Onko kenelläkään muulla tunnetta, ettei oikein kuulu minnekään?
Sen osaan varmaksi sanoa, että tähän maailmaan en kuulu. Olen haaveillut jo pitkään, että pääsisin täältä pois mutta olen sitten vain elänyt koska en pääse täältä pois vielä. Eteeni on kyllä tuotu paljon selvitettäviä asioita ja elämässä on paljon muutoksia ollut jopa parempaan mutta ei se sitä ydintä muuta. On todella vaikea löytää sellaiseen seuraan jossa oikeasti viihdyn tai tunnen kuuluvani vaikka osaankin sulautua vaikka millaiseen vain hetkellisesti. Kuitenkin sellainen sisäinen kokemus on aika irrallinen seurassa ja viihdynkin pääosin itsekseni, jo monta vuotta viihtynyt.
Harva asia muutenkaan kiinnostaa ja ne aiheet, jotka kiinnostavat niin niissä piireissä ihmiset yleensäkin pitävät yksin olemisesta ja sen tietenkin ymmärrän, en itsekään jaksa paljoa seuraa. Että kuljetaan yksin sitten niin kauan kun täytyy. Asia varmaan muuttuu sitten kun pääsen oikeaan kotiini.
Kommentit (27)
Mä en tunne ketään, jolla ei olisi jotain mt-ongelmaa. Tai muuten vaan elämä potkinut.
Niin kauan, kun on elämää, on toivoa.
Vierailija kirjoitti:
On, koko ajan
No mutta sittenhän sä olet jo tottunut siihen.
Muistan ala-asteella jonain 9-vuotiaana kun koko koulu oli ruokalassa syömässä, katselin ympärilleni ja keskityin yhteen samanikäiseen oppilaaseen joka käyttäytyi ja oli olemukseltaan jotenkin niin lapsellinen lapsi, ja mietin vain 9-vuotiaassa päässäni "mikä saa hänet käyttäytymään noin?". Tää on outo eikä varmastikaan aukea kellekään, mutta jotenkin olen ollut liian pienestä asti liian tiedostava ja "hereillä". En samaistu muihin täällä, jonka takia olen polttanut monet vanhat ja pitkät sillat tosta noin vaan ilman katumusta, kun muut eivät vain ole riittävän samanhenkisiä. Olen todella mukautuva ja kaveeraan jokaisen kanssa, mikä saa tuntumaan että mitään omaa identiteettiä ei edes ole. Musiikkimaku on sellainen jota hyvin harva kuuntelee Suomessa. Ulkonäkönikin poikkeaa aina liikaa muista suomalaisista (hyvällä ja kivalla tavalla kuitenkin) kuten luonteeni, ja teenkin usein asiat aina omalla tavallani enkä muiden.
Joten, täällä on muitakin jotka eivät tunne kuuluvansa minnekään. Ehkä joku muu maa sopisi paremmin luonteeseeni, kuten Englanti. Siellä ollaan niin hyväntuulisia ja humoristisia, ja kaikki muukin loksahtaisi paikoilleen paremmin.
Jos ympäristö olisi siisti, rento ja viihtyisä, olisi monella helpompaa. Ja rannat. Ilmasto on tukala täällä usein. Kaipaatko ystäviä, viihtyisää kotia tai enemmän merkitystä. Kiinnostuksia. Rahan puute taas ei ole kiva tai liika raataminen.
Martti Lutterille sanottiin aikoinaan samaa. Vain otettu oluttuoppi tekee känniin, mutta mies oli herranhumalassa jo syntyessään.