Edes pitkäaikaistyötön ei tarkoita köyhää
Kävin nimittäin äsken työhaastattelussa ja minulta tivattiin halvinta hintaa, millä olisin valmis ottamaan työpaikan vastaan.
En ole tehnyt töitä moneen vuoteen, mutta minun oletettiin ole olevan köyhä. On totta, että saan vain 595 kuussa.
Oikeeastti asun velattomassa omakotitalossa ja sijoitusvarallisuutta on noin 200 000.
Minulta kysyttiin minimihintaa mahdollisen työpaikan hyväksymiseen.
Kommentit (56)
Kai teit rikosilmoituksen poliisille.
Joka käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä hankkii tai edustaa itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa vastikkeeseen, on tuomittava kiskonnasta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
No otitko duunin vastaan?
Minkä duunin.? Ei duuneja jaella.
En myöskään pidä itseäni köyhänä pitkäaikaistyöttömänä. Asun ok-talossani, josta vielä asuntolainaa. Saan yleistukea ja toimeentulotukea, pärjäilen sillä itsekseen kun Kela maksaa pakolliset kulut ja yleistuesta riittää matalaan lainanlyhennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sen verran varakas ettei minua voi pompotella. Otan sen 595 korvaukseksi siitä että pitää piilotella rahojaan.
Miksi pitäisi piilotella? Minä en ainakaan, täytän työnhaun kriteerit ja saan yleistukea, siihen ei varallisuus vaikuta.
Viranomaiset tietävät varallisuutesi ja seuraavassa leikkausaallossa sinut kynitään. Pitkäaikaistyöttömän kannattaa jemmata rahat ja pitää ne piilossa. Muuten voi joutua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kokemus. Etsivät sitä, joka halvimmalla tekee. Sitten palkataan. Näin saadaan yritykseen niitä, jotka ei osaa mitään.
Minä vastaan aina tuohon kysymykseen, että yleensä veloitan 50 € tunnilta. Yleensä olen saanut ihan hyvän palkan palkkatyössäkin. Kun on tarpeeksi röyhkeä niin pärjää paremmin.
50 € tunnilta saan laskuttamalla. Käteen siitä jää n. 30 € tunnilta.
20 tuntia viikossa on maksimi mitä suostun tekemään.
Minultakin on kimuttu alhaisinta hyväksymääni palkkaa. Vastaan aina vastakysymyksellä kysyen, mikä on se yritys, mikä ei halua osaajaa, vaan halvimman.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön ja korkeakoulutettu.
Vaikuttaa työhönottajille olevan yllätys, että minulla on auto, jossa kilometrejä vasta alle 40 000.
Miten kummassa pääsette tilanteeseen jossa kerrot autosi mittarilukemista työhönottajille?
Mä oon korkeintaan kertonut et auto löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kokemus. Etsivät sitä, joka halvimmalla tekee. Sitten palkataan. Näin saadaan yritykseen niitä, jotka ei osaa mitään.
Minä vastaan aina tuohon kysymykseen, että yleensä veloitan 50 € tunnilta. Yleensä olen saanut ihan hyvän palkan palkkatyössäkin. Kun on tarpeeksi röyhkeä niin pärjää paremmin.
Minultakin on kimuttu alhaisinta hyväksymääni palkkaa. Vastaan aina vastakysymyksellä kysyen, mikä on se yritys, mikä ei halua osaajaa, vaan halvimman.
Mun nykyisessä työpaikassa halutaan epätoivoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sen verran varakas ettei minua voi pompotella. Otan sen 595 korvaukseksi siitä että pitää piilotella rahojaan.
Miksi pitäisi piilotella? Minä en ainakaan, täytän työnhaun kriteerit ja saan yleistukea, siihen ei varallisuus vaikuta.
Viranomaiset tietävät varallisuutesi ja seuraavassa leikkausaallossa sinut kynitään. Pitkäaikaistyöttömän kannattaa jemmata rahat ja pitää ne piilossa. Muuten voi joutua töihin.
No menisin ihan mielelläni töihin, en ole työnvieroksuja kuten sinä, taitaa vaan ikä olla esteenä etten enää töitä saa kun en koulunpenkillekään kelpaa. Ja kyllä, viranomaiset tietää varallisuuteen, maksan nääs verojakin siitä pienestä voitosta ja toki kiinteistöistä, olen aina hoitanut asiani hyvin.
Ansiopäiväraha loppuu. Se kestää vain tietyt päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menisin ihan mielelläni töihin, en ole työnvieroksuja kuten sinä, taitaa vaan ikä olla esteenä etten enää töitä saa kun en koulunpenkillekään kelpaa. Ja kyllä, viranomaiset tietää varallisuuteen, maksan nääs verojakin siitä pienestä voitosta ja toki kiinteistöistä, olen aina hoitanut asiani hyvin.
Kummasti yli 45 ikä ja työttömyys estää palkkaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön ja korkeakoulutettu.
Vaikuttaa työhönottajille olevan yllätys, että minulla on auto, jossa kilometrejä vasta alle 40 000.
Yritätkö sanoa, että työhaastattelussa kysytään, paljonko autossasi on kilsoja?
Noh, mun Hiacessa on vain 350t, eli on vasta sisäänajettu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eikä isotkaan veikkausvoitot, hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kela kynii vanhemmankin työttömän, jos sille antaa mahdollisuuden.
Minä tulin suomi 2023 syyria. Työ ei vielä löyty. Kela maksaa minulle 2300€/kk. Ihmettele miksi niin vähän. Mutta sinä voisi myös kysyä kela.
No osa on ollut niin pienituloisia ettei raha riitä. Joku sukulaisen puolikas asunto ei takaa ruokaa.