Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aktian pääekonomisti : Asumistuki pois

Vierailija
30.08.2026 |

Aktian pääekonomisti sanoo :  "otetaan asumistuki nollaan ja pistetään kahdentoista vuoden siirtymäaika siihen"

Tästä se alkaa . Pääkaupunkiseudun asumistuet saavat parinvuoden sisällä lopetuksen, eli kannattaa ruveta katsomaan jo hyvissä ajoin asuntoja ympäristökunnista .  Hyvinkää , Riihimäki yms. tulevat näkemään uusia asukkaita ja uussuomalaiset jäävät asuttamaan pääkaupungin ympäristöslummeja kimppakämpissä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/0a133370-b8eb-4242-9195-1da11fbd86….

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti täälläkin valtaosalle on VASTUU täysin tuntematon käsite... Ei edes pienintä halua ottaa OMASTA ELÄMÄSTÄÄN vastuuta. 

Ota sinä sitten vastuu elämästäsi ja eroa mukavasta suojatyöstäsi ja jätä sosiaalitukiaiset anomatta.

Huom, vastuullista ei ole ottaa uutta suojatyötä kaverien avulla entisen tilalle, eli pistele vaan niitä hakemuksia firmoihin ja toivo parasta kuten muutkin. 

Vierailija
62/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt edes rajattaisiin tämä koskemaan vain Suomen alkuperäisiä kansalaisia niin. Se korjaisi jo paljon

Saamelaisiako tarkoitatko?

Tuota, suomalaisten esi-isät eli ugrit elivät täällä jo kun saamelaiset eli maihin tunkevat siperialaislaumat tulivat tänne. Perimä-ja arkeologista dataa. Nimenomaan suomalaiset ovat tämän maan alkuperäisasukkaita ja itse asiassa vanhimpia heimolaisia koko Euroopassa. Norjan saamelaisilla ei ole mitään tekemistä Suomen historian kanssa(tunkivat tänne 1800-luvulla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti täälläkin valtaosalle on VASTUU täysin tuntematon käsite... Ei edes pienintä halua ottaa OMASTA ELÄMÄSTÄÄN vastuuta. 

Tämä. Niin tämä.

Suomesta on tullut uhriutuvien ruikuttajien avuton vellishousuvaltakunta! 

Jonkun pitäisi maksaa asumiset, koulutukset, harrastukset, kasvattaa lapset, silitellä mopopoikia ja muklupäitä hyysäten, ja hoitaa terveys. Itse ei viitsitä yhtään mitään. 

Kyllä olen sitä mieltä, että nyt kaikki tuet pois ja selkeät vammaiseläkkeet ja muut oikeasti tarvitsevat systeemit paremmiksi. 

Meillä istuu isoin osa väestä kotona, ei osata edes firmaa perustaa jos ei työtä löydy. Olen 44v ja niin pirun surkeista oloista, mutta silti olen itse hoitanut asiani hyvin ja kasvattanut lapseni. 

Muissa maissa ihmiset hoitaa reippaasti asiansa, täällä jo pelkkä ajatus saa väen tärisemään ja ahdistumaan.

No, tarjoapas sitten reippaasti normaalipalkkainen työpaikka.

Vierailija
64/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asuntosijoittelijoiden mielipiteitä kysytty ollenkaan 

Vierailija
65/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Vastuuta olisi suurin osa ottamassa, mutta siihen tarvitaan rahaa. Aika hankalaksi on muuttunut, jos esim. Puuiloon töihin pääseminen on todennäköisyydeltään vaikeampaa kuin lääkikseen opiskelemaan.

Kyllä se on niin että se rahattomuus SAA ne jalat liikkeelle. Ei mikää muu auta enää. 

Parantaako rahattomuus töihinpääsyn todennäköisyyttä?

Ei tietenkään valitettavasti. Ei se rahattomuus niitä työpaikkoja tuo eikä asiakkaita. Ja vaikka saisi muutaman asiakkaan eihän sillä kalliissa maassa makseta mitään. 

Vierailija
66/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Niin tämä.

Jonkun pitäisi maksaa asumiset, koulutukset, harrastukset, kasvattaa lapset, silitellä mopopoikia ja muklupäitä hyysäten, ja hoitaa terveys. Itse ei viitsitä yhtään mitään. 

Kyllä olen sitä mieltä, että nyt kaikki tuet pois ja selkeät vammaiseläkkeet ja muut oikeasti tarvitsevat systeemit paremmiksi. 

Meillä istuu isoin osa väestä kotona, ei osata edes firmaa perustaa jos ei työtä löydy. Olen 44v ja niin pirun surkeista oloista, mutta silti olen itse hoitanut asiani hyvin ja kasvattanut lapseni. 

Muissa maissa ihmiset hoitaa reippaasti asiansa, täällä jo pelkkä ajatus saa väen tärisemään ja ahdistumaan.

