Joutuuko alaikäinen isä maksamaan elatusmaksuja?
vai kertyykö ne kerrallaan maksettavaksi kun täyttää 18 vuotta?
Kommentit (8)
Sama viesti tulevalle äidille. YÖK YÖK YÖK!
Voin vain kuvitella finninaamaisen idiootin hommissa. Voi helvetti!
Seurauksista ei piitata. Mikähän tästä tulevasta lapsesta tulee.
Toivottavasti pääsee sieltä maaseutu-/ lähiöluusereiden kommuuneista pidemmälle kuin " vanhempansa" .
Ei näitä luusereita kannattaisi enää enempää siittää.
Opettakaa pojillenne kondomin käyttöä
Jos ei tienaa rahaa, niin niitä ei tarvitse maksaa takaisin kunnalle. Sitten joskus kun isä tienaa rahaa, niin pitää maksaa ite elatustuet. Jos silloin jättää maksamatta, niin kunta jälleen maksaa, mutta perii ne isältä vaikka ulosoton kautta.
lastenvalvoja lasketti minulle summan jonka pystyn maksamaan itse ja loput maksaa kunta. Onko mua huijattu? ;)
Mistä sitä haetaan? Millä perusteella sellainen myönnettäisiin?
Lastenvalvojalla on laskettu tämän työttömyyskorvaukseni perusteella summa jonka kuukausittain maksan (alle puolet minimistä) ja loput siis maksaa kunta eikä ne loput mene minulle velaksi.
Elatustukivelan vapautus
Sosiaali- ja terveyslautakunta voi elatusvelvollisen hakemuksesta tai omasta aloitteestaan vapauttaa elatusvelvollisen suoritetun elatustuen tai sen osan korvaamisesta, jos elatusmaksujen suorittamatta jättämiseen katsotaan olleen perusteltua syytä, esim. sairaus, vammaisuus, työttömyys. Vapautusta elatustuen korvaamisesta voidaan myöntää vasta elatustuen myöntämisen jälkeen.
mutta eikös tuossa ole kyse siitä että ensin jättäisin maksamatta, ja sitten hakisin vapautusta niistä veloista vedoten työttömyyteeni? Jostain kuulin saman vinkin, mutta en katso sitä minun tilanteeseni sopivaksi, sillä minulla ei ole maksamattomia elatuksia,
En viitsi alkaa pelleilemään maksamisten tai maksamattomuuksien kanssa kun olen asiani tähän saakka saanut edes suht kunnialla hoidettua ja kyllä näillä jäljelle jäävillä roposilla jotenkuten elää, joskaan ei ylellisesti ;)
Eikö isä osallistu muutoin lapsen elämään?