin, hyvistä maksan sen minkä ne maksaa... sattuikin vuosi sitten että löysin sittarin poistolaatikosta 2 paria omaa kokoani olevat Sievin kengät, osin molemmat, normi hinta 160e alehinta 60e. Enää sitä mallia ei tehdä, saas nähdä koska on seuraava kenkien osto. Yleensä mulla kestää yli 5 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut maksavat kengistä 150€ ja väittävät olevansa köyhiä😁
Jos ostaa kerran kymmeneen vuoteen 150€ hintaiset kengät, niille tulee hintaa 15€/vuosi. Millä logiikalla tämä ei onnistu köyhältä?
Se ei onnistu köyhältä siksi, että köyhällä ei OLE kerralla 150euroa niihin kenkiin laitettavaksi. Siksi sen köyhän on pakko ostaa puolen vuoden välein niitä 30 surkeita kengänkorvikkeita ja siksi juuri se köyhä päätyy maksamaan kengistään enemmän kuin se rikas ja SILTI sen köyhän varpaat palelee huonoissa kengissä.
Mutta tämä ei siis ole typerä valinta, jonka se köyhä tekee, vaan se on pakko. Koska niiden parempien ja halvemmaksi tulevien kenkien ostamiseen täytyi olla mahdollista investoida kerralla se 150 euroa, eikä sillä köyhällä ei missään vaiheessa ole niin paljoa kerralla.
Köyhälläkin on mahdollisuus säästää kuukaudessa 10 - 15 euroa pelkällä ruokakauppakäyttäytymisellä. Sinä taidat olla niin köyhä päästäsi, että pitää säästää perusajattelustakin.
Olen maksanut luksusmerkin korkkareista 990 euroa.
Normaalisti suosin kuitenkin noin 100-200 euron merkkikenkiä.
Porukka, joka väittää, että 150€ laittaminen kenkiin ei ole köyhältä mahdollista, on 100% varmuudella porukkaa, joka laittaa joka kuukausi usemman kympin asioihin, joita ei välttämättä tarvitse. Kolme karkkipussia kuukaudessa tekee jo kympin.
150€ kengät kuulostaa aika halvoilta. En ole tuommoisia halpiskenkiä ostanut vuosikausiin.
Riippuu kengistä, mutta pääsääntösesti, joo kyllä maksaisin.
Vierailija kirjoitti:
tietenkin, hyvistä maksan sen minkä ne maksaa... sattuikin vuosi sitten että löysin sittarin poistolaatikosta 2 paria omaa kokoani olevat Sievin kengät, osin molemmat, normi hinta 160e alehinta 60e. Enää sitä mallia ei tehdä, saas nähdä koska on seuraava kenkien osto. Yleensä mulla kestää yli 5 v
Muista sitten kävellä molemmilla Sieveillä säännöllisesti. Sievi on nykyisellään mukana tässä uudessa kengänpohjahullutuksessa, varastoinnissa olevat kengänpohjat alkavat hajoilla itsekseen. Miehellä meni roskiin varsiltaan hyvässä kunnossa olevat nahkaiset Sievit roskiin, yhden käytön jälkeen olivat toista vuotta säilössä odottamassa seuraavaa luontoreissua.
Olen laskettelumonoista maksanut 150,- euroa parikytvuotta sitten. Edelleen mun jalkaan hyvät ja toimivat. Mistään korkkareista en tuota maksaisi.
Kunnon vaeluskenkiin ei 150e edes riitä. Silti ostan sellaiset aina kun on tarvetta uusia vanhat.
En maksaisi kun ei ole varaa. Satsaan kenkiin ja takkeihin (viluisena varsinkin talvikäytössä oleviin), mutta 150 euron popoihin ei rahat taivu.
Talvikäytössä on Riekerin kengät kuudetta vuotta, maksoin noin 80e. Vetoketju korjattu suutarilla ja näihin ostettu uudet pohjalliset.
Talvitakkina noin 7 v vanha untuvatakki, maksoi maltaita tarjouksessakin olisiko ollut 250 e. Tämä alkaa vetelemään viimeisiään, mutta tällä mennään vielä ensi talvi jollei töitä löydy.
Siriina kirjoitti:
En maksaisi kun ei ole varaa. Satsaan kenkiin ja takkeihin (viluisena varsinkin talvikäytössä oleviin), mutta 150 euron popoihin ei rahat taivu.
Talvikäytössä on Riekerin kengät kuudetta vuotta, maksoin noin 80e. Vetoketju korjattu suutarilla ja näihin ostettu uudet pohjalliset.
Talvitakkina noin 7 v vanha untuvatakki, maksoi maltaita tarjouksessakin olisiko ollut 250 e. Tämä alkaa vetelemään viimeisiään, mutta tällä mennään vielä ensi talvi jollei töitä löydy.
Ei ole varaa 150€ kenkiin, mutta on varaa maksaa 80€ kenkiin uudet vetoketjut ja pohjalliset. Tuskin niitä parilla kympillä sait.
Olen maksanut paljon enemmänkin. Mun keskiverto kenkäpari maksaa ehkä noin satasen.