Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrakset 05

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät menivät hyvin ja miellyttävissä tunnelmissa. Harmittavasta Minttu oli väsynyt jo kirkkoon mentäessä ja siellä häntä saikin kantaa sylissä lähes koko toimituksen ajan. Mutta suostui hyvin kävelevään kirkkokäytävää siskon perässä, tosin kesken kävelin viskasi kukkakorinsa mulle, ei häntä huvittanut sellaista raahata. Vihkimisen aivan loppusuoralla nähtiin myös perinteinen kiukkuheittäytyminen lattialle.

Häissä Minttu viipotti ympäriinsä, ei viihtynyt yhtään paikallaan. Likka oli niin väsynyt, että jo kahdeksan jälkeen hän lähti nukkumaan isomummulle.

Kyllä aikalailla helpompaa oli loppuillasta kun ei tarvinnut sivusilmällä vahtia Minttua.

Eilen tuntui, että takki on aika tyhjä kaiken järjestelyn jälkeen. Ja tänään tuntui aamulla siltä kuin joku olisi käynyt hakkaamassa mut yöllä, sormet tuvoksissa ja jalat kipeät, olisikon jotain nesteenpuutetta; kun eilen krapulassa ei oikein maistunut vesi :)

Kiitos kuvista joitakin olen saanut.

Meillä Minttu hakkaa välillä päätään seinään ja sitten sanoo: sattuu sattuu. Tää on ehkä sellaista harjoittelua, että kun sattuu niin sitten tulee pipi.

Gerda meillä on suunnitteilla syyskuulla matka luultavasti Espanjaan.

No nyt takaisin työnpariin :)

Vierailija
2/34 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että häät menivät hyvin! Ihana Minttu, kun osasi kävellä annettua reittiä :) Pään lattiaan paukutusta meillä ei ole vielä ilmennyt, saas nähdä koska aloittaa.

Seuraavaksi luvassa ruikutusta ja valitusta:

Olen täysin jumissa. Toinen pakara ja reisi jossain ihme soosissa. Kamala tunne. Venyttely auttaa aina hetkeksi, mutta kun venyttämisen lopettaa, kipu tulee kymmenessä sekunnissa takaisin. Samoin toinen puoli selästä on aivan jumissa. Aargh!

Sitte näyttäisi siltä, että Onni on jättämässä päiväunia pois :/ Pari päivää mennyt nyt niin, että ei nuku päivällä, vaikka on väsynyt. Mies on jättänyt lapsena päiväunet pois 1-vuotiaana, voi ei, jos periytyy. Vauva tulee ja Onni ei nuku päiväunia = painajainen.

No joo, mutta ihanat ilmat ulkona kuitenkin! Niin ja toinen koira (se maksashunttipotilas) sai terveen paperit tänään jälkitarkastuksessa :) Se toinen, joka kastroitiin, on villiintynyt entuudestaan, joten eipä auttanut meilläkään pallien poisto. Haluaa koko ajan leikkiä, no saipahan ainakin virtansa takaisin :)

Lähdetään mökille viikoksi kesällä. Se on kiva juttu. Mulla silloin meneillään 39+ viikko :D Mökiltä ei ole onneksi kuin tunnin ajomatka, joten ehditään synnärille, jos lähtö tulee. Tosin en usko, että tulee, koska Onnikin meni niin reippaasti yli. Lähdetään sinne isolla porukalla, sukulaisia lapsineen. Isäni oli vuokrannut jättimäisen luksusmökin, joten täytyy mennä (=itsellä ei olisi rahaa sellaiseen). Saavat näin lapsenlapset saman katon alle. Lahjontaa ilmassa :D

Plussia en halua alkaa nyt väkisin tähän vääntämään, kun tuntuu olevan mulla sellainen känkkispäivä tässä meneillään. Vali vali jne. ;)

Noema

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että häät onnistuivat ja morsiusneitokin osasi hommansa :)

Varmasti suloinen rimpsessa oli :)

Jumiutuneena on erittäin kurja olo. Noemalla tsemppiä ja lihasten vetreytymistä :)

Luksus mökkeily kuulostaa varsin hienolta :) ja tosi mukavaa kyllä, että olette isolla porukalla. Toivottavasti vauva malttaa asustella vielä masun uumenissa mökkeilyn ajan.

Minullakin neidistä raskaus meni yli 16 pvä ja käynnistyksellä lähti het hommi toimiin, marraspojasta olin varma, että homma tapahtuu samalla kaavalla, mutta Perttu viihtyi vain 7 päivää yli la-ajan.

Mannalla ja poikasella oli mukava tarina :) Extremeä kakkavaipan vaihtoa ;)

Viikonloppu mennä hurahti taas niin vauhdilla.

Kohtahan on juhannus, minkäslaisia juhannussuunnitelmia teillä on?

Minä menen lasten kanssa viikon päästä vanhemmilleni ja ukko tulee myöhemmin perästä ja ollaan juhannuksen yli siellä.

Ihana mennä kesäiseen maalaismaisemaan :)

Illalla, kun kävin lenkilä oli ihana kuunnella lintujen laulua ja haistella kesäisiä tuoksuja :) Ihana kesä, ihana!

Pertusta oli tänään hauska tiputella liukumäestä keppiä alas ja laskea sitten itse perästä, näin tapahtui noin 100 kertaa :) ja riemunaurut päälle.

Me asutaan punkkialueella. Neiti oli isin kanssa ulkoilemassa ja olivat mukamas nähneet punkin ( oli kyllä liian suuri punkiksi) ja neiti minulle selitti, että kivellä oli munkki. No, seuraavana päivänä menin neidin kanssa kiven ohi ja muisteli näkemäänsä pullaa :)

Neidin puistokaverin äiti oli kuullut, että Fannyn isi opiskelee ja kysynyt

neidiltä, mikä isistä tulee ja vastaus oli ollut iso koululainen :)

Liikunta vinkkiä tuon raskauden jälkeisen pullataikinamahan pois saantiin kaivataan!! Muutoin ei liikakiloja ole, vain tuo ällö pullataikina. Noema siittä pääsi ennen Sisua eroon, kuinka?

Hyvää viikkoa!

Hilda

Vierailija
4/34 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta kuulostaa tuo Noeman tuleva mökkiloma. Aika viimesillään olet silloin=) tai voihan vauva olla silloin jo syntynytkin, mene ja tiedä...

