Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ihan kamalasti että poika ajaa pahan hirvikolarin yöaikaan ajellessaan

Vierailija
30.08.2026 |

Nyt kun on taas tämä aika vuodesta... Oma poikani tekee vuorotyötä niin että ajelee usein aamu- tai iltahämärässä töihin. Hän ajaa vuosittain kymmeniä tuhansia kilometrejä autolla niin pelkään mikä riski tässä on. Itse olen sattunut hirvikolaripaikalle ja jälki oli rumaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen pelko.

Vierailija
2/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan vaan 17 kilsaa töihin,kyllä siihenkin mahtuu peurat ja hirvet matkan varrelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa oma otti osumaa erikoiskuljetuksen kanssa, ei hirven.

Rekat on mitä pitäis pelätä.

Vierailija
4/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella autolla hän ajaa? Mitä isompi ja uudempi, sen turvallisempi. Turvallisia kilometrejä.

Vierailija
5/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelen tälläistä työaikaa ja kyllä vaarallisimmat tielläliikkujat on muut autoilijat iltapäivisin. Tullaan kolmion takaa eteen maantielle, roikutaan puskurissa kiinni, hulluja ohituksia ja ylinopeutta ym. Ihan päivittäistä, kerran nähnyt peuroja nyt vuoden sisään, söivät rauhassa tien pientareella aikaisin aamulla.

Vierailija
6/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella autolla hän ajaa? Mitä isompi ja uudempi, sen turvallisempi. Turvallisia kilometrejä.

Parikymmentä vuotta vanha avensis. Ei mikään turvallisin auto... 

Vierailija
7/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipahan ajelemaan kun kerran kopsahtaa

Vierailija
8/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa hitaammin sitten.

Vierailija
9/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajelen tälläistä työaikaa ja kyllä vaarallisimmat tielläliikkujat on muut autoilijat iltapäivisin. Tullaan kolmion takaa eteen maantielle, roikutaan puskurissa kiinni, hulluja ohituksia ja ylinopeutta ym. Ihan päivittäistä, kerran nähnyt peuroja nyt vuoden sisään, söivät rauhassa tien pientareella aikaisin aamulla.

Varmasti oot oikeassa että suurin vaara on muut autoilijat mutta en voi tälle hirvipelolle mitään. Tuntuu että tää vain pahenee kun tänäänkin olen nähnyt jo kolme hirvikolariuutista ja kokemusta. Tulee oma kokemus niin vahvasti mieleen.

Vierailija
10/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi eli korkeampi auto on kyllä turvattomampi, koska silloin hirvi tulee suoraan tuulilasista sisään, eikä katolle kuten normaalissa matalammassa henkilöautossa.

Vierailija
11/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä riskejä. 

Vierailija
12/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaa hitaammin sitten.

Hyvä kuski hän on. En mä sen puolesta pelkää. Hirvet pelottaa.

Vierailija
13/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pelottaa. Mulla pelottaa et joku perheenjäsen tukehtuu ruokaan yksin kun en ole kotona ja voisin auttaa. Sitä mä pelkään, et niinkin heppoinen asia toisen vie kun leipäpala.

Vierailija
14/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa hitaammin sitten.

Kukaan tuskin kaahaa kun on äiti kyydissä. Tietäisit miten nuoret ajaa yksin ollessaan. Huomio on puhelimessa eikä tiessä.

Vierailija
15/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.  Mieluiten BMW kuutos koneella, lippiksen voi vielä kääntää takaperin niin on kuolematon.

Vierailija
16/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskin' It All

Vierailija
17/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinun pelkotilojen takia sinun täytyy rajoittaa pojan elämää ja kieltää pojalta liikkuminen. Tämä tekee todella hyvää äiti-poika suhteelle eikä ollenkaan saa poikaa vihaamaan äitiään....

Vierailija
18/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hirvenmetsästys syksymmällä alkaa niin enemmän saa pelätä metsästäjien autoja kun hirviä.  Ei näe eikä kuule muuta kun puhelimen näytöllä koiran sijainnin.

Vierailija
19/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa hitaammin sitten.

Kukaan tuskin kaahaa kun on äiti kyydissä. Tietäisit miten nuoret ajaa yksin ollessaan. Huomio on puhelimessa eikä tiessä.

Ei mun poika kato puhelinta ajaessaan tai kaahaa. Ei se oo koskaan ollut sellainen.

Vierailija
20/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppiipahan ajelemaan kun kerran kopsahtaa

Älä jaksa, aikuinen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä