Imetys apua!! Eihän tää maito voi loppua???
Siis vauva on 6viikkoa ja tähän asti ole imettänyt ja luovuttanut; siis maitoa on tullut tosi hyvin.
Nyt olin eilis päivästä tähän aamuun poissa vauvan luonta enkä imettänyt, käsin kyllä tyhjensin tissejä monta kertaa. Vauva on koko tämän päivän ollut tissillä, imee ja sitten alkaa itkemään, taas koittaa imeä ja alkaa itkemään, äsken sitten aloin pumppaamaan huomista maidon viemistä varten ja tuloksena 10ml!!
Siis tähän asti olen pumpannut n 1dl kerralla, mitä ihmettä?
Ei kai maito voi loppua kun olin vajaan vuorokauden imettämättä?? En saa käsinkään lypsettyä juuri mitään.
Nyt vinkkejä äkkiä miten saan sitä maitoa tulemaan? Olen juonut ja syönyt ja pitänyt vauvaa rinnalla ja antanut imeä, nytkin on vauva tässä ja imee vaikkei taida oikein mitään saada irti. Imee kyllä muttei nieleskele ja vähän väliä alkaa itkemään.
Sinuna en antaisi pulloa ollenkaan. Annat vain vauvan olla rinnalla niin paljon kuin viihtyy. Yksi lapsistani joutui olemaan sairaalassa kolmen viikon ikäisestä viisiviikkoiseksi, ja maidon tulo alkoi ehtyä, vaikka kävin lasta päivisin imettämässä. Öisin hän sai pullosta omaa maitoani. Kun vauva pääsi kotiin, hän asui rinnalla parin päivän ajan, ja maitoa alkoi tulla ihan entiseen tapaan. Ei maitorauhaset lakkaa toimimasta, kun imetys on käyntiin lähtenyt.