Meillä on myös tulossa mummolassani sellainen sukukokoontuminen heinäkuussa. Ihana saada sinne kaksia serkkuani perheineen, tädit, oma perheeni ja ukki. Haluan kovasti antaa pojalleni samanlaisia kesämuistoja pikkuserkkujensa kanssa kuin mitä minulla on omien serkkujeni kanssa vietetyistä kesälomista maalla.

Meidän poikaa muuten " vaivaa" tietynlainen serkuttomuus, hänen 7 serkkuaan ovat jo niin isoja, 12- 22-vuotiaita. Siksi toivon kovasti että hän lähentyisi omien serkkujeni lasten (1-5v) kanssa vaikka hekin asuvat aika kaukana. Serkut ovat tärkeitä=)

Meilläkin muuten poika syntyi 15 päivää yli lasketun ajan. Käynnisteltiin eri tavoin ja lopulta päädyttiin hätäsektioon, kun vauvan sydänäänet romahtivat (oli jo 8cm auki). Minulla ei ollut koko odotusaikana yhtään supistusta. Vasta käynnistellessä tuli muutama ihan pieni ja kalvojen puhkaisun jälkeen muutamia isompia. Aika onnetonta touhua siis=)

Mitäs meillä sitten muuta... Poika on nyt kiinnostunut hieman autoista (Plaston isot kuormurit, mopo ja taaperokärry). Hurjan juoksun kanssa niitä työntelee menemään ulkona. Tähän saakka eivät ole kiinnostaneet yhtään. Voi voi, ei kai vain äidin kokkipojasta ole tulossa automies=)

Poikaa on vaivannut pari päivää kova yskä nukkuessa. Varmaan on taas kohta kuumeessa=( Nukkumisesta tuli mieleen, että mieheni nukahti jo klo 20 sohvalle ja appiukkoni ennen häntä nojatuoliin. Ja poikakin meni nukkumaan ennen klo 20. Uneliasta sakkia! Itse en taas viime yönä saanut unta. Valmoin aamuyöstä kolmatta tuntia, väsytti kyllä mutta uni ei tullut. Söin sitten jätskiä, luin lehtiä ja sovittelin yhtä iltapukuani jonka päätin laittaa yksiin kesähäihin joissa olen kaasona.

Vatsalle täytyisi saada täälläkin tehtyä jotain. Ja painoa muutenkin alas.

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Manna

+ sain tiskattua, laitettua pyykkejä ja vaihdettua pojalle petivaatteet

+sain uuden 2plus-lehden jota oli kiva lueskella (en ollut muistanut tehdä osoitteenmuutosta ja 1 numero oli kai mennyt vanhaan osoitteeseen ja jäänyt sinne tielle. Onneksi sain uuden lehden kun pyysin)

+ veimme tänään keittiön tarjouspyyntöjä muutamaan firmaan (ja saimme uusia ideoitakin) ja lähetimme niitä myös postissa. Saas nähdä tuleeko vastauksia (no noista ainakin tulee jonne veimme ne ihan itse), en jaksa lähteä joka firmaan istumaan tuntikausiksi.

Vierailija
5/34 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kesäiset ilmat ovat tulleet. Suut menee korvasta korvaan ja hikipisarat ilmestyvät otsalle auringonpaisteessa. Välillä on satanutkin, mutta lämpö on silti pysynyt ilmassa. Jäätelökausi on alkanut. Nam :)

Kurjalta kuulostaa Noeman jumitukset. Toivottavasti on ohimenevää. Mökkireissu sen sijaan ihanan kuuloinen! :)

Touko hienoa että häät sujuivat hyvin. Minttu oli varmasti suloinen morsiusneitona. On se vaan erilaista juhlia ilman että tarvitsee lapsia samalla kaitsea, mutta mukavaa ottaa pieni juhlaväkikin mukaan. Me oltiin muutama viikko sitten ystävien häissä ja tehtiin myös niin että poikanen oli alkuillan mukana, ja sit mies kävi viemässä kotiin nukkumaan (siellä oli hoitaja odottamassa) ja loppuilta saatiin vielä juhlia vähän vapaammin.

Mannalla munkin mielestä kivoja juttuja. Kakkavaipanvaihtoa raksalla oli mukava lukea :)

Fanny on mainion kuuloinen tyttö :) Hauskat jutut, minkäs ikäinen sisko Pertulla olikaan?

Meillä oli tosi mukava viikonloppu. Tai lauantai mulla meni lähinnä töissä, mutta sunnuntai oli aivan ihanaa aikaa perheen kesken. Käytiin kotieläimiä katsomassa, poikanen oli aivan myyty lehmistä, lampaista, vuohista, pupuista...possuja vähän pelkäsi :) Jopa syötti ruohoa ja voikukanlehtiä vuohille, saatiin ihania kuvia siitä muistoksi. Ja kun aurinko paistoi ja niin kesäiset ilmat saatiin.

Illemmalla käytiin vielä ensiajelulla pyörillä. Ostettiin siis vihdoin turvaistuin pojalle, että saa kyytiin tarakalle. Siellä hää katseli maisemia ja söi sormiaan. Pyöräiltiin vähän kauempana kotoa olevaan puistoon ja takaisin.

Nyt on myös hyvä mieli, kun sain tänään vihdoin kunnolla tampattua ja tuuletettua poikasen sängystä kaikki patjoja myöten, imuroitua ja pyyhittyä rätillä sängyn pölyistä. Petasin sinne uudet nallelakanat, ja tyynyn. Kävin loppuviikosta ostamassa sellaisen litteän, ja innostuin samalla ostamaan muutamat lasten petivaatteet. :) Kyllä kelpasi poikasen illalla mennä nukkumaan. :))

Olen myös tyytyväinen kun pitkästä aikaa sain käytyä tänään jumpassa, nyt on hyvä olo. Pullataikina on mullakin mahan kohdalla :D

Hyvää yötä toivotellen,

Gerda ja karhunpoika

Vierailija
6/34 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun kun vielä muistan: Tiituliitu ja Aatun äippä, teidän mussukoiden kuvat eivät tulleet ainakaan mulle perille. Jaksatteko laittaa uudelleen: katjutska@gmail.com ? Olisi ihanaa nähdä kuvia. Muutkin saa toki lähetellä niin lähettelen Jessen kuvan vastalahjana. :-)

