Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun VARAKAS kotiäiti/-isä

Vierailija
27.05.2007 |

haluaa laittaa lapsensa koko päiväksi päiväkotiin pois jaloista, se on porvarihallituksen mielestä ihan ok. Onhan se toki (yksilönvapauden nimissä) oma asia, miten varakas ihminen lapsensa hoitaa eikä hänen " vanhemmuuttaan" tarvitse " tukea" .

Varakas on siis sellainen, jolla on varaa maksaa hoidosta n. 200 euroa kuussa. Yhteiskunta tietysti subventoi loput hoitokustannuksista.

Kun KÖYHÄNPUOLEINEN ihminen haluaa laittaa lapsensa kokopäivähoitoon esim. opiskelun tai työnhaun tieltä, vanhemmuutta on tuettava estämällä se!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään merkitystä ?

Eläköön sosialistinen tasapäistäminen, jossa sinun on minun ja kukaan ei saisi menestyä opiskelemalla tai tekemällä työtä, jolla esim. mahdollistaa muiden työllistymisen ?

Vierailija
2/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kotirouva tai vihtori. Varallisuudesta huolimatta. Jos Kotirouva tai vihtori hakee töitä ja olisi oikeasti niihin menossa, hänestä tulee työtön työnhakija. Jos kotirouva tai vihtori lähtee opiskelemaan, hänestä tulee opiskelija. Käsitteet kuntoon.

Siitä huoliamtta kannatan itse subjektiivistä päivähoito-oikeutta kaikille ja maksuluokkien ennallaan pitämistä. Olen ollut opiskelija, jolle se 18 euroa oli aika paljon (ok miehellä oli kohtuulliset tulot joten itse asiassa me maksettiin enemmän) ja työtön jolloin tarvitsin lapselleni hoitopaikan valmistellakseni projektia jota tarjota työnantajalle ja jolla sain töitä. Nykyään olen tutkija, jonka tulot ovat kolleegoihin verrattuna hyvät, jolla on hrveästi töitä ja joka tekee niitä töitä ihan misä sattuu ja koska sattuu, joten naapurin kotirouva voi hyvinkin pitää minua lusmuna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidon maksukatto tulee vastaan jo kahden pienipalkkaisen työssäkäyvän perheessä esim. lähihoitaja ja asentaja. Ylin päivähoitomaksu menee jo pienituloisilta!!! Sitten päälle progressiivinen verotus yms. niin pieni- ja keskituloisten PALKANSAAJIEN maksurasitus on suurin!! Todella suurituloisilla on usein pääomatuloja tai niin suuret tulot, että kyllä niistä jo veroja ja maksuja maksaakin. Todella pienituloiset saavat taas tukia niin paljon, että elintaso pysyy suht ok, vaikkei kumpikaan vanhemmista kävisi töissä.

Vierailija
4/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilumpaa olis poistaa subjektiivinen oikeus kaikilta, ei vain köyhiltä

Vierailija
5/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomaat, että sen lisäksi, että maksat veroja progressiivisesti = portaittaisesti (mitä enemmät tienaat sitä enemmän maksat - tosi motivoivaa...) ,

niin sen lisäksi aina joku valopää on ehdottelemassa " rikkaille" lisämaksuja veroprogression kiristämistämiseksi entisestään.

Niin, miksipä sitä vaivautuisi vuosia opiskelemaan - sossun luukulle vaan kaikki ! Ai niin, mutta mistä ne verorahat ?

Vierailija
6/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan myös noita maksuja joilla veroprogressiota vaivihkaa lievennetään, alkaen tv-lupamaksuista.

Maksele sinä vain kiltisti veroja, niillä rahoilla sinut on koulutettu (jos on koulutettu ;)) ja lapsesi koulutetaan, niillä rahoilla syöpäsi hoidetaan sitten aikanaan ja moottoritiesi rakennetaan.

Vierailija
7/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla kuin normaalit tulot, niin 200 euron maksu pamahtaa maksettavaksi. Vaikka olisimme " köyhiä" , en silti hoidattaisi lastani kokopäiväisesti tarhassa. Ymmärrän 2-3 kertaa viikossa puolipäivähoidon, mutta en kokopäivähoitoa.

Vierailija
8/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(piilo)viesti kyseisessä päätöksessä on sangen merkillinen.

Ettekö tosiaan näe, millainen asenne vähätuloisia kohtaan tuossa linjauksessa on? Että nimenomaan he ovat niitä " huonoja vanhempia" . Siis yksinhuoltajat, opiskelijat, työttömät.

Eihän päätöksessä kajottu siihen, että joku joka ei käy työssä, vie lapsensa kunnan kustannuksella hoitoon (200e on murto-osa todellisista kustannuksista). Siinä heristetään sormea niille, jotka ovat köyhiä ja vievät lapsensa hoitoon.

Vierailija
9/21 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan huomannut, että palkkaus ei ole oikeudenmukaista sillä tavoin, että ne tienaisivat enemmän, jotka tekevät enemmän tai ahkerammin tai arvokkaampaa tai toisten ihmisten kannalta (eli yhteiskunnallisesti) hyödyllisintä työtä.

