Nyt loppuu köyhiltä retkeilykin Suomessa, pysäköinti maksulliseksi ja pitää ladata joku pysäköintiäppi jos haluaa luonnonpuistoon
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/961e4816-674f-4d75-99e5-4a1c18aa…
Maksullisiksi muuttuvat pysäköintialueet sijaitsevat Sipoonkorven kansallispuistossa pääkaupunkiseudulla, Kolin kansallispuistossa Pohjois-Karjalassa, Riisitunturin kansallispuistossa Posiolla sekä Kiilopäällä Urho Kekkosen kansallispuistossa ja Korouoman suojelualueella Lapissa.
Pysäköintiä varten pitää ladata älypuhelimeen jonkun epäluotettavan yrityksen sovellutus, jonka käytöstä pitää maksaa vielä 'käsittelymaksuja' lisää.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Sain jonkun tilauksen myötä kirjasen "suomen retkikohteet" tai jotain sinnepäin. Voin säästää aikaa ja vaivaa ja retkeilyn sijaan selailla sitä kirjasta kotona jos haluan retkeillä, nih.
Suomen nuorison saisi varmaan retkeilemään ihan konkreettisestikin jos tekisi jonkun pokemoniin verrattavan mobiilipelin jossa pitää viettää vuorokausi eri retkikohteissa metsässä että saa kerättyä jonkun harvinaisen keräilyjutun.
Miten on, jos menisit metsäretlle ihan itsenäisesti kauniiseen suomalaiseen metsään, jollaisia on joka kunnassa, Helsingissäkin? Näillä ylläpidetyillä alueilla on isein laavuja ja pwnkkejä ja ympärisrö täynnä roskia ja kiljuvia kakaroita pelottelemass peaiviä lintuja..
Loppuu mutta ei maksullisuuteen vaan tuohon rottaparkkifirmaan.
Pari euroa ja jos on vara autoon, niin eiköhän. Mitäs roskaavat ja varastelevat. Jos ei olisi niin paljon varastelua ja roskaamista, ei tuota tarvittaisi.
Ei ole puhelimessa yhtäkään pysäköinti äppiä eikä tule, en vain mene sinne missä sellainen vaaditaan !
Metsään voi tosiaan mennä minne vain, ei ole kiellettyä. Tulta ei saa tehdä ilman maanomistajan lupaa, mutta onko sitä makkaraa pakko roudata joka paikkaan? Mukaan kahvi/mehua/kaakaota ja jotain itselle mieluista muuta syötävää, kivelle tai kannolle voi istua nauttimaan. Paljon kivempiä tosiaan tällaiset alueet, ei valtavaa roskakasaa eikä nuoriso hajottamassa paikkoja.
Olen käynyt kiilopäällä ja kolin maisemissa käytiin kaksi viikkoa sitten. En aio maksaa todellakaan. En sitten mene enää vaeltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne verorahat oikein menevät jos kaikki julkiset palvelut joko a) ovat maksullisia tai b) niihin ei ole käytännössä pääsyä, kuten terveyspalveluihin?
brysseliin
afrikkaan
natoon
660000 vieraskielisen elätykseen
Köyhänä olen käynyt bussilla muutenkin
Vierailija kirjoitti:
On noi joka paikan pysäköintimaksut aikamoinen suonenisku maamme talouden toiminnassa pysymiselle. Kaupunkikeskustat näivettyy ja pysäköinneistä rahaa keräävät firmat voivat paksusti. Mitäköhän tolla ulkoilu- ja retkeilyalueitten pysäköintialueitten maksullisuudella yritetään hakea?
Jos lukee sen kommentoimansa jutun niin voi vaikka saada vastauksen: Metsähallituksen mukaan pysäköintimaksuista saadut tulot menevät retkikohteiden ylläpitoon. Tavoitteena on kattaa pysäköintialueiden, teiden ja retkeilyrakenteiden ylläpitoon liittyviä kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
On noi joka paikan pysäköintimaksut aikamoinen suonenisku maamme talouden toiminnassa pysymiselle. Kaupunkikeskustat näivettyy ja pysäköinneistä rahaa keräävät firmat voivat paksusti. Mitäköhän tolla ulkoilu- ja retkeilyalueitten pysäköintialueitten maksullisuudella yritetään hakea?
"Tavoitteena on kattaa pysäköintialueiden, teiden ja retkeilyrakenteiden ylläpitoon liittyviä kustannuksia"
https://www.luontoon.fi/fi/ajankohtaista/maksullisen-pysakoinnin-kokeil…
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti köyhillä ei ole autoa, joten tämä ei ole ongelma oikeasti köyhille.