Toivottavasti Noeman jumitukset ovat jo helpottaneet, kuulosti kovin kivuliaalle nuo kramppisi. :-/

Hyväntuulisia juttuja teillä oli taasen, ovat piristäneet kun olen flunssaisena käynyt lueskelemassa. :-) Nuha ja köhä on edelleen. Eilen oltiin Jessen kanssa vielä kotosalla, mutta tänään tulin töihin kun Jessen kunto vaikutti jo hyvälle vaikka välillä saakin nenää vielä niistellä. Takertui muhun kovasti tarhassa kun tein lähtöä ja iso itku tuli kun piti mennä tädin syliin. Kurjalle tuntui. Toivottavasti päivä on mennyt kuitenkin hyvin ja tädit ovat ehtineet sylitellä. Hirmuisen sylinkipeä poika on ollut nimittäin viime päivinä seurana. Ihanaa on halia ja sylitellä paljon, mutta välillä Jessen sylin- ja seurankipeys tuntuu raskaalle kun pitäisi ehtiä tehdä ruokaa, laittaa pyykkiä yms. Sitten kauhea huuto ja kitinä kun ei syliin pääse.

Viikonlopun mökkikeikka oli oikein kiva. Jesse nauroi ihan ennätyksellisen paljon ja sitten hikkaili päälle. ;-) Ukki varsinkin sai hassutuksillaan Jessen aina ihan hepulin partaalle eikä kikatuksesta meinannut tulla loppua ollenkaan. Ihanan kuuloista.

Saatiin miehen kanssa viettää laatuaikaa kaksin, käytiin soutelemassa ja kävelemässä, saunottiin pitkään... Ja mun vanhemmat nauttivat taas Jessen seurasta ihan täysillä. Äidiltäni tuli itku kun lähdettiin sunnuntai-iltana ajelemaan kotiin päin. Tarvii yrittää kesällä kyläillä mummulassa mahdollisimman paljon.

Manna puhui serkuttomuudesta. Oon itse murehtinut samaa. Mulla kun ei ole enää sisaruksia kun pikkuveljeni kuoli seitsemän vuotta sitten. Miehelläni on yksi veli, mutta hän on paatunut poikamies. Saas nähdä saako Jesse serkkuja koskaan. Pikkuserkkuja on kertynyt jonkin verran, mutta aika harvakseltaan nähdään. Pitäisi varmaan koittaa lämmitellä taas sukulaissuhteita. Muistan omasta lapsuudesta miten ihanaa oli käydä usein sukuloimassa ja leikkimässä samanikäisten serkkujen kanssa.

Vatsa on mullakin sellainen pömpykkä. Kun vaan jaksaisi tehdä ahkerasti vatsa- ja selkälihasliikkeitä niin auttaisi varmaan asiaan. Mutkusitku... ;-)

Tulkaahan rupattelemaan!

Vierailija
7/34 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ja kuuma päivä takana! Mittarissa oli 27 astetta varjossa, wau! Shortseissa ja varvasläpyköissä liikuttiin ulkona Onnin kanssa. Avoautolla ajeltiin Thelmana ja Louisena tukat hulmuten :) Käytiin myös uimahallissa ja siellä oli jo ulkoaltaat avattu. Lapsille oma matala allas suihkulähteellä :) Siellä otettiin aurinkoa ja nautittiin vedestä. Ihanaa, aivan kesämeininki.

Käytiin myös pojan 1½-vuotisneuvolassa. Kaikki oli mainiosti ja strategiset mitat olivat 84 cm & 12kg300g. Rokote saatiin ja siitä tuli itku :( Lupasin Onnille, että saajotain herkkua rokotuksen " kunniaksi" ja käytiinkin sitten neuvolan jälkeen ostamassa kaupasta pillimehu ja Puuha Pete karkkiaski :)

Juhannus on meillä vielä ihan auki. Ei mitään hajua missä ollaan silloin.

Varsin oivalta tylleröltä vaikuttaa tosiaan tuo Hildan Fanny. Mahtava lohkaisu tuo punkki/pulla juttu :D Ihan pisti äänen naurattamaan. Fanny taitaa olla sellainen hyväntuulen tyttö.

Hilda kyseli " röllykän" poisto-ohjetta ;) Mulla on sitten taas sama urakka edessä, huoh. Häädin röllykkäni jumppaamalla 3-4 kertaa viikossa kotona jonkun ihan tavis jumppavideon tahtiin. Jotain rasvanpoltto/muokkaus dvd-pätkiä ostin Prismasta. Tiesin, että mun ei tule lähdettyä niin montaa kertaa viikossa salille. joten hankin jumpat kotiin. Onnin päikkäriaikaan aloin sitten jumppaamaan. Lisäksi söin terveellisesti (muistaakseni;). Söin siis ihan kuin ennenkin (paljon), mutta sellaista ruokaa, jonka tiesin puhdistavan elimistöäni kaikelta raskaus/imetysaikana keräämältä hötöltä. Herkkujakin söin joka päivä melkein, mutta nekin oli esim uuniomenaa kevytvaniljakastikkeella, kevyt jäätelöä, pirtelöä kevytjädestä jne. Mulla ei ollut painoa ylimääräistä myöskään, vaan juuri tuo röllykkä. Terveellisellä ruokavaliolla ja ahkeralla jumpalla sain röllön häädettyä. Samalla paino meni miinukselle (joka nyt taas hyvä, koska painoa tullut PALJON tässä raskaudessa). Oikein odotan sitä aikaa, kun saan taas fiksata itseni kuntoon ja sitten jälki on pysyvää. Kuulostaapa pinnalliselta, mutta eipä mahda mitään. En yritäkään millään filosofialla tätä syvällistää. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että en kestä katsoa itseäni sellaisena löllönä. Ja muutenkin mua alkoi ällöttämään oma selittelyni röllön suhteen. Siksi päätin siitä hankkiutua eroon. Tämä on kai minun heikko kohtani.

Toivottavasti Mannan pikkuinen selviää pelkällä yskällä ja sekin häviää pian. Ikävää, jos kuume taas nousisi. Paljon on teillä jouduttu sairastelemaan. Toivotaan, että loppuisi tuo ikävä kierre.

Ihanalta kuulosti Gerdan ja karhunpojan kotieläintila visiitti. Itsekin olen miettinyt, että pitäisi mennä käymään Falkullan kotieläintilalla. Varmasti hieno kokemus lapselle.

