Edes pitkäaikaistyötön ei tarkoita köyhää
Kävin nimittäin äsken työhaastattelussa ja minulta tivattiin halvinta hintaa, millä olisin valmis ottamaan työpaikan vastaan.
En ole tehnyt töitä moneen vuoteen, mutta minun oletettiin ole olevan köyhä. On totta, että saan vain 595 kuussa.
Oikeeastti asun velattomassa omakotitalossa ja sijoitusvarallisuutta on noin 200 000.
Minulta kysyttiin minimihintaa mahdollisen työpaikan hyväksymiseen.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama kokemus. Etsivät sitä, joka halvimmalla tekee. Sitten palkataan. Näin saadaan yritykseen niitä, jotka ei osaa mitään.
Tai tarvitaan palkkaavaa esimiestä nuorempi ja tyhmempi. Moni firma iskee kirveen omaan nilkkaansa palkkaamalla keskijohtoon ns nuoren lupauksen. Yleensä se on headhunterin sukulainen, jolla kerrotaan olevan suunnaton potentiaali.
Niinpä. Yleensä työttömiä voivotellaan, että voi voi miten pärjäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on työllistymisen este. Luullaan pitkäaikaistyöttömän olevan köyhä ja syrjäytynyt.
Ai oikei työllistymisen este?Mutta tukien kinuamiselle ei ole estettä?
Ei varakkaat mitään tukia saa. Katso faktat.
Vain jos omaisuudesta saa vuokra- tai osinkotuloja.
Vierailija kirjoitti:
No kerta sinulla on omaa varallisuutta oletko ilmoittanut ne kelaan?
Varallisuus vaikuttaa vain toimeentulotukeen ja nyt sitä ei saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kelaan pitäisi ilmoittaa jos ei hae tt-tukea?
Myös yleistuki on harkinnanvarainen tuki.
Vain jos on tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kelaan pitäisi ilmoittaa jos ei hae tt-tukea?
Myös yleistuki on harkinnanvarainen tuki.
Vain jos on tuloja.
Ei kuitenkaan tarvitse olla nettotuloja. Jos sinulla on tonni kuussa voittoja ja tonni kuussa tappioita, niin mitään et saa. Kela huomioi vain tulot.
Sama juttu kuin aloittajalla. Töitä pitää hakea ja hakemukseeni laitan OSOITTEEN . Sitten jos haastatteluun pääsee, niin päälle ja ranteeseen olen laittanut latingin, jota haastattelijan vuosipalkalla ei välttämättä saisi. Silti nämä puusilmät eivät halua ymmärtää.
Lisäksi koulutettu mieheni on hyväpalkkaisessa työssä.
Minuun ruvettiin suhtautumaan työkkärissä erikoisesti laskennallisen päivärahan lopun kohdalla. Niille kävikin yllätyksenä, että päivärahani ei loppunutkaan. Nimittäin paketti siirsi päivärahaa puolella vuodella eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on työllistymisen este. Luullaan pitkäaikaistyöttömän olevan köyhä ja syrjäytynyt.
Ei varakkaat mitään tukia saa. Katso faktat.
Vain jos omaisuudesta saa vuokra- tai osinkotuloja.
Tai on meetsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olleetkin hidas?
Tämä porukka ei saa täysiä tulia, vaan minimin.
Vierailija kirjoitti:
Ansiopäivärahaan, jota maksaa liiton työttömyyskassa, ei vaikuta mitenkään.
T Pääomatuloilla juhliva työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiopäivärahaan, jota maksaa liiton työttömyyskassa, ei vaikuta mitenkään.
T Pääomatuloilla juhliva työtön
Yleistuloonkaan ei varallisuus vaikuta, vain pääomatulot.
Olen pitkäaikaistyötön ja korkeakoulutettu.
Vaikuttaa työhönottajille olevan yllätys, että minulla on auto, jossa kilometrejä vasta alle 40 000.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät elätit hiiteen Suomesta niin hyvä tulee. Emme tarvitse toisten rahoilla laiskottelevia täällä yhden yhtä. Kiitos.
Miksi sinä sitten olet vielä täällä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kuin aloittajalla. Töitä pitää hakea ja hakemukseeni laitan OSOITTEEN . Sitten jos haastatteluun pääsee, niin päälle ja ranteeseen olen laittanut latingin, jota haastattelijan vuosipalkalla ei välttämättä saisi. Silti nämä puusilmät eivät halua ymmärtää.
Yleensä käsketään olemaan laittamatta osoitetta työhakemukseen. Luulen poikkeuksen olevan työtön, joka voi osoittaa asuvansa omakotitalossa.
Minä olen miljonääri ja pitkäaikaistyötön. Kuittaan sen 595 euroa kuussa parkkimaksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sen verran varakas ettei minua voi pompotella. Otan sen 595 korvaukseksi siitä että pitää piilotella rahojaan.
Miksi pitäisi piilotella? Minä en ainakaan, täytän työnhaun kriteerit ja saan yleistukea, siihen ei varallisuus vaikuta.
Minulla on aina ollut sen verran varallisuutta, että pikkupomot on haistaneet sen.
Joskus olen sanonut itseni irti ilman tietoa seuraavasta työpaikasta.
Miksi pitäisi piilotella? Minä en ainakaan, täytän työnhaun kriteerit ja saan yleistukea, siihen ei varallisuus vaikuta.