Miksi asut yhä 70-vuotiaana vuokralla? