Onko mielestäsi sopivaa, että Ylen toimittaja sinutteli puolustusvoimain komentajaa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Minusta presidenttiä ja pääministeriä tulee teititellä insitutionaalisen aseman vuoksi, mutta lähtisin siitä, että puolustusvoimien komentajaa teitittelee vain sotilashenkilöstö.
Teitittely on aika vanhakantaista jalustalle nostatusta, mutta kyllä hyvin vanhoja ihmisiä teitittelen jolleivat itse pyydä muuta.
Teitittelisin noita kaikkia, jollei toisin sovita. Ja itseäni vanhempia ihmisiä. Ja sellaisia, joiden kanssa on pakko olla tekemisissä, mutta haluan pitää etäällä. Siis sietämättömiä ihmisiä.
Kyllä presidenttiä ja pääministeriä sinutellaan haastatteluissa. On selitetty, että näin on sovittu ennalta. Viimeksi kun Niinistöä haastateltiin a-studiossa, niin haastattelija jopa kertoi aluksi, että sovittiin näin. Joskus oli kuulemma tullut sanomista yleisöltä, vaikka käytäntö on ollut jo kauan, että sinuyellaan.
Oliko suomea puhuva venäläinen toimittaja ? Pravda on kommunisti media.
Purra-casen jälkeen en ole Seija Vaaherkummun ja Ylen haastatteluja seurannut. Enkä edes äänestä persuja. Hän ja Annika Damström ovat tehneet täyden käännöksen toimittamisessaan, ilmeisesti Ylen DEI-aivopesu on tehnyt tehtävänsä.
Suomalaiset ovat tottuneet ruotsalaisten tapoihin. Siellä ei kuulu teitittely mihinkään kulttuuriin. Sen sijaan Saksassa ja Ranskassa jos sinuttelet se on loukkaus. Yleensä nuorison kesken sinuttelukin voidaan katsoa loukkaukseksi jos ei tunneta. Tietenkin kontekstista riippuen.
Mitä muuta voi punikilta odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voi punikilta odottaa?
Eihhän ne YLEn viherkommarit edes osallistu maanpuolustukseen joten mitä sillä on meille muille väliä.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Minusta presidenttiä ja pääministeriä tulee teititellä insitutionaalisen aseman vuoksi, mutta lähtisin siitä, että puolustusvoimien komentajaa teitittelee vain sotilashenkilöstö.
Teitittely on aika vanhakantaista jalustalle nostatusta, mutta kyllä hyvin vanhoja ihmisiä teitittelen jolleivat itse pyydä muuta.
Iäkkäämpien ihmisten teitittely ei ole kohteliasta.
Piikoja, vankeja ja varusmiehiä teititellään.
Arvostavassa puhuttelussa vältetään suoraa henkilöön viittaamista.
Vierailija kirjoitti:
Purra-casen jälkeen en ole Seija Vaaherkummun ja Ylen haastatteluja seurannut. Enkä edes äänestä persuja. Hän ja Annika Damström ovat tehneet täyden käännöksen toimittamisessaan, ilmeisesti Ylen DEI-aivopesu on tehnyt tehtävänsä.
Ylehän on vihervasemmistolainen aktivistimedia joka on suunnattu nuorille naisille. Ei sitä varmaan kukaan muu ota tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi-kommunismin myötä kaikki sivistys katoaa pois pikkuhiljaa.
Oletko p-koreassa kun kommareita näet.
Eurostoliitossa on paljon kommunisteja. Suomen vasemmistossa ja valtamediassa eniten.
Tämä jos kuka on iiigori.
Vierailija kirjoitti:
Puhut DEI:stä etkä muka ole persu?
😄
Armeijassa ja presidentinlinnassa vielä tervehditään ja teititellään.
YLEn punikit ei tetysti tätä tiedä.
Tarvitseeko armeijassa muuten enää teititellä? Minun aikanani se oli hyvin muodollista ja sinuttelusta olisi tullut rangaistus. Kerran ihmettelin kun luutnantti sinutteli minua, tuntui todella oudolta. Mutta se oli poikkeus. Muodollisuus ja toimistokäyttäytyminen oli kaiken ydin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut DEI:stä etkä muka ole persu?
😄
Pride DEI väkeä on ehkä 100 000. Meitä tavallisia suomalaisia on 5,5 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäämpien ihmisten teitittely ei ole kohteliasta.
Piikoja, vankeja ja varusmiehiä teititellään.
Arvostavassa puhuttelussa vältetään suoraa henkilöön viittaamista.
Teitittely on loukkaavaa, kun itse luulet olevasi nuori 40v ja asiakaspalvelija teitittelee...
Vaaherkumpu osoittaa aina haastatteluissaan selvästi kenestä pitää ja ketä halveksii. Kovin tunteellinen toimittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko armeijassa muuten enää teititellä? Minun aikanani se oli hyvin muodollista ja sinuttelusta olisi tullut rangaistus. Kerran ihmettelin kun luutnantti sinutteli minua, tuntui todella oudolta. Mutta se oli poikkeus. Muodollisuus ja toimistokäyttäytyminen oli kaiken ydin.
Eiköhän Herra Sotaherra ole vieläkin Herra Sotaherra.
Vierailija kirjoitti:
Vaaherkumpu osoittaa aina haastatteluissaan selvästi kenestä pitää ja ketä halveksii. Kovin tunteellinen toimittajaksi.
Vieraan puoluetausta ja tomituksen päällikkö sen ratkaisee kenestä hän pitää.
Vierailija kirjoitti:
Jos puolustaa rosmovaltion kanssa tehtyä aseenostosopimusta vuosikymmeneksi kuuluisi tuollaista haistatella.
Kyberturvallisuusyritysten ja tutkijoiden arvioiden mukaan noin 40–50 % kaikesta internetin liikenteestä on bottien aiheuttamaa, ja suosituilla keskustelualustoilla botteja voi olla alustasta riippuen 5–20 % aktiivisista tileistä."
Joten muistakaas, että juttelette tekoälyn kanssa, joka yrittää levittää älyttömiä mielipiteitä. Kuten tämäkin.
Just YLE ja Novosti .