Kauanko olisit valmis elämään seksittömässä suhteessa? (ei johdu kumppanin sairaudesta)
Eli kumppanilla ei olisi terveydellistä syytä intiimiyden puutteeseen, vaan kyseessä olisi se että toinen "ei vain halua", "ei jaksa nyt", tai on jostain syystä menettänyt intohimon toista kohtaan ja suhteesta on tullut "kämppissuhde".
Kauanko olisit valmis odottamaan, että toisella olisi taas haluja?
-päiviä?
-viikkoja?
-kuukausia?
-vuosia?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
3-4 viikkoa. En olisi nk. parisuhteessa ihmisen kanssa, jos fyysistä kemiaa ei ole.
Minä en menisi yhteen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei olisi fyysistä kemiaa. Mutta ikinä en ottaisi avioeroa, jos kemia hälvenisi. Koska se mitä todennäköisemmin hälvenee kriiseissä ja ikääntyessä. En ikinä hylkäisi toista ihmistä tämän takia.
Mies ei sanonut
Koskaan
Rakastan Sinua
Ei suudellut
Koskaan
Haaroihin 1 - 3 minuuttia ja rojut
Vierailija kirjoitti:
Elin vuosia lasten takia. Oli helvetti koko suhde muutenkin. Lapset kasvoi ja lopulta erosin.
Olisit lähtenyt ja jättänyt lapset miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä odotin kuukausia. Taisi ikä viedä naisen halut. Jos haluja voisi antaa toiselle niin ei olisi halujen kanssa ongelmia.
Otitko asian puheeksi vai jäikö lopullinen syy epäselväksi?
Håmå håmå håmå kaapissa
Vierailija kirjoitti:
"Monilla näyttää parisuhde olevan enemmänkin hyötysuhde. Eli kumppani heti vaihtoon, jos seksiä ei ole jatkuvasti. Se toinen ei ihmisenä kiinnosta, jos hyötyä ei saa revittyä irti."
Ei parisuhde ole sinällään hyötysuhde mutta kyllä ihmisen perustarpeet pitäisi silti jotenkin siinä täyttyä. Muuten ei voi olla onnellinen.
Syödä
Juoda
Paskantaa
Nukkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen mieheni kanssa vaikka loppuelämän. Itselläkin on vaihdevuodet ja halut vähentyneet lähes nollaan.
Oletko kysynyt miehen mielipidettä asiaan, onko hän onnellinen tilanteeseen? Jos hän ei ole tyytyväinen, päästä hänet vapaaksi, jotta hän voi löytää naisen, jonka kanssa halut kohtaavat ja onni voi kukoistaa suhteessa.
Miestäni ei seksi kiinnosta senkään vertaa kuin minua eli ei ongelmaa sen suhteen.
Ei kai kun käy paneskelemassa naapurin Marja-Liisaa. t. tietäjät tietää
Nadia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausia kestin, sitten hankin rakastajattaren. Nyt on menossa neljäs pidempiaikainen sivusuhde ja olen myös maksanut seksistä. Niin makaa kuin petaa.
Oletko ajatellut erota vai jatkatko samalla linjalla jatkossakin?
Surkee olet
Vierailija kirjoitti:
Vuosia on nyt kulunut… ja olen kyllä itsekin siihen ihan yhtä syyllinen.
Sinä nimenomaan olet syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle käy myös seksitön suhde, jos muuten kumppani ja parisuhde ovat hyviä
Mitä te teette yhdessä? Kaupassa, kävelyllä? Entä se intohimoinen kujeilwva katse toiseen, mihin se johtaa?? Pieni kosketus, hymy, Hassu vitsi? Mihin se johtaa? Ollaan vaan sohvalla ja katsotaan telkkaria?
Tätä ketjua kun oon lueskellut niin tuntuu että osa ei tarvitse elämäänsä seksiä eikä edes niitä, pieniä kosketuksia, hymyjä ja kujeilevia katseita, kuhan asutaan yhdessä ja ylläpidetään yhteistä taloutta, täytetään tietynlaiset normit ettei olla sellaisia säälittäviä sinkkuja. Itse paljon mielummin elän sinkkuna kuin parisuhteessa missä ei ole minkäänlaista eroottista latausta.
En nyt sinänsä tiedä onko tuossa mitään väärää. Jotkut ihmiset ovat yhdessä ensisijassa taloudellisista syistä. Itsekin voisin elää paljon leveämmin, jos olisi toinen jakamassa kulut, vaikka tulenkin toimeen ihan hyvin yksinäänkin, mutta en kyllä tuollaiseen kämppissuhteeseen alkaisi, mieluummin siinä vaiheessa ottaisin vaikka veljen saman katon alle.