Usein se on ihan päinvastoin. Ne, jotka työskentelevät muiden hyväksi, saavat pienempää palkkaa. Kuitenkin jokaisen ihmisen n. 8 tuntia on yhtä arvokasta aikaa, myi hän sen sitten kunnalle, siivoustyönantajalle ja IT-yritykselle.

Veroprogressiolla yritetään korjata tätä tosiasiallista vääristymää.

Vierailija
10/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten heidän merkityksensä tässä sopassa on häviävän pieni.

Vanha sananlasku sanoo " kateus vie kalatkin vedestä" , tämä pätee Suomessa edelleen. Se on kumma, miten ennemmin kadehtitaan toisen aikaansaannoksia, kuin mietittäisiin positiivisesti miten pääsisi itse samaan. Se, että joku toinen on onnistunut samaan aikaan jotain ei ole Sinulta pois.

Vierailija
11/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran huonoja kokemuksia ainakin mulle on sattunut. Ihan vapaasti saa mun puolestani viedä niin köyhä kuin varakaskin jos katsoo, että ne siellä hoitavat hänen lastaan paremmin kuin hän itse.

Vierailija
12/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis myös muualla kuin täällä.

Onko tasa-arvoa, että kaikki saavat viedä lapsensa hoitoon jos haluavat ? ON

Onko tasa-arvoa, että kaikki eivät maksaa tästä oikeudesta saman verran? EI

Samalla voitaisiin tehdä kauppoihin jonot tulorajojen mukaan ja yksinhuoltajille oma kaista. Siinä sitten joku maksaa täyden hinnan tuotteista, toinen saa puoleen hintaa ja joku sitten saa kaiken ihan ilmaiseksi!

Vierailija
13/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa enemmän kuin 200e hoidosta, näille hyvätuloisillehan hoito on todella edullista kun kaks pienipalkkaista joutuu tuon saman maksamaan myös. Ja siinä perheessä se on paljon.

Vierailija
14/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tasa-arvoa, että kaikilla ei ole samanlaisia lähtökohtia? Ei

Onko tasa-arvoa, että kaikki eivät ole yhtä lahjakkaista, sinnikkäitä tai muuta sellaista? Ei

Käsittääkseni kyse ei ole tasa-arvosta vaan siitä, että huono-osaisille halutaan antaa vähän tasoitusta tässä elämän taistelussa.

Vierailija
15/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille lapsille riittää esim. seurakunan kerhot.

Vierailija
16/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivista päivähoitooikeutta ei olla lakkauttamassa, ja ilmaiseksi lapsensa voisi edelleen hoidattaa puolipäiväisesti. Sen luulisi riittävän työnhakijallekin. Opiskelijalle se ei riitä, ja opiskelijaperheet voisivat mielestäni säilyäkin ilmaismaksuluokassa jos se parikymppiä on ylivoimainen maksettava.

Vierailija:

Kun KÖYHÄNPUOLEINEN ihminen haluaa laittaa lapsensa kokopäivähoitoon esim. opiskelun tai työnhaun tieltä, vanhemmuutta on tuettava estämällä se!

Vierailija
17/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielelläni makselen veroja, jotta saan koulutusta, terveydenhoitoa, toimivaa infraa jne. Mutta jos " rikkailta" (yli 3000 e/kk bruttotulot) aletaan koko ajan perimään lisämaksuja siitä sun tästä (siis verojen lisäksi), niin johan verotukselta katoaa sen moraalinen oikeutus. Ja sitten ollaan kuin jenkkilässä, jossa kaikesta saa maksaa, sillä erotuksella, että verojakin saa maksaa hiukka enemmän kuin siellä. Ei hyvä, ei. Paitsi jos on sossun elätti, mutta ei koko yhteiskuntaa voi sellaisten varaan rakentaa.

Vierailija:

onhan myös noita maksuja joilla veroprogressiota vaivihkaa lievennetään, alkaen tv-lupamaksuista.

Maksele sinä vain kiltisti veroja, niillä rahoilla sinut on koulutettu (jos on koulutettu ;)) ja lapsesi koulutetaan, niillä rahoilla syöpäsi hoidetaan sitten aikanaan ja moottoritiesi rakennetaan.

Vierailija
18/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotakoon hänelle tämä ainokainen etu minkä yhteiskunta enää antaa.

Vierailija
19/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaa itsestä kiinni miten elämänsä rakentaa!

T: Ahkerasti opiskellut

Vierailija
20/21 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2! Juuri niin, subjektiivinen hoito-oikeus pois kaikilta! En ole ikinä ymmärtänyt sitä! En oikeasti voinut käsittää, että lapsen saa tosiaan viedä hoitoon, vaikka on itse nuoremman kanssa kotona! Joo, nyt tiedän, että näin on, ja monet tuttavatkin näin tekevät. Itse en kuitenkaan olisi koskaan voinut tehdä noin, vaikka hermoromahduksen partaalla välillä olenkin :)