Auringonkukalle paljon paranemisia. Ikävää olla köhässä näin ihanilla säillä. Kyllä varmasti Jesseä halivat siellä tarhassa. Kuulostaa ainakin niin suloiselta pojalta, että miksipä eiväthalisi :) Mökkiviikonloppu kuulosti kanssa ihanalta. Mikäs sen ihanampaa, kuin nähdä oma lapsi onnellisena ja saada vielä miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa? Ei paljon mikään.

Jahas, nyt pitää mennä. Mies oli koirien kanssa koirapuistossa ja on sortunut kotimatkalla hakemaan safkaa jostain. Taas siis lisää massaa tähän kohoavaan taikinaan :) Onpahan sitten kunnon projekti tiedossa muutaman kuukauden kuluttua ;)

Noema yhtenä plusmerkkinä :)

Vierailija
8/34 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kesä vaan tulla tupsahtaa meidänkin perheeseen. Isommat muksut jäävät tänään kesälomalle:) Ilma ei todellakaan ole kesäinen, mut eipä kai ennen juhannusta lämmintä ole kuitenkaan..vähän skeptinen kun olen.

Meillä poikanen paukuttaa suuttuessaan päätälattiaan tai seinään. Ja nyt uutena on tullut käsillä seiniin hakkaaminen..sit sattuu käsiin ja poika tulee itkun kans et pitää puhaltaa pipi pois. Pientä uhmakkuutta muutenkin alkanu enempi olla, kiukkua ja itkua vähän väliä.

1½ -vuotis neuvolassakin käytiin, joka meillä oli vaan normaali terkkarin tarkastus. Kaikki ok ja mittaa oli tullut hurjat 7 cm puolessa vuodessa! Mitat olivat 13,5 kg ja 85 cm. Poika ei sanoja sano muuta kuin tutu ja anna. Ymmärtää kyllä oikein hyvin mitä sanotaan. Neuvolaan seuraavan kerran pitää mennä 2 vuotiaana mikäli ei puhetta. Muussa tapauksessa vasta 2,5 vuotiaana. aikasemmin kyllä on käyty aina ikävuosi tarkastuksessa... No nää muuttuu niin äkkiä aina, tuntuu et aina on eri ohjeet millon pitää mennä ja tulla neuvolaan tai lääkäriin.

Juhannuksesta..Me ollaan vuokrattu huvila juhannusaatosta viikoksi eteenpäin. Ihanaa päästä sinne, en malta odottaa.....Ystäväperhe tulee varmaan juhannuksena meidän kans sinne, muuten ollaan ihan oman perheen kesken.

serkuista ei meillä ole pulaa..tässä suvussa on tällä hetkellä 8 lasta ikähaarukalla 4kk- 11 v. että sutinaa on kun kaikki on koolla yhtäaikaa. Ja luultavasti porukka vaan lähivuosien aikaan lisääntyy enmmänkin.

Ja pullämaharöllykkä on mullakin. Kaikki poikasen odotuksesta tulleet kilot on kyllä lähteny, mut eihän toi löysä löllö mihkään lähe:(

Painoa mulla liikaa vielä 10 kg, tarkoitus on se ottaa pois ennen helmikuuta 08, lähdetään silloin etelään aurinkoon ja olis kiva olla rantakunnossa vihdoinkin. saas nähdä onko toiveajattelua:)

Mutta siinäpä omaa napaa..

Noemalle jaksamista jumittuneiden paikkojen kans! Ja meidän keskimmäinen lakkasi nukkumasta päikkyjä alle 2 vuotiaana. Se oli ihan hirveetä, toivotaan et Onni vielä nukkuisi, pienet kuitenkin tarvii sitä unta. Ja onpas teillä sit jännä mökkiviikko tiedossa!!!! Tai mistäs tietää vaik vauvan kans pääset mökkeilemään...?

Kaikiile muillekin oikein ihanaa alkavaa kesää ja toivotaan et pian tulee ihan kunnolla lämmintä!

Käyn taas jossain vaiheessa kuulumisia laittamassa....

terkuin äitykkä ja poikanen

Hormooonihirviölle ja katraalle oikein mukavaa Turkin matkaa!!!!!!

Vierailija
9/34 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa kun on lämmintä :) Vaikka onkin ukkostanut ja välillä sataa niin mukavalta tuntuu tämmöisestä vilukissasta lämpoiset kelit. Saa hyvälle mielelle.

Noema voi kun tarttuisi tuommoinen samanlainen tsemppi nyt itsellekin ja jaksaisi jumpata ahkerasti ja jättää herkkuja vähän vähemmälle. Pienenä kannustimena tässä kuukauden päässä häämöttävä etelänloma, jospa siihen mennessä jotain pientä ehtisi pullamahalle tapahtua. :) Juurikin siellä Fallkullassa me käytiin viikonloppuna, oli oikein mukavan oloinen paikka. Voin kyllä suositella.

Auringonkukka toivottavasti pian köhät lähtevät teiltä pois. Kesä ja flunssat ei sovi yhteen :) Meidänkin poikasesta on tullut aikamoinen sylinkäinen, ei ehkä silloin niinkään kun ollaan kaksin, mutta jos on muitakin paikalla niin nuohoaa mun lahkeessa kiinni. Ja itku meinaa tulla jos lähden pois käymään, välillä vaikka jäisi isänsä kanssa. Isin perään ei itke ihan samalla tavoin. Mikä lie eroahdistus nyt iskenyt. Toisaalta hellyttävää tietää että olen tärkeä pikkumiehelle :P Mutta miehen puolesta välillä harmittaa, kun välillä poikaselle ei meinaa isin syli edes kelvata vaan pitää päästä äitin luo. Huomaan, että miehestä tuntuu joskus kurjalta semmoiset tilanteet vaikkei oo mitään sanonutkaan.

Äitykkä voi kun kiva kuulla teidänkin kuulumisia. :) Meillä taitaa seuraava neuvolakäynti olla 2 v, jos oikein muistan. En tiedä onko eri kunnissa sitten eroja.

Me ostettiin uudet kevyet pienet rattaat pojalle, on sitten matkallakin helpommat. Vanhat ajattelin myydä pois kunhan saan kankaat pestyä.

Koti odottaa siivoojaa. Tarttis kai tehdä asialle jotain :)

+uudet rattaat tuntuivat hyviltä käytössä

+saatiin aamupäivällä hoidettua asioita

+lämmintä, ei tarvi pukea juurikaan lisää ulos lähtiessä

Gerda

Vierailija
10/34 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jäänyt ihan kokonaan tämä, neiti on niin vilkasta sorttia että missä välissä sitä ehtii koneella istua... no nyt,kun se nukkuu ja levitin hiusvärin päähän niin on pakko ottaa hetki iisisti...

mitäs tuossa lukasin niin täälläkö on jo uudelleen odottajia... HÄRREKUUT... itsellä menee aivan kaikki energia tuohon meijän tyttelöön.. mutta ONNEA RUTKASTI kaikille odottajille.

meillä myös paukutetaan päätä seinään ja sitten katsotaan alta kulmien, kun isi kieltää.. oikein tahallaan paukuttaa..

paljon on myös puhetta tullut, autolla ajaminen on kova sana, kokoajan pitäs AIJJAA :)

kohta alkaa hulina, ajateltiin laittaa talo myyntiin ja mennä hetkeksi aikaa vuokralle, sitten aletaan rakentamaan, joo no tontti on vielä hakusessa, mut pikkuhiljaa.. talon jos sais myytyä kesän aikana.. niin muuten, kiinnostaisko ketään talo kokkokankaalla kempeleessä?? :))

mut ny meen peseen värin pois, aurinkoisia päiviä kaikille!!

t. jeo ja jassu ;)

Vierailija
11/34 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas onkin Noemalla ja Onnilla ollut kesämeininki, kuulosti huisin hauskalle. :-) Niin ne säät vaihtelee, Tampereella ei ole tällä viikolla shortsikelejä ollut vaikka aika lämmintä onkin. Tänäänkin on pääasiassa sadellut vettä, aamulla vähän ukkonenkin jyrisi kun tarhaan tepasteltiin.

Meilläkin on juhannussuunnitelmat vielä auki, kaverin mökillä ehkä käväistään. Anoppi on tarjoutunut ottamaan Jesseä yökylään jos halutaan viettää juhannusta vähän railakkaammin. Voisihan sitä ehkä yhden yön osalta niin ajatellakin.

Mukavan rentouttavaa olisi mökkeillä vähän aikaa kaveriporukalla, grillata, saunoa ja uida ilman että tarvii olla jatkuvasti silmät selässä tai vaihtoehtoisesti Jesse sylissä. ;-)

Äitykkä ja Jeo, kiva kun kävitte kertomassa kuulumisia. :-)

Gerda, kiva kuulla että teilläkin majailee sylikissa. :-) Meillä Jesse on kyllä isinsä perään melkein vielä enemmän kuin mun. Tänäkin aamuna roikkui pitkään isin sylissä ja kun yritin mennä kerran ryhmähaliin niin Jessehän se tuuppasi mua kädellään kauemmas ja sanoi pois. Kysyin vielä että haluatko että äiti menee pois ja sain nyökytyksen ja käden heilutuksen vastaukseksi. Nauratti oikein vaikka torjutuksi tulinkin. Ja mies näytti niin pollealle. :-)

Sylihommista tuli vielä mieleen aamulla tarhassa tapahtunut ärsyttävä episodi. Siellä on viime ja tällä viikolla hengannut joku oudompi täti, joka ei ole edes missään vaiheessa esittäytynyt. Aamulla tämä tätsy tuli sitten repimään Jesseä mun sylistä ennen kuin oltiin edes kunnolla ehditty poitsun kanssa halia ja pussata. Jesse hätääntyi ja tarttui mua hiuksista kiinni, täti vaan kiskoo Jesseä itselleen eikä välitä mun " odotatko hetken, poika on mun tukassa kiinni" -kommenteista. Ison parun kanssa Jesse sitten tädin syliin jäi ja itse lähdin töihin surkealla mielellä ja paria hiustuppoa köyhempänä. Eilen Jessen tarhapäivä oli mennyt oikein mukavasti aamun itkuista huolimatta ja hyvällä tuulella touhotti pihalla kun iltapäivällä hain. Täytyy vaan yrittää luottaa siihen että kyllä se päivä hyväksi kääntyy vaikka aamulla olisikin vähän poru päällä.

Plussat vielä loppuun:

+ Kohta pääsee töistä kotiin ja keittämään Jesselle (ja itselle) ruotsalaisia uusia perunoita.

+ Mies lähetti mulle juuri pusi-pusi-meiliä.

+ Ulkona on kauniin vihreää ja raikasta sateen jäljiltä.

Vierailija
12/34 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa jo voisikin hengailla shortseissa ja varvastossuissa, sitä odotellessa.

Hiostavan harmaata täällä ollut pari päivää.

Mukava kuulla jeon ja jassun kuulumisia :)

Äitykkäkin kerkesi piipahtamaan touhuistana, mukava niin :)

Ihanalta kuulosti karhunpoikasen eläinten syöttö :)

Serkkujen meidän lapsosilla kolme (4-8vee) ja niiden kanssa tykkäävät touhuta. Ja minulla itselläni on lapsiserkkuja ja uusi syntyy syksyllä. Miehelläkin on meidän neidin ikäinen serkku, eli lapsia lähipiirissäkin on, mikä on oikein mukavaa.

Itsekin haikailen lapsuus kesiä. Ainaista aurinkoa, mahtavia ukkosmyrskyjä, serkkuja, isovanhempia... pienen hippusen saankin, kun viikon päästä mennään maalle.

Auringonkukan mökkiviikonloppu ihana :)

Olipas uusi tarhan täti outo ja vähän töykeä, höh.

Nuha, kuume, flunssatauti, eihän semmoisesta nauti! Häivy jätä marraspolot, anna heille hyvät olot! Etsi tauti toinen kolo!!

Niin kai se vaan on ettei pullataikinaa mitään taikakeinoa olo, silti pieni toivon kipinä oli. Jep, pullatikinan pois hävitys urakka on alkanut!

Kiitos Noema vinkeistä :)

Ihan mukavaa puuhaa kuntoilu on, tulee kyllä niin huippu olo, kaiken rehkinnän jälkeen.

Meitin neiti on hippasen päälle 4vee. Aikamoinen tarinatäti on. Erittäin huolehtiva ja hyvä isosisko on. Kunpa pysyisivät aina läheisinä.

