Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka stressistä pääsee eroon? "Yritä päästä stressistä eroon ja nuku riittävästi" neuvoi terveydenhoitaja. Konstit jäi kertomatta

Vierailija
29.09.2023 |

Onko fiksuja konsteja tarjolla? Olen yrittänyt poistaa stressin mutta eipä se sormia napsauttamalla poistu. Eikä unikaan tule kun on stressi päällä. Kierre on valmis.
Stressaan lääkäriin menoa, metrolla kulkemista ja auton hankintaa tällä hetkellä.

Kommentit (10)

Vierailija
2/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kun stressaa eikä nuku niin neuvot on tasoa "rauhoitut vaan illalla ja pistät pään tyynyyn, kyllä se uni sieltä tulee".  Lisäksi voi vaikka juoda lämmintä maitoa. Ja mun isoäitihän sanoi ettei nuori ihminen voi kärsiä unettomuudesta, piste. Pääkky tyynyyn vaan ja hiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T ä m ä on paras postaus täällä. KIITOS AP!

Ei stressiä voi yleensä poistaa.

Voit kysyä itseltäsi, mikä stressaa?

Esim. Kiire aamulla => voit järjestellä aikataulua, ehkä käydä aikaisemmin nukkumaan.

Jos stressi on jo aiheuttanut Vagus hermostoon kroonisen häiriön, niin silloin tilanne on vielä hankalampi.

Kylmävesi uinti saattaa auttaa.

Minulla ei ole antaa yhtään hyvää neuvoa, mutta minäkin haluaisin kuulla juuri ap:n toivomat keinot. Tyhjänpäiväiset jorinat terveellisistä elintavoista ei auta, koska se tie on jo käyty.

Vierailija
4/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hankkia auto jos voi kulkea metrolla.

Vierailija
5/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire aamulla ? Herää vasta illalla

Vierailija
6/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne niiden neuvot on just tuollaisia. Minä valitin työterveydessä yksinäisyyttä (työterveystarkastuksen ohessa) ja hoitaja ehdotti lenkkeilyä ystävien kanssa.. niin joo on minulla kaks kaveria mutta kumpikaan ei asu samalla paikkakunnalla, vaan kauempana.

Vierailija
7/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä samaa. Käsketään välttämään stressiä, mutta mitenpä sitä vältät, kun stressiä aiheuttaa mm. kuntouttava työtoiminta, muistisairas omainen ja asunnon peruskorjaus. Mitään näistä ei voi välttää tai poistaa (asunto on aso, eli emme itse saa päättää peruskorjauksesta tai sen ajankohdasta).

Vierailija
8/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää hankkia auto jos voi kulkea metrolla.

Pääseekö sillä metrolla vaikka Vihtiin tai Heinolaan?

Vierailija
9/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiherkkänä ihmisenä hallitsen stressiäni pakenemalla luontoon. Käytännössä siis olen vuokrannut samaa mökkiä vuodesta toiseen. KUn pääsen mökille kehosta valuu jännitys ja muutamassa päivässä stressin aiheet ovat siirtyneet taustalle, vaikka niiden kanssa taas kohdataan palatessani kaupunkiin.  Olen kuitenkin kerännyt voimia ja stressi ei tunnu ylivoimaiselta. Hyväksyn sen, etten nuku kunnolla ja stressaan vuokramökin tarjotessa irtiottoa kaikesta.

Voisko jokin sulle sopiva kino löytyä myös? Alkoholi on vihoviimeinen keino, jota olen myös kokeillut stressiin. Pahentaa vaan stressiä

Vierailija
10/10 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on ihan normaaleja stressinaiheita. Kun käyt lääkärissä, se poistuu. Kun hankit auton, et tarvitse metroa. Kun hankit auton, et stressaa sen hankinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme