Mitä yleiskäyttöistä työkalusarjaa suositellaan auton hätäkorjauksiin?
Haluaisin koota mahdollisimman kompaktin mutta silti käytännöllisen autotyökalusarjan, jotta voisin hoitaa pienet korjaukset itse matkan varrella. Ajattelen esimerkiksi löysiä liitoksia, akkunapoja, letkuja tai yksinkertaisia mekaanisia vikoja.
Kokemuksenne perusteella mitkä työkalut ja varaosat ovat ehdottomasti välttämättömiä? Onko olemassa valmiita yleissarjoja, jotka ovat osoittautuneet luotettaviksi?
Varaosien osalta olen tutkinut muun muassa Autodocin valikoimaa, mutta en ole varma, mitä osia kannattaa todella pitää autossa varalta. Mitä te itse pidätte mukananne hätätilanteiden varalta?
Kommentit (49)
Six-päkki ässän kuparista tai Lidlin punasta, jos korjauss vue aikaa ja täytyy miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhesammutin
Matkailuautoissa pakollinen ja määrävälitarkastukset.
Väärin. Ei ole enään pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhesammutin
Matkailuautoissa pakollinen ja määrävälitarkastukset.
Väärin. Ei ole enään pakollinen.
Sana enään on väärin. Matkailuautossa sammutin on ehdottoman tärkeä väline kun paskakoppi leimahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Six-päkki ässän kuparista tai Lidlin punasta, jos korjauss vue aikaa ja täytyy miettiä.
Semmonen retkijakkara kans että voi tuumatessa istuskella.
Helposta jos aloittaa niin; renkaan paikkausaerosooli (elikkä suihkutetaan normirenkaaseen eikä rengasta tarvitse irroittaa ja vaihtaa), varasulakkeet ei maksa mitään mut eipä niitä kyllä koskaan tarvitte -)), varaöljyt/varapakkasvesi, mutta ehkä tärkein valot!
Vierailija kirjoitti:
Leka.
Varsin kätevä hienosäätötyökalu.
Vierailija kirjoitti:
Helposta jos aloittaa niin; renkaan paikkausaerosooli (elikkä suihkutetaan normirenkaaseen eikä rengasta tarvitse irroittaa ja vaihtaa), varasulakkeet ei maksa mitään mut eipä niitä kyllä koskaan tarvitte -)), varaöljyt/varapakkasvesi, mutta ehkä tärkein valot!
En kyllä ala kuskaamaan satasen kappalehintaisia ajovalopolttimoita mukana vain varmuuden vuoksi.
No voithan sä pitää mukana vaikka laturia, vesipumppua, hihnoja, liittimiä ja ties mitä työkalusarjoja ja muuta jos haluat, mutta osaatko ja pystytkö sä itse tekemään niillä sen rempan ja korjauksen siinä paikan päällä jos tarvitsee?
Minkä vuosimallin auto aloittajalla on kyseessä, paljonko kilsoja? Onko öljynvaihdot ja määräaikaishuollot tehty asianmukaisesti?