Mikä saatanan taikasauva tuo yrityksen perustaminen on? Suomessa noin puolet yrityksistä on pystyssä ensimmäisten vuosien jälkeen. Loput ovat nurin ja omat ja sekä mahdollisesti toisten satsaamat rahat on menetetty. Jos ensi vuonna vaikkapa joka kolmas työtön perustaisi yrityksen (eli 100 000 uutta yritystä), niin näin pienessä maassa tuo on todella suuri määrä (normaalisti 40 000 - 50 000 uutta yritystä per vuosi) ja reilusti alle puolet tulisi edes jollain tavalla lyömään leiville. 

Vierailija
67/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ei ole missään aktia ssa ennenkään olliut mitään tiliä.

Vierailija
68/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mielelläni asunut vuokralla, mutta jossakin vaiheessa sitä haluaa myös oman asunnon. Se on kuitenkin tärkeää, että sitä vuokra asuntokantaakin on tarjolla, elämäntilanteet muuttuu ja jotkut haluaa asua koko ikänsä vuokralla kun eivät halua sitä omistusasunnon tai omakotitalon työmäärää itselleen. En näe ratkaisuna kuitenkaan sitä, että vuokra-asuntoja tulisi jotenkin vähentää, karsia liikaa vaikka toki pitäisi olla tarjolla myös edullisempia asuntoja, jotta se olisi reilumpaa myös vuokralaisille. Ylihinnoitelu ei sekään oikein ole ok. Pohdin tässä, että onko se oikeinkaan että vuokralainen maksaa sen sijoitusvuokra asunnon lainanlyhennyksen kokonaan, vai kuuluuko sijoittajan maksaa siitä osa kuitenkin itse. Eikö se silloin ole sama, että se vuokralainen lyhentää omaa asuntolainaa eikä toisen. 

Vierailija
69/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkituki pois ja liikamaksu takaisinperintään!

Vierailija
70/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suurin osa ihmisistä haluaa ottaa vastuuta, vaikka niitäkin on ketkä ei halua. Ongelma on se, että eläminen on suomessa liian kallista. Itselleni ei ollut ongelmaa tehdä 1200-1600e kuukausipalkalla töitä, ongelma tuli siitä, että se raha ei riittänyt kuin just ja just maksamaan minimin. Kyllä töissä käyvä ihminen voi odottaa, että hän pääsee edes kerran parissa vuodessa tai edes kerran viidessä vuodessa jonnekkin vaikka lomamatkalle. Mutta sekin tuntui olevan työnantajalle liikaa, joka sanoi, että sulla ei mitään lomia ole. Itse hän kyllä lomaili, sisäpiiri. Ei tuollainen ole reilua peliä. Mikä olemassa olon tarkoitus se sellainen on, että teet töitä vain siksi, että joku muu rikastuu ja sinun oma elämänsisältö on ainoastaan töissäkäyminen? Alkaisitko itse siihen 40 vuodeksi elämästäsi saamatta mitään omaisuutta, mitä vastaavasti jättää omille lapsillesi? Ja kyllä olen vähän liiaankin vastuuntuntoinen kun sitten sitä saa kantaa vastuuta sellaisistakin asioista mitkä ei edes kuulu omalle vastuualueelle, kuten hyväksikäyttävät esihenkilöt/väliporras joka ei viitsi tehdä töihin perehdytystä kunnolla vaan nakittaa ne työkaverille, jotka on samalla tasolla. Että katso tosiaan ketkä niitä vastuuttomia on. Ei siinä enää näe mitään toivoa jos tiedät, että sun elämä tulee olemaan 20 vuotta samaa raatamista paskalla palkalla, josta et voi säästää, et pääse lomalle, et saa ostettua omaa asuntoa jne. 

Seli seli vali vali... 

Juuri sitä VASTUUN pakoilua.  Suomessa KYLLÄ saa lomaa töistä ihan lain mukaan eli puhut paskaa tuossakin "ei sulle mitään lomia ole" märinässä. 

Ja OMAISUUTTA tulee kun ITSE tekee toimia sen eteen ja alkaa säästämään ja sijoittamaan. Ja omaan palkkaankin voi vaikuttaa vaikkapa hankkimalla osaamista ja hakeutumalla paremmin palkattuihin tehtäväviin.  Näin minäkin olen tehnyt, Olen nostanut vuoden aikana nettotulojani eri keinoin 4500 eurolla per kuukausi. 

Vierailija
71/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt edes rajattaisiin tämä koskemaan vain Suomen alkuperäisiä kansalaisia niin. Se korjaisi jo paljon

Saamelaisiako tarkoitatko?

Tuota, suomalaisten esi-isät eli ugrit elivät täällä jo kun saamelaiset eli maihin tunkevat siperialaislaumat tulivat tänne. Perimä-ja arkeologista dataa. Nimenomaan suomalaiset ovat tämän maan alkuperäisasukkaita ja itse asiassa vanhimpia heimolaisia koko Euroopassa. Norjan saamelaisilla ei ole mitään tekemistä Suomen historian kanssa(tunkivat tänne 1800-luvulla)

Jääkauden jälkeen Suomen alueelle ihmiset ovat tulleet useamman muuttoaallon myötä. Ei ole mitään tasan yhtä porukkaa joka tuli tänne ja me kaikki suomalaiset olisimme puhtaasti tuon porukan jälkeläisiä. 

Vierailija
72/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekonomistit ovat todella haitallinen laji, silti niitä haastatellaan ja kirjoitellaan heidän päästämiä yhteiskuntaa tuhoavia ajatuksia... Tiedän mihin pankkiin EN AINAKAAN siirrä rahojani aktia!!

Heh, minäkin olen ekonomisti, ja mielestäni kyseisen äijän ehdotus on yksinkertaisesti typerä.

Tuon kommentin kirjoittanut ei taida olla kovin älykäs.

En ole ekonomisti, mutta mielestäni korvamerkitty asumistuki on huono asia. Se toimii vuokrankorotusautomaattina, ja kannustaa ihmisiä asumaan turhan isoissa asunnoissa. Asumistuen poistoa voitaisiin kompensoida vaikkapa verovähennyksillä ja yleistuen nostolla, jolloin ihmiset voisivat itse päättää, kuluttavatko he rahansa seiniin, vai johonkin muuhun.

-ohis-

Vierailija
73/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Paitsi tietysti jos halutaan Suomi kärkisijoille asunnottomuudessa. Pisa-jutut ja maailman onnellisimmat kansat jäävät kansainvälisestä keskustelusta pois ja tilalle tulevat ihmettelyt Suomen romahtamisesta kolmansien maiden joukkoon elämänlaadun surkeudessa. 

Asumistuki ei tee mitään muuta kuin nostaa vuokria. On aivan sama onko nollataso nolla euroa vai asumistuki. Ainoa ero on se että tulonsiirto vuokranantajille loppuu.

Miksi kukaan makuuttaisi kämppää tyhjänä? Vastikkeet ja velka juoksee ja kämppääkö ei mukamas vuokrattaisi?

Kerropa millä tavalla se nostaa vuokria?

Vierailija
74/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Niin tämä.

Mikä saatanan taikasauva tuo yrityksen perustaminen on? Suomessa noin puolet yrityksistä on pystyssä ensimmäisten vuosien jälkeen. Loput ovat nurin ja omat ja sekä mahdollisesti toisten satsaamat rahat on menetetty. Jos ensi vuonna vaikkapa joka kolmas työtön perustaisi yrityksen (eli 100 000 uutta yritystä), niin näin pienessä maassa tuo on todella suuri määrä (normaalisti 40 000 - 50 000 uutta yritystä per vuosi) ja reilusti alle puolet tulisi edes jollain tavalla lyömään leiville. 

Tämä. Minusta ihmisiä kehotetaan ottamaan liian isoja riskejä ja ollaan liian toiveikkaita yritysten onnistumisen suhteen. Sitten nää ihmiset velkaantuu. Realiteetti on se, että asiakkaita on erittäin rajallisesti ja ostohaluja suomalaisilla vähän. Ongelma lienee siinä, että jos ryhtyy yrittäjäksi pitäisi olla kaikkeen muuhunkin rahaa heti keralla niin nämä tyhjästä luodut yritykset, ovat harvinaisempia vaikka niitäkin on. Se on kuitenkin arpapeliä, että innostuuko ihmiset just sun yrityksestä niin paljon, että tuotteet tai palvelut myy tarpeeksi, että se kannattaa. Tosi moni tosiaan tekee tappiota, joskus jopa vaikka olisi asiakkaita kun ei ole volyymia. 

Vierailija
75/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Paitsi tietysti jos halutaan Suomi kärkisijoille asunnottomuudessa. Pisa-jutut ja maailman onnellisimmat kansat jäävät kansainvälisestä keskustelusta pois ja tilalle tulevat ihmettelyt Suomen romahtamisesta kolmansien maiden joukkoon elämänlaadun surkeudessa. 

Mitä väliä sillä on mitä muut maat meistä ajattelee? Nyt kyse on rahasta ja zitä tarvitaan tämän sosialistisen helvetin purkamiseen. VELKAKELLO.FI

Vierailija
76/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Vastuuta olisi suurin osa ottamassa, mutta siihen tarvitaan rahaa. Aika hankalaksi on muuttunut, jos esim. Puuiloon töihin pääseminen on todennäköisyydeltään vaikeampaa kuin lääkikseen opiskelemaan.

Kyllä se on niin että se rahattomuus SAA ne jalat liikkeelle. Ei mikää muu auta enää. 

no ilmaisen rahan kaataminen näiden tilille ei ainakaan paranna. 

Vierailija
77/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole pulaa asunnoista, Suomi on täynnä tyhjiä asuntoja.

Vierailija
78/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se oli tuossa jutussa se 130 kg tapailunainen.

Vierailija
79/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ilmaisen rahan kaataminen näiden tilille ei ainakaan paranna. 

Lopeta itkeminen, juntti.

Vierailija
80/158 |
30.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ehdottavat sellaisia leikkauksia jotka eivät koske itseä tai läheisiä, omaan taskuun pelaavia "isänmaallisia"