Runk med veli
Vierailija kirjoitti:
"Olen ihmetellyt tätä ennenkin. Nykyään on niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä asiaan, että jokaiselle löytyy ja varmasti tulee. "
Yhtä hyvä neuvo kuin että jos puoliso ei enää keskustele kanssasi niin ainahan voi puhua itsekseen. Se ainakin kuuntelee aina. Apuvälineet eivät mitenkään korvaa seksiä toisen rakkaan ihmisen kanssa.
"Pahempaa olisi, jos kaikki läheisyys loppuisi. Ei enää mitään kosketuksia, halauksia, kainalossa olemista. Siihen ei apuvälineitä ole."
Puutteessa olevalle on silkkaa kidutusta jos toinen haluaa kuitenkin halia ja olla lähellä. Se on kuin laihiksella olevalle vilauttelisi koko ajan herkkuja nenän edessä mutta kieltää syömästä.
Hyvä vertaus. Juuri näin.
Miten tämä voi edes olla joillekin epäselvää.
Parisuhteessa kummankin tarpeet pitää kohdata eikä vain toisen.
En halua suhdetta mutta jos haluisin niin kyllä sitä seksitöntä suhdetta kestäisi kuinka kauan tahansa. Seksin virkaa hoitaisi oma käsi eli jos kumppani ei anna niin ei haittaa.
Nyt olen 10 v ollut ilman naista ja hyvin menee. Pisin liitto oli 8 vuotta. Kyllä siinä itse ainakin kyllästyy saman naisen kanssa harrastamaan seksiä joten ennenpitkää mielummin hoiti homman kädellä ja vaikka ajattelemalla jotain jossain näkemääni omaan makuun olevaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen ihmetellyt tätä ennenkin. Nykyään on niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä asiaan, että jokaiselle löytyy ja varmasti tulee. "
Yhtä hyvä neuvo kuin että jos puoliso ei enää keskustele kanssasi niin ainahan voi puhua itsekseen. Se ainakin kuuntelee aina. Apuvälineet eivät mitenkään korvaa seksiä toisen rakkaan ihmisen kanssa.
"Pahempaa olisi, jos kaikki läheisyys loppuisi. Ei enää mitään kosketuksia, halauksia, kainalossa olemista. Siihen ei apuvälineitä ole."
Puutteessa olevalle on silkkaa kidutusta jos toinen haluaa kuitenkin halia ja olla lähellä. Se on kuin laihiksella olevalle vilauttelisi koko ajan herkkuja nenän edessä mutta kieltää syömästä.
Hyvä vertaus. Juuri näin.
Miten tämä voi edes olla joillekin epäselvää.
Parisuhteessa kummankin tarpeet pitää kohdata eikä vain toisen.
Oli hyvä vertaus. Totta kai parasta olisi, että tarpeet kohtaavat.
Mutta silti: en ottaisi avioeroa, vaikka toinen heiluttaisi herkkuja laihduttaessa. Minusta ei ole riittävä syy hylätä rakastamaansa ihmistä. Henkinen väkivalta sisältää muitakin toimenpiteitä.
Yli vuosi on jo mennyt. Kumpikaan ei halua seksiä toisen kanssa. Aiheesta ei enää edes puhuta.
M51
Kuusi vuotta nyt ollaan oltu ilman seksiä. Ei ole ongelma ollut, kun on puhuttu ja käyty läpi. Oikeastaan kummallakaan ei ole kummosia haluja. Läheisyyttä ja rakkautta on.
Yhteyden puute olisi erittäin suuri ongelma. Yrittäisin keskustella asiasta ja puhua kumppanini kanssa. Jos keskusteluyritykset eivät tuottaisi tulosta, niin päätyisin eroon. Tarvitsen parisuhteessa sekä älyllistä, fyysistä että emotionaalista yhteyttä.
"Hmmm. Olen periaattessa samaa mieltä: perustarpeet tulee täyttyä. Eli ihmisen pitää tuntea turvallisuutta ja olevansa arvostettava, jotta on onnellinen."
Sinä et voi yksin määrittää mitkä ovat jonkun toisen perustarpeet ihmissuhteessa. Nuo riittävät ehkä sinulla onnellisuuteen mutta joku muu tarvitsee enemmän.
"Mutta seksiä en laita samaan laariin. Sen voi hoitaa yksinäänkin. Sehän on on vain fyysinen suoritus. Läheisyys on sitten asia erikseen."
Voit sinä itseäsikin halailla. Tai jotain nallea tai tyynyä. Sinä vain kuvittelet tarvitsevasi siihen toisen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
"Hmmm. Olen periaattessa samaa mieltä: perustarpeet tulee täyttyä. Eli ihmisen pitää tuntea turvallisuutta ja olevansa arvostettava, jotta on onnellinen."
Sinä et voi yksin määrittää mitkä ovat jonkun toisen perustarpeet ihmissuhteessa. Nuo riittävät ehkä sinulla onnellisuuteen mutta joku muu tarvitsee enemmän.
"Mutta seksiä en laita samaan laariin. Sen voi hoitaa yksinäänkin. Sehän on on vain fyysinen suoritus. Läheisyys on sitten asia erikseen."
Voit sinä itseäsikin halailla. Tai jotain nallea tai tyynyä. Sinä vain kuvittelet tarvitsevasi siihen toisen ihmisen.
En minun tarvitse kuvitella toista ihmistä siihen, että saan orgasmin.
Läheisyyttä ei saa siten, että kuvittelee toisen ihmisen lähelle. Läheisyys vaatii ihon ihoa vasten, kosketuksen, todellinen läheisyys sisältää emotionaalista yhteyttä.
Orgasmi ei tarvitse toisen ihmisen ihoa eikä kosketusta. Siihen riittää vaikka lelu. Läheisyyteen ei riitä nalle. Nalleen ei saa kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla näyttää parisuhde olevan enemmänkin hyötysuhde. Eli kumppani heti vaihtoon, jos seksiä ei ole jatkuvasti. Se toinen ei ihmisenä kiinnosta, jos hyötyä ei saa revittyä irti.
Pitäiskö enemmän keskustella seksiholismista?
Olen ihmetellyt tätä ennenkin. Nykyään on niin paljon kaikenlaisia apuvälineitä asiaan, että jokaiselle löytyy ja varmasti tulee.
Pahempaa olisi, jos kaikki läheisyys loppuisi. Ei enää mitään kosketuksia, halauksia, kainalossa olemista. Siihen ei apuvälineitä ole.
Se vaan on niinkin että kun itse kaipaisi sen muun läheisyyden lisäksi myös seksiä, se kaikki muu läheisyys alkaa lopulta tuntua vain pahalta.
Haluton puolisoni kuulee tämän tietenkin vain niin että "kaiken" kosketuksen pitäisi "aina" johtaa seksiin, mitä en suinkaan tarkoita enkä edes sano. Mutta kyllä kaipaisin sitä että se kosketus johtaisi seksiin edes joskus.
Meillä on valtavasti kaikkea muuta läheisyyttä ja kosketusta, vielä. Mutta se tuntuu minusta todella surulliselta nykyään. Se kuin muistuttaa minua jostain kauniista ja ihanasta jota meillä aiemmin oli, mutta jota meillä ei enää ole.
En minä voi sille mitään, ihan kuten puolisoni ei voi sille mitään että hän ei halua.
Ero lienee vääjäämätön, ja sekin saa minut todella surulliseksi. Minä rakastan sitä ihmistä ja tiedän että hän rakastaa minua. En kuitenkaan voi elää loppuelämääni näin. Tämä on varmaan suhteemme kuolinkamppailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monilla näyttää parisuhde olevan enemmänkin hyötysuhde. Eli kumppani heti vaihtoon, jos seksiä ei ole jatkuvasti. Se toinen ei ihmisenä kiinnosta, jos hyötyä ei saa revittyä irti."
Ei parisuhde ole sinällään hyötysuhde mutta kyllä ihmisen perustarpeet pitäisi silti jotenkin siinä täyttyä. Muuten ei voi olla onnellinen.
Hmmm. Olen periaattessa samaa mieltä: perustarpeet tulee täyttyä. Eli ihmisen pitää tuntea turvallisuutta ja olevansa arvostettava, jotta on onnellinen.
Mutta seksiä en laita samaan laariin. Sen voi hoitaa yksinäänkin. Sehän on on vain fyysinen suoritus. Läheisyys on sitten asia erikseen.
Selvästi olet kokenut aika erilaista seksiä kuin minä. Seksi rakastetun ihmisen kanssa on yksi elämäni järisyttävimpiä kokemuksia. Ei mikään ”hoidettava asia”.
Hmmm. Olen periaattessa samaa mieltä: perustarpeet tulee täyttyä. Eli ihmisen pitää tuntea turvallisuutta ja olevansa arvostettava, jotta on onnellinen.
Mutta seksiä en laita samaan laariin. Sen voi hoitaa yksinäänkin. Sehän on on vain fyysinen suoritus. Läheisyys on sitten asia erikseen.