Ihanaa, mutta myöskin ahdistavaa seurata lapsen kasvua. Parina päivänä neiti on kovasti pohtinut, onko siinä laatikossa mihin laitetaan (=ruumisarkku) ikkunoita ja kuinka siellä pimeässä pelottaakaan. Huokaus, suuri huokaus äidiltä.

+ Mukava päivä lasten kanssa

+ Vierailu miehen mummulassa

+ Sain tänäänkin kuntoiltua

-Hilda-

Missäs on tintta-liisa?

Vierailija
13/34 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilda, ihana runoilija olet! Flunssa alkaa täällä jo helpottaa, kävin äsken metsälenkillä ja huomasin että hajuaisti pelaa taas. Ihana tuoksu ulkona!!! :-)

Mikäs on Mannan pojan kunto?

Jessen tarhapäivä oli sujunut taas hyvin aamun itkuista huolimatta. Anoppi kävi hakemassa poitsun pois normaalia aikaisemmin ja pärisevät pikkuautoleikit olivat olleet silloin käynnissä. Jesse on ollut loppupäivänkin hurmaava hymypoika ja on saanut nauraa pojan metkuille. Puhalsin saippuakuplia ja Jesse keksi paukautella isot kuplat rikki mun naamalle puhallusvaiheessa. Sitten kun pärskin saippuaa suusta ja silmistä niin Jesse kikatti niin makeasti ettei voinut kuin nauraa itsekin.

Kehitetääs jotain pientä galluppia jos saatais enemmän porukkaa pinoon.

1. Mikä on teidän marrasmurun lempiherkku?

2. Annatteko ruokailun jälkeen purkkaa ja päätyykö se roskikseen vai vatsaan?

3. Kuinka moni marraskuinen syö vielä tuttia?

4. Osaako taaperosi syödä jo itse?

Ja tässä omat vastaukset:

1. Karnevaalikeksit, niillä hemmotellaan poikaa noin kerran tai kaksi viikossa (esim kynnet saa leikattua hyvin samalla kun Jesse mussuttaa keksiä :-)

2. Purkkaa annetaan ja 50% päätyy roskiin, 50% masuun.

3. Tutti on tärkeä etenkin väsyn ja kiukun hetkillä. Ja riepu.

4. Tarhassa syö itse eikä huoli edes apua. Kotona syö itse silloin kun sille päälle sattuu -mikä on itseasiassa aika harvoin. Haarukalla tykkää syödä esim makaronia ja banaanin paloja.

Mukavaa illan jatkoa! Odottelen Diilin alkua, oon melkoinen realitysarja-friikki. :-)

Vierailija
14/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukka, Mauri Kunnas on runoillut puolestani :) Usein on Joulupukki ja noitarumpu tullut katsottua ja luettua, niin on mieleen runon pätkä jäänyt :)

Hyvä, että köhö helpottaa :)

Galluppi vastauksia:

1.Herkkua taitaa olla kaikki herkut :))

2.Purkkaa ei vielä ole kokeiltu.

3. Tutti on ja rakas onkin, joten vielä jonnin aikaa saa olla. Kunhan kaikki tarvittavat hampaat ilmestyisi. Tutti helppo apu hammastuskiin.

4. Taitavasti syö itse. Syönyt jo puoli vuotta. Eipä juuri koskaan tarvi syöttää.

Aurinkoista päivää kaikille!!!

Aamupalalle suuntaa Hilda

Vierailija
15/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä galluppivastauksia:

1. Lempiherkku. Kaikki herkku maistuu muitta mukisematta :D Keksit, pullat, rusinat, jätski, hedelmät myös suurta herkkua.

2. Purkkaa ei olla vielä annettu. En oikein usko että meidän poikanen osaisi olla nielemättä sitä. Sen sijaa xylisuu-tabletinpuolikkaita saa ruokailun jälkeen. Ne on muuten kans poikasen herkkua, muistaa kyllä pyytää xylitolia ruuan jälkeen jos äiti unohtaa. :)

3. Tutti on poikineen kovassa käytössä.

4. Itse on syönyt jo puolisen vuotta. Mutta käsin, vaikka lusikkaa, haarukkaa koitan tarjota niin työntää ne pois vaan. Jopa mössö ja keittoruuat syö käsin. Syököön sitten, kai se joskus noista ruokailuvälineistäkin kiinnostuu...

Serkkuja poikasella on kolme ikävälillä 3-6. Kovasti poika tykkää heidän touhujaan seurata ja menee mukana hännänhuippuna. Saisivat useamminkin tavata toisiaan.

Mies sanoi etukäteen eilisestä, että tulee vähän myöhempään kotiin. Oli työpäivän jälkeen työporukalla jotain illanviettoa. Mutta tulikin vasta aamuyöllä, sapettaa. Soitin sille yhdeltä yöllä, että mitä on meneillään ja sanoin että voisi edes ilmoittaa jos menee niin myöhään. Eikä tää oo ensimmäinen kerta. Mur. Tuolla se nyt makaa sängyssä eikä oo edes töihin saanut lähettyä vielä.

Lisää galluppikysymyksiä:

5. nukutaanko teillä pinnasängyssä vai jo lastensängyssä, vaiko ehkä perhepedissä?

6. juodaanko tavallisesta mukista vai nokkamukista?

7. mitä teette sadesäällä?

vastaanpa noihin vielä itse, pinnasängyssä vielä poikanen nukkuu. Juo nokkamukista. Sadesäällä ollaan paljon sisällä, mikä on tylsää. Joskus käydään kauppakeskuksessa tai kahvilla. Tänään taas sadeilma, ja kaipaisin virikkeitä :D

Gerda ja karhunpoika

Vierailija
16/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Jesse nukkuu vielä pinnasängyssä. Hyvin vielä sinne mahtuu eikä yritä kiipeillä pois.

6. Nokkamukista juodaan pääsääntöisesti. Tavallisesta mukistakin tai lasista juo autettaessa. Tai toki juo itsekin mutta juomat menee silloin suurimmaksi osaksi vaatteille ja lattialle. ;-)

7. Oon ehkä vähän huono vastaamaan tähän sadesää-kyselyyn kun oon kuitenkin arkipäivät töissä. Mutta jos viikonloppuisin sataa, pakkaan Jessen kuravaatteisiin ja kumisaappaisiin ja lähdetään ulos läiskyttelemään lätäköihin. Mitä isompi lätäkkö sen kivempi. Isoja lätäköitä kahlataan edestakaisin ja välillä vähän kaatuillaankin, pienissä lätäköissä läiskytellään innokkaasti. :-) Kuravaatteissa on vaan se huono puoli että ne hiostaa (kotona käytössä fleecevuorellinen kurahaalari) eikä ulkona viitsi olla kauhean kauaa kerrallaan kun alkaa pikkuiselle tulla tukala ja hikinen olo.

Sadesäällä on myös kiva katsella ikkunasta ulos ja kuunnella sateen ropinaa. Ikkunaan voi puhaltaa höyryä ja piirrellä siihen pienillä sormilla. Parvekkeella on myös mukava oleilla sateella ja puhaltaa vaikka saippuakuplia. Ylimääräiset energiat voi puhkua pihalle myös vaikka jumppaamalla tai tanssimalla, Jesse ainakin tykkää kaikesta riehakkaasta. Sängyssä möyriminen ja painiminen on myös yksi lempipuuhista. :-)

Vierailija
17/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti täältä ristiäistohinan keskeltä kun lapset nukkuvat :)

Oli niin monta galluppikyssäriä, mahdanko muistaa puoliakaan.. Meillä poika tykkää kyllä kaikista herkuista, on oikea herkkusuu! Keneen mahtaakaan tulla.. Purkkaa ei olla annettu, ruokailun jälkeen saa aina xylitoltabletin. Pinniksessä nukkuu edelleen, nyt olisi tarkoitus kunnostaa pojan sänky ja siirtää siihen ja neiti pinnikseen. Mitä mahtaa siitä tulla.. Onneksi yöt ovat suurimmaksi osaksi jo niin valoisia että jos yöllä herää niiin ei sitten ihan eksyksissä vaeltele pitkin kotia :) Sadepäivät on pitkiä.. Ti-ti nalle meillä pyörii silloin ahkeraan! Mitäs vielä oli.. Itse syö suurimmaksi osaksi, ei tosin keittoja tms.

Kiitos kaikille kuvista! Ihania murusia (Jesse, Onni, Minttu, Otso, Mea, Perttu ja Olli) Tuossa siis listaa kenestä olen kuvan saanut :) Olipa muuten kiva nähdä myös Noeman kuva! Olit ihan erinäköinen kuin olin päässäni sinut kuvitellut :)) Ihanalta on kuulostanut teidän kesäpäivät! Täällä on kanssa lämmintä mutta taivas pilvessä. Ja kiva jos jutut luo toivoa :) Kyllä te pärjäätte, ihan varmasti! Alussa ajattelin etten ikinä päästä miestä ikinä isyyslomalta töihin etten varmasti pärjää yksin!Nyt kaikki menee jo rutiinilla :) Illat on ainoa " heikko lenkki" kun aatu ei nukahda itse ja neiti aina silloin hereillä..

Meillä on sitten ylihuomenna ristiäiset :) on luvattu yli 20 astetta lämmintä ja auringonpaistetta! Kirkossa pidetään ja siellä sitten kahvitetaankin. Neidistä tulee Emma Alida Anneli, jos en ole vielä kertonut! Nimi oli tiedossa heti alusta asti, eikä olla sitä salailtu.

Nyt pitäisi mennä askartelemaan pilttipurkeista 40 tuikkukippaa, mitä mahtoi mielessä liikkua kun tuollaiseen urakkaan rupesin..

Palaillaan taas, kivaa loppuviikkoa :)

+ eilen kotona suursiivo anopin avustuksella, nyt puhdasta ja ihana syreenin tuoksu

+ huomenna tulee vanhoja työkavereita lapsiensa kanssa kylään

+ ylihuomenna neidin ja perheen suuri päivä :)

Vierailija
18/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivous tehty, Onni päikkäreillä (jee, pitkästä aikaa sian nukkumaan!) ja edessä kuppi after eight-jäätelöä :)

Helteet meni ohi täälläkin. Eilen oli jo sateista. Toisaalta mun olo on ollut kyllä helpottuneempi. Kuumalla ilmalla kävin jatkuvasti kylmässä suihkussa ja silti olin ihan pakahtua.

Kiva kuulla Äitykän kuulumisia! Ihanalta kuulostaa teidän huvilaloma :) Meillä seuraava neuvola Gerdan tavoin kahden vuoden iässä. Taitaa olla Helsingin linjaus tämä.

Täytyypä käydä siellä Falkullassa, kun kerran Gerda suosittelet. Olen kuullut paljon kehuja kavereilta joilla on lapsia.

Meillä oli samanlainen eroahdistuskausi kuin karhunpojalla. Kesti kuukauden verran se kaikista rajuin vaihe (en saanut hävitä silmistä). Nyt on ihan pari päivää ollut taas helpompaa. Eilen lähdin koirien kanssa lenkille ja poika jäi isänsä kanssa kotiin. Pyysin Onnia vanhasta tottumuksesta antamaan halin ennen kuin lähden ja poika vaan vilkutti ja juoksi isin syliin leikkimään autoilla :) Jäin siis kakkoseksi ;)

Kiva oli kuulla myös Jeosta ja Jassusta. Onnea talokauppoihin, toivottavasti menee pian kaupaksi. Meilläkin Onni on todella kova viipottamaan, mutta olenkin ottanut sen linjan, että esim siivoukset hoidetaan yhdessä. Onni imuroi, pyyhkii pölyjä jne. Ihan innoissaan on kun saa olla mukana. Sitten on sitä omaa aikaa päikkäriaikaan kun on käyttänyt lapsityövoimaa ;D

Ihana Jesse :) Tuupannut äidin pois kuvasta :D Jessepojalla on aina metkut mielessä. Tarhaepisodi kuulosti vähintäänkin oudolta. Taitaa olla vähän " häiriintynyt" hoitaja. Todella ihmeellistä käytöstä. Mä olisin varmaan pamauttanut jotain sille hoitajalle.

Minä myös Hildan tapaan kaipailen joskus lapsuuden kesiä. Kaikki oli niin ihmeellistä ja mahtavaa. Ukkoset, sateiden aiheuttamat lätäköt ja purot. Puissa kiipeilyt ja muut leikit. Toivottavasti voimme miehen kanssa tarjota Onnille yhtä onnellisen lapsuuden.

Hurjaa varmasti äitinä kuunnella lapsen syvällisiä pohdintoja maailmasta. Elämästä ja kuolemasta. Lapset on niin puhtaita ja kaikki ajatukset niin kauniita kaikessa absurdiudessaan. Aikuisen sanomana moni asia saa kliseisen pinnana, mutta lapsen suusta kuultuna moni asia saa miettimään. Jotenkin pysähtyy itsekin pohdiskelemaan paremmin, kun asiat esitetään pelkistettyinä ja yksinkertaisina. Niin, että nähdäänkö me kuoltuamme ja jos, niin mitä? :)

Serkkuja Onnilla on 2 ja yksi tulee lisää syyskuussa. Minulla ei ole yhtään serkkua, miehellä monta ja ovat todella läheisiä. Tänäänkin tulee miehen serkku meille yökylään. Näistä miehen serkuista on tullut mullekkin kuin serkkuja :)

Gallup vastauksia:

1. Onnin lempiherkku on ehdottomasti suklaa. Aivan on kuin äitinsä suklaan perään. Sitä ei tosin saa usein, mutta kun saa, niin naama on näkkärillä pahemman kerran :) Ostin kaupasta myös aamiaismuroja pojalle ja niistä on kovin innoissaan. Muuo muuo, hokee ja pyytää siis muroja :) Myös omena on taivaallista herkkua.

2. Onni saa vielä xylitoltabletteja. Purkkaa kokeiltiin pari päivää sitten ja pysyi suussa about 10 sekunttia kunnes nielaisi. Ei siis vielä hoksaa jujua. Purkasta voisi olla apua muuten tutinlutkutuksen vähentämiseen. Jos olisi purkka tutin sijaan suussa. Vähän niin kuin " isojenpoikien" tutti meiningillä jos lanseeraisi lapselle ajatusta. Meillä kanssa Onni pyytää heti syötyään tablettia. Vuorosanat menevät näin (joka kerta sama tarina): Kiikki, pabbii. Eli siis kiitos, tabletti.

3. Tuttia syödään paljon. Rättiä ei ole enää käytössä, uninalle on korvannut sen paikan. Ilman nallea ja kahta tuttia ei tule nukkumisesta mitään.

4. Onni syö itse noin yhden ruoan päivässä. On innokas syömään, mutta jos on vähänkään väsynyt, niin ruoat lentelee koirille ja maidot lattialla, grr.

5. Onni nukkuu edelleen pinniksessä, laivasänky saa odottaa. Mies olisi melkein joka ilta kiikuttamassa poikaa viereemme, mutta pysyn kovana. Onni nukkuu paremmin omassa sängyssä ja huoneessa. Mun nukkumisesta ei tule mitään ja pitää pitää sekin mielessä, että vauva syntyy about kuukauden päästä. Turha yrittää sekoittaa toimivaa nukkumisrytmiä juuri ennen tulokkaan syntymää.

6. Onni on juonut tavallisesta mukista jo kauan, ainakin 8 kuukautta.

7. Sadesäällä piirrellään ja oleillaan muuten vain kotona. Kun Onni oli aivan pieni, niin ulkoiltiin vaikka vähän ripsottikin. Nyt olen laiskistunut. ToysRus-lelukaupasta ostin ison piirrustussetin Onnille. Sitten ostin myös sormivärit ja sellaisen taulun, johon voi piirrellä magneettikynällä ja sitten pyyhkiä sotkut pois. Näiden parissa aika kuluu, niin ja pikkuautojen ja siivouksen.

Ihanaa ristiäishulinaa Aatun kotona! Upeaa säätä ovat teille luvanneet, hienoa :) Mukavaa, että teillä on lähtenyt rutiinit jo rullaamaan noin hienosti. Kaunis nimi pikkuisella :)

Vierailija
19/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä ollaan, mukava kuulla että joku kaipaili :))

Vierailija
20/34 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Meillä poika on aina ollut kaikkiruokainen. Mitään erityistä herkkua ei ole, tykkää hedelmistä, marjoista, vihanneksista ja kasviksistakin kovasti. Esim. Herne-maissi-paprikaa napostelee kuin karkkia konsanaan. Mutta kelpaa toki keksit, kakku, jätski ja karkitkin (niitä saa kyllä harvoin).

2. Hampaita pojalla on vielä niin vähän ettei olla purkkaa ajateltukaan. Eikä ole tullut aloitettua xilitol-tablettejakaan... pitäisi kai. Osaisko syödä sen ilman että nielaisisi heti kokonaan?

3. Tutti ei ole koskaan meidän pojalle kelvannut. Peukkua imee halutessaan lohtua ja ollessaan väsynyt. Rätteinä toimii kaikki mikä on punaista äidin sukista, yöpaitoihin ja kalsareihin. Hakee aina vaatehuoneesta itselleen jotain punaista vaatetta jonka kanssa kulkee. Niitä meillä sitten lojuukin aina ympäri asuntoa.

4. Poika on syönyt itse 1vuotiaasta saakka ja syökin tosi näppärästi. Ei anna edes syöttää itseään.

5. Pinniksessä nukutaan meilläkin, ja nukkuukin varmaan siihen saakka kunnes talo on valmis. Ajatus lasten sängystä tuntuu ihan mahdottomalta, kuinkahan tuo siellä malttaisi pysyä=)

6. Nokkamukista poika juo mitä juo. Ei ole oikein kova poika juomaan. Välillä saattaa mennä mukillinen, mutta yleensä aika nihkeetä.

7. Minäkin käyn päivätyössä joten ulkoilut pojan kanssa rajoittuu lähinnä viikonloppuihin. Tarhassa ulkoilevat kyllä pikkusateellakin, mikä on vain hyvä. Sade ei meitä kyllä estä ulkoilemasta kotonakaan. Ja kun arkisin käyn töissä, yhteistä hommaa kotona on kyllä sadepäiviinkin=)

Itse heitän kehiin kirja-gallupin! Kertokaahan lastenne lempikirjoja, meilläkin poika on niistä hiljalleen innostunut.

Meillä pojan lemppareita ovat: Tatu traktori, Niilo poliisina, lasten Raamattu (sellainen missä on kantokahva), Muumien luukkukirja ja lasten oma sanakirja. Tänään luki kyllä myös MeNaisia vakavana nojatuolissa=)