Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ihan kamalasti että poika ajaa pahan hirvikolarin yöaikaan ajellessaan

Vierailija
30.08.2026 |

Nyt kun on taas tämä aika vuodesta... Oma poikani tekee vuorotyötä niin että ajelee usein aamu- tai iltahämärässä töihin. Hän ajaa vuosittain kymmeniä tuhansia kilometrejä autolla niin pelkään mikä riski tässä on. Itse olen sattunut hirvikolaripaikalle ja jälki oli rumaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajelen tälläistä työaikaa ja kyllä vaarallisimmat tielläliikkujat on muut autoilijat iltapäivisin. Tullaan kolmion takaa eteen maantielle, roikutaan puskurissa kiinni, hulluja ohituksia ja ylinopeutta ym. Ihan päivittäistä, kerran nähnyt peuroja nyt vuoden sisään, söivät rauhassa tien pientareella aikaisin aamulla.

Ajavat niillä turvallisilla autoilla ja huippu kuskit ratin takana.

Vierailija
22/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä hirvieläimet ja auringonlasku. Hidastetaan nopeutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vuosittain 20 000 kilometriä ja useampi hirvi on osunut reitille. Yhden kerran jouduin tekemään paniikkijarrutuksen - auto pysähtyi 5 metrin päähän isosta uroshirvestä ja takana puskurissa roikkunut kusipää ajoi ojaan.

Olin liikkeellä parhaalla mahdollisella autolla ja varusteilla mutta siitä huolimatta oli vain onnea, että vahinkoja ei tullut.

Sen tiedän, että se onnettomuus voi sattua ja mikään ei auta. Olkaa varovaisia.

Vierailija
24/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sinun pelkotilojen takia sinun täytyy rajoittaa pojan elämää ja kieltää pojalta liikkuminen. Tämä tekee todella hyvää äiti-poika suhteelle eikä ollenkaan saa poikaa vihaamaan äitiään....

En ole kieltänyt enkä voisikaan. Töissä on käytävä ja hyvä että on töitä. Oon sanonut pojalle että muistaa varoa hirviä mutta en ole häneen mun pelkoa tartuttanut. 

Vierailija
25/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaa hitaammin sitten.

Hyvä kuski hän on. En mä sen puolesta pelkää. Hirvet pelottaa.

Kukaan tuskin kaahaa kun on äiti kyydissä. Tietäisit miten nuoret ajaa yksin ollessaan. Huomio on puhelimessa eikä tiessä.

Ei mun poika kato puhelinta ajaessaan tai kaahaa. Ei se oo koskaan ollut sellainen.

Ei tietenkään sun poika. 

Vierailija
26/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei millään pahalla mutta sun pitäis puhua tuosta sun pelosta jollekin. 

Vierailija
27/27 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hirvenmetsästys syksymmällä alkaa niin enemmän saa pelätä metsästäjien autoja kun hirviä.  Ei näe eikä kuule muuta kun puhelimen näytöllä koiran sijainnin.

Joo ajavat hirvet liikkeelle korvista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä