Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80 000 pitkäaikaistyötöntä ei tule enää löytämään ikinä töitä

Vierailija
01.09.2026 |

Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus, että Riikka Purra ja Petteri Orpo aiheuttivat tuon 80,000 lukeman.

Ei vaan nyt mennään sannan ja tyttelien taloustoimien seurauksilla, kuten te vasurit hyvin tiedätte ja siksi koitatte silkalla maanisella spämmillä valehdella asian kuulostamaan muulta joka palstalla ja kaiken aikaa. Tämän hallituksen työllisyystoimet näkyy ehkä seuraavan hallituksen aikana jolloin antti voi ottaa kunnian petterin työstä, kuten sannakin otti kunnian sipilän tekemistä asioista. 

Orpo lupasi 100 000 uutta työpaikkaa, kaikki muistaa sen. Sanna ei liity tähän mitenkään eikä hän ole tytteli vaan aikuinen nainen. Mutta hyvä yritys vähetellä naisia. Joten puhutaampa sitä mitä Orpo lupasi. 

Vierailija
22/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan tänään keittiökaapit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olet täysin oikeassa. Itse jo 64-vuotias, ja just tuli ilmoitus "työnhakuprofiilin tekemisestä." Että työnantajat löytävät sitten minut profiilin kautta ja ryntäävät tyrkyttämään minulle toinen toistaan parempaa työtä. Ai että, maltan tuskin odottaa. Nimimerkki "kuuminta hottia työmarkkinoilla". Vielä vuosi lusittavana.

No hyvät sinulle. Pitkäaikaistyöttömiä on valitettavasti myös paljon nuorissa aikuisissa. Heillä olisi sellainen 30-40 vuotta vielä lusittavaa, että olisivat tilanteessasi.

No yks mun kaveri ei ole edes yrittänyt päästä töihin. Hän on ollut ilman töitä väh. 15 vuotta. Jossain työkokeilussa ollut, mutta taisi saada siitäkin kenkää. On kirjaimellisesti toivoton tapaus.

Vierailija
24/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin lähteä realisoimaan yhden perityn asunnon irtaimistoa. Sen jälkeen menee koko asunto myyntiin. Kyllä aina jotain tekemistä keksii,

Omasta asunnosta jo laina maksettu. Molemmat asunnot sij. Helsingissä.

Vierailija
25/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan nyt mennään sannan ja tyttelien taloustoimien seurauksilla, kuten te vasurit hyvin tiedätte ja siksi koitatte silkalla maanisella spämmillä valehdella asian kuulostamaan muulta joka palstalla ja kaiken aikaa. Tämän hallituksen työllisyystoimet näkyy ehkä seuraavan hallituksen aikana jolloin antti voi ottaa kunnian petterin työstä, kuten sannakin otti kunnian sipilän tekemistä asioista. 

Orpo lupasi 100 000 uutta työpaikkaa, kaikki muistaa sen. Sanna ei liity tähän mitenkään eikä hän ole tytteli vaan aikuinen nainen. Mutta hyvä yritys vähetellä naisia. Joten puhutaampa sitä mitä Orpo lupasi. 

Orpo lupasi 100,000 työllistä. Sai aikaan 100,000 työtöntä ja yli 10% työttömyysasteen. Nyt puhutaan kyllä jo EU:n Nr.1 epäpätevimmästä valtionjohdosta.

Vierailija
26/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Työnteko on orjia varten. 

Vierailija
27/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olet täysin oikeassa. Itse jo 64-vuotias, ja just tuli ilmoitus "työnhakuprofiilin tekemisestä." Että työnantajat löytävät sitten minut profiilin kautta ja ryntäävät tyrkyttämään minulle toinen toistaan parempaa työtä. Ai että, maltan tuskin odottaa. Nimimerkki "kuuminta hottia työmarkkinoilla". Vielä vuosi lusittavana.

No hyvät sinulle. Pitkäaikaistyöttömiä on valitettavasti myös paljon nuorissa aikuisissa. Heillä olisi sellainen 30-40 vuotta vielä lusittavaa, että olisivat tilanteessasi.

No yks mun kaveri ei ole edes yrittänyt päästä töihin. Hän on ollut ilman töitä väh. 15 vuotta. Jossain työkokeilussa ollut, mutta taisi saada siitäkin kenkää. On kirjaimellisesti toivoton tapaus.

Taustalla on luultavasti jokin sairaus tai vamma, mutta miksi noita ihmisiä ei laiteta eläkkeelle. Järjetöntä pitää heitä työttömyyskortistossa vääristämässä lukemia. 

Vierailija
28/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kenenkään toisen ihmisen orja. 

Vierailija
29/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo lupasi 100,000 työllistä. Sai aikaan 100,000 työtöntä ja yli 10% työttömyysasteen. Nyt puhutaan kyllä jo EU:n Nr.1 epäpätevimmästä valtionjohdosta.

Tää hallitus on kyllä kaikkien aikojen vitsi. Leikkauksia kaikkein ahkerimmalle kansanosalle. 

Vierailija
30/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää edes kiinnosta.

M56, työtön 4,5 vuotta

Näinpä, alkaa pikkuhiljaa masentaa jatkuva kielteisten päätösten saanti.Haet ja haet.Kun ei ole rahaa, mitään ei juuri voi tehdä.Alkaa syrjäytyminen ja kohta ei kiinnosta enää mikään.

n työtön 1v

Vierailija
31/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkareiden vakioratkaisuhan tähän on, että kaikki ryhtyy yrittäjiksi. Siitä vaan siivouskamppeet kainaloon ja naapurustoon kotisiivouspalveluita tarjoamaan.

Vierailija
32/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällain synnyttäneenä ahkerana, opiskelleena ja pikku palkalla töitä tehneenä naisena minulla on tiettyjä odotuksia yhteiskuntaa kohtaan kun olen osuuteni tehnyt ja se on vakaa työ, toimeentulo, turvallinen ympäristö kohtuullisella asiallisella työsopimuksella ja palkalla. Katson tämän kaavaillun ilmaistyö mallin petosta vastaavaksi rikokseksi, se on niin vahvasti perustuslain vastainen, että näen asian siten, että ollaan pystyyn nostettujen rikollisten kanssa tekemisissä sen jälkeen.  

Vierailija
33/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kenenkään toisen ihmisen orja. 

Orjuutesi päättyy vasta, kun irtaudut kokonaan pois yhteiskunnasta, tai saavutat miljoonaomaisuuden. 

Vierailija
34/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuoden työttömänä 7v sitten eli jo reilusti yli 50-vuotiaana mutta löysin vielä oman alan vakiduunin.

Keväällä tulin sattumalta käyneeksi läpi vanhoja juttuja ja tajusin että en koskaan sulkenut työnhakuprofiileja joita tein työmarkkinatorin lisäksi jokaiseen muuhunkin kaupalliseen työpaikkasivustoon.

Kukaan ei ole koskaan ottanut yhteyttä. Kertaakaan. Teknisen alan korkeakoulututkinto ja 25v työkokemus kansainvälisistä projekteista sekä ulkoistuksesta.

Vierailija
35/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan on joku mielenterveysongelma tai nepsyys taustalla, jonka perusteella varmaan jo voisi saada työkyvyttömyyseläkkeen.

Vierailija
36/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaapa omalle kohdalle kun tulisikin työkaveriksi tällainen tapaus. Mulla on nyt vähän ajan sisällä kahdesti tullut työyhteisössä vastaan et on palkattu tällainen tapaus ja enemmän siitä haittaa siellä työpaikalla on kuin hyötyä. 

Muuten varmaan ihan kivoja ja hyviä ihmisiä joo, mutta työpaikalla näistä ei ole kuin haittaa. 

Perustulo heti.

Vierailija
37/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perskokkareiden vakioratkaisuhan tähän on, että kaikki ryhtyy yrittäjiksi. Siitä vaan siivouskamppeet kainaloon ja naapurustoon kotisiivouspalveluita tarjoamaan.

Eihän tuo ole nuorille hyväkuntoisille huono ratkaisu, mutta entä ne kenen kunto ei enää riitä esim. siivoustyöhön, noin 40 ikävuoden jälkeen siivous alkaa olla liian raskasta eikä pysty enää tekemään niin vauhdikkaasti kuin vaatisi tai selkä ei enää kestä. Mutta nuorten kannattaa kyllä tuotakin tehdä, ei ole edes mitenkään ikävän tuntoista työtä siivous esimerkiksi silloin kun on nuoruuden kunnossa. Mutta entäs sitten perheelliset aikuiset. Ei se riitä, että töitä on vain 20-30 vuotiaana, monella plus 40 vuotiaana on vielä lapsia. Luotin ihan liikaa Suomeen. Jos olisin tiennyt mihin suuntaan asiat kääntyy olisin harkinnut enemmän lasten tekoa, kannattaako tällaiseen missä ei ole muuta kuin nollatuntisopimuksia ja määräaikaisuuksia, lisääntyvää turvattomuutta ym. 

Vierailija
38/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustalla on luultavasti jokin sairaus tai vamma, mutta miksi noita ihmisiä ei laiteta eläkkeelle. Järjetöntä pitää heitä työttömyyskortistossa vääristämässä lukemia. 

Joo, siihen tulokseen olen itsekin tullut, että hänellä on todennäköisesti joku autismikirjon sairaus/muu mielenterveyden ongelma. Itse hän ei ole asioista puhunut tai halunnut puhua. Väkisinkin asia käy ilmi, kun hänen luokseen menee, asunto on sotkuinen vähän joka puolelta. Ainoa huone, mikä on suht siisti, niin on makuuhuone.

Vierailija
39/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaapa omalle kohdalle kun tulisikin työkaveriksi tällainen tapaus. Mulla on nyt vähän ajan sisällä kahdesti tullut työyhteisössä vastaan et on palkattu tällainen tapaus ja enemmän siitä haittaa siellä työpaikalla on kuin hyötyä. 

Muuten varmaan ihan kivoja ja hyviä ihmisiä joo, mutta työpaikalla näistä ei ole kuin haittaa. 

Perustulo heti.

Perustulo ei ratkaise, jos ihminen on sairaus tai hänellä on sellainen vamma tai muu häiriö ettei pärjää töissä niin sairauseläkkeelle, vaan kela panttaa eikä päästä noita ihmisiä eläkkeelle. 

Vierailija
40/65 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen vastavassa tilanteessa oleva

Nimimerkki "kuuminta hottia työmarkkinoilla nro: 361 800"

PS: 361 800 työttömien lukumäärä heinäkuussa 2026 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme