Kauanko olisit valmis elämään seksittömässä suhteessa? (ei johdu kumppanin sairaudesta)
Eli kumppanilla ei olisi terveydellistä syytä intiimiyden puutteeseen, vaan kyseessä olisi se että toinen "ei vain halua", "ei jaksa nyt", tai on jostain syystä menettänyt intohimon toista kohtaan ja suhteesta on tullut "kämppissuhde".
Kauanko olisit valmis odottamaan, että toisella olisi taas haluja?
-päiviä?
-viikkoja?
-kuukausia?
-vuosia?
Kommentit (199)
Voisin ihan loppuelämäni olla seksittä nykyisen puolisoni kanssa. Suhteessamme on paljon parempia ja tärkeämpiä asioita kuin seksi. Jos haluan orgasmin, saan sen hyvin itse, enkä tarvitse siihen puolisoni apua.
N34
Vierailija kirjoitti:
25 pitkän hyvin onnellisen liiton jälkeen jos miehen halu ja kyky loppuisi niin en lähtisi. Hoitelisin itse hommat muuten ja toivoisin että oma ikääntyminen vähentäisi haluja.
Seksi on tosi merkittävää ja on ollut tärkeää meille. Mutta minun on mahdoton kuvitella hakevani seksiä ulkopuolelta, koska rakastan miestäni syvästi.
Tämän verran (25v) oltu yhdessä, seksiä aina vähän. Mies ei alun jälkeen ole ollut muna pystyssä spontaanisti. Kehuu minua kauniiksi, mutta on sanonut, ettei kaipaa seksiä. Pystyyn saaminen on ongelma ollut liki aina. Useamman vuoden seksiä onnistuneesti ehkä 5 krt vuodessa, kaikki minun aloitteesta.
Nyt aloitin salasuhteen, ja onpa ihanaa saada toimivaa seksiä!
Vierailija kirjoitti:
Voisin ihan loppuelämäni olla seksittä nykyisen puolisoni kanssa. Suhteessamme on paljon parempia ja tärkeämpiä asioita kuin seksi. Jos haluan orgasmin, saan sen hyvin itse, enkä tarvitse siihen puolisoni apua.
N34
Mitä mieltä puoliso olisi ideasta?
Vierailija kirjoitti:
Mä katselin sitä touhua yhden pitkän kevään ja oli vaikea ajanjakso elämässäni. Sitten kun se ulottui myös kesälomaan - aikaan jolloin niitä tekosyitä pitäisi olla vähemmän, niin tein päätökseni. Kolme viikkoa tuon päätöksen jälkeen tuli häneltä joku aloitteenpoikanen, en suostunut, too little too late.
Oli oikea päätös, 3 kk myöhemmin löytyi uusi kumppani joka haluaa juuri minua ja joka päivä. Elämä on muuttunu ratkaisevalla tavalla paremmaksi. Seksi on niin keskeinen hyvinvoinnin lähde ja paras tapa osoittaa välittävänsä.
Onnea rohkeasta päätöksestä. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elin vuosia lasten takia. Oli helvetti koko suhde muutenkin. Lapset kasvoi ja lopulta erosin.
Oliko raha tai työ esteenä, ettet voinut erota aiemmin?
L a s t e n t a k i a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksitön suhde olisi ainoa suhde, jossa voisin olla. Jos suhteessa pitää olla seksiä, niin minä en suostuisi siihen. T: Mies 45v.
Ehkä kannattaisivarata aika lääkärille, tuo ei ihan tervettä ole, oisiko ruokavaliossa korjattavaa?
Onko pakko olla seksiä, jos ei halua ja koe sitä tarpeelliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksitön suhde olisi ainoa suhde, jossa voisin olla. Jos suhteessa pitää olla seksiä, niin minä en suostuisi siihen. T: Mies 45v.
Ehkä kannattaisivarata aika lääkärille, tuo ei ihan tervettä ole, oisiko ruokavaliossa korjattavaa?
Eihän se pakko ole, jotain tosin on silloin vikaa, ja varmaan yksin kannattaa olla ilman seksiä eikä hakea parisuhdetta, toinen todennäköisesti kaipaa seksiä välillä, toki sitten jos sattuu löytämään sellaisen kumppanin joka kanssa ei seksiä halua, aika harvassa ne vaan on.
Mikähän tällaisia ihmisiä vaivaa joilla ei ole koskaan seksi mielessä vaikka ovat parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä, haluaako joku vai ei. Saa haluta tai olla haluamatta. Se on jokaisen oikeus. Nyt puhuttiinkin parisuhteesta, jossa oletuksena on, että toinen haluaa saada seksiä, ja onko se oikein kumppania kohtaan pihdata pitkiä aikoja, vaikka tietää, että asia on toiselle tärkeä. Miksi siis roikkua epäterveessä suhteessa, jossa tarpeet ei kohtaa, se on se kysymys.
Vierailija kirjoitti:
asenne kai tuokin, että ollessaan seksittömässä suhteessa ikäänkuin kello kädessä kyttää että koska kinttu aukeaa...
Tulit sitten heittämään vitsiä asiasta.
10 vuotta kestin ilman seksiä, sitten lähdin ja etsin Tinderistä miehen, jonka kanssa on ihanaa seksiä. Exä oli masentunut eikä sitä kiinnostanut läheisyys ollenkaan. Olin jo monta kertaa eroamassa vuosien mittaan mutta lapsen takia jäin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen mieheni kanssa vaikka loppuelämän. Itselläkin on vaihdevuodet ja halut vähentyneet lähes nollaan.
Sama . En nykyisin ukon kanssa halua
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta kestin ilman seksiä, sitten lähdin ja etsin Tinderistä miehen, jonka kanssa on ihanaa seksiä. Exä oli masentunut eikä sitä kiinnostanut läheisyys ollenkaan. Olin jo monta kertaa eroamassa vuosien mittaan mutta lapsen takia jäin.
Se on kunnioitettavaa että lapsen takia pysyy suhteessa, ite olen avioeroperheen lapsi ja ei se lapselle ole helppoa kun äiti ja isä menee eri teille. Selviäähän noista hengissä mutta ei helppoa ole ja jossain tapauksissa voi vaikuttaa lapsen tulevaisuuteen hyvinkin voimakkaasti.
Minulla oli monta vuotta kestänyt suhde, jossa meillä ei ollut keskinäistä seksiä lainkaan. Alussa oli, mutta se loppui minun tahdostani. Olen ihminen, joka ei halua seksiä parisuhteessa vaan vieraiden kanssa. Soin saman myös toiselle osapuolelle. Olimme kymmenisen vuotta yhdessä, meillä oli kivaa yhdessä emmekä kuuluttaneet tietenkään ulkopuolisille intiimiasioitamme. Liittoja on erilaisia, tuo sopi meidän silloisiin elämänkuvioihimme hyvin.
Mitä sillä on väliä onko kyse sairaudesta vai ei? Ajattele, se sairas voi olla myös muuten haluamaton, mutta käyttää sairautta tekosyynä ja sinä uskot😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä, haluaako joku vai ei. Saa haluta tai olla haluamatta. Se on jokaisen oikeus. Nyt puhuttiinkin parisuhteesta, jossa oletuksena on, että toinen haluaa saada seksiä, ja onko se oikein kumppania kohtaan pihdata pitkiä aikoja, vaikka tietää, että asia on toiselle tärkeä. Miksi siis roikkua epäterveessä suhteessa, jossa tarpeet ei kohtaa, se on se kysymys.
Ei ole pakkonollansuhteessa josta ei otse saa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli monta vuotta kestänyt suhde, jossa meillä ei ollut keskinäistä seksiä lainkaan. Alussa oli, mutta se loppui minun tahdostani. Olen ihminen, joka ei halua seksiä parisuhteessa vaan vieraiden kanssa. Soin saman myös toiselle osapuolelle. Olimme kymmenisen vuotta yhdessä, meillä oli kivaa yhdessä emmekä kuuluttaneet tietenkään ulkopuolisille intiimiasioitamme. Liittoja on erilaisia, tuo sopi meidän silloisiin elämänkuvioihimme hyvin.
Meitä on moneen junaan vissiin, itelle olisi ihan vieras ajatus miehenä sellainen että eläisin avo- tai avioliitossa naisen kanssa jonka kanssa en seksiä harrastaisi ja sitten molemmat käy joitain vieraita panemassa yhteisestä sopimuksesta. Suoraan sanoen vähän sairaalta kuulostaa. Ja naiselle helpompaa saada irtoseksiä kuin miehelle, miehen on suhteellisen haastavaa vaikka jostain netistä tai Tindereistä tai baaristakaan saada pelkkää seksiä jos ei valehtele että hakee jotain syvempää. Nainen taas mulkkua saa helposti jos se on tavoite, ja ei tarvii olla edes kaunis nainen.
On mennyt nyt kohta neljä viikkoa. Ei se seksi ole tärkeintä, mutta se, että miestä ei kiinnosta eikä hän puhu asiasta, sattuu.
Mitä pelkkiä kavereita me yhtäkkiä ollaan hänen yksipuolisella päätöksellään? Muutenkin haluan häntä enemmän ja elän yleensäkin puutteessa. Nyt viikkoja ilman läheisyyttä. En tunne olevani enää parisuhteessa, vaikka haluaisin. Ei asuta yhdessä eikä olla vietetty kohta kuukauteen yhtäkään yötä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle käy myös seksitön suhde, jos muuten kumppani ja parisuhde ovat hyviä
Mitä te teette yhdessä? Kaupassa, kävelyllä? Entä se intohimoinen kujeilwva katse toiseen, mihin se johtaa?? Pieni kosketus, hymy, Hassu vitsi? Mihin se johtaa? Ollaan vaan sohvalla ja katsotaan telkkaria?