Pakanat harhoissa valehtelee kaikesta. Meillä aina ollut auto, koska mies käy töissä, minä en. Yhden ihmisen, alle keskituloisen, palkka koko perheen kustannuksiin tarkoittaa Suomen (pakanoiden) riistohinnoilla aineellista niukkuutta, ajoittain jopa köyhyyttä, mutta vielä köyhemmäksi muuttuisi jos yksi ei pystyisi käydä sillä utolla töissä! Asiat on SUHTEELLISIA aina, te nyt vaan olette putkinäköisiä ja pakanoita (synnit sokaisee kaikelta totuudelta).
Teillehän myytiin digidigi pellekoronassa ja vakoiluvilkut ja kaiken nielitte kiurunkoukkuineen. Tässä sitä nyt ollaan, koko maa kuralla, sodan partaalla, sotataloudessa, digiorjuudessa ja konkassa post plandemia ja CV19 pedonmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteilla väite, että parkkisovellus on ”jonkin epäluotettavan firman”.
Itse olen käyttänyt parkkisovellusta jo vuosia ilman mitään ongelmaa. Kätevää, kun maksut menee suoraan luottokortilta. Kenellä ylipäätään nykyään on kaupunkipysäköinnissä mitään muuta kuin appi?
Ainoa epäluotettavuus on omass päässäni. Jos olen asettanut ajaksi vaikka kaksi tuntia mutta tunti riittääkin, en aina muista katkaista pysäköintiä ja maksu menee kahden tunnin mukaan.
Totta, että pysäköinnistä sovelluksella menee parkkiajan lisäksi tapahtumakohtainen maksu. Mutta maakuntakeskuksessa pysäköinti on jo muutenkin niin kallista, ettei tuolla 60 sentin tms. maksulla ole mitään väliä.
Ihan hyvä, jos Kolilla saadaan purettua painetta yläpysäköinnistä kauemmas. Hotellin asiakkaat ei ole enää vuosiin tahtoneet mahtia sinne ollenkaan. Retkeilijät on tulleet liikkumaan, mutta autolla pitää päästä polun viereen.
huutista typerälle suomilampaalle
ei retkeily ole kuon lähteä ovesta ulos ja metsään. kuka noilla ruuhkaisilla reiteillä haluaisi edes kulkea?
Varmaan joku tarkastaja tulee sinne?
Kohta nekin on aidattuja että jos sisälle menee ni pois ei pääse. Hitsi ku vihaan parkkihalleja joissa maksu tai joku appi joka ei toimi ku ei ladannu maksukortin tietoja millään. Meinas olla pulassa. No piti mennä maksaan johki automaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteilla väite, että parkkisovellus on ”jonkin epäluotettavan firman”.
Itse olen käyttänyt parkkisovellusta jo vuosia ilman mitään ongelmaa. Kätevää, kun maksut menee suoraan luottokortilta. Kenellä ylipäätään nykyään on kaupunkipysäköinnissä mitään muuta kuin appi?
Ainoa epäluotettavuus on omass päässäni. Jos olen asettanut ajaksi vaikka kaksi tuntia mutta tunti riittääkin, en aina muista katkaista pysäköintiä ja maksu menee kahden tunnin mukaan.
Totta, että pysäköinnistä sovelluksella menee parkkiajan lisäksi tapahtumakohtainen maksu. Mutta maakuntakeskuksessa pysäköinti on jo muutenkin niin kallista, ettei tuolla 60 sentin tms. maksulla ole mitään väliä.
Ihan hyvä, jos Kolilla saadaan purettua painetta yläpysäköinnistä kauemmas. Hotellin asiakkaat ei ole enää vuosiin tahtoneet mahtia sinne ollenkaan. Retkeilijät on tulleet liikkumaan, mutta autolla pitää päästä polun viereen.
Ja jos huomaat, niin nyt kun ne parkkimaksuautomaatit on pikkuhiljaa saatu pois näiden appien ansiosta, niin siellä apin kuitissa on se "palvelumaksu 1,5€" nykyään. Per pysäköinti.
Easyparkin palvelumaksu on kyllä minulla jotakin kymmeniä senttejä yleensä. Pienin on 59 senttiä, parkkiajasta riippuen.
HYVÄ ! Niitä punikkeja tarvitakaan parempien ihmisten retkipaikkoihin. Ei niillä ole oikeita vaelluskenkiään vaan vanhoja kumisaappaita. Ja joillakin vielä vanha mainoslippis !
Toivottavasti ei tämä tästä laajene
No ei nyt kovin köyhä perhe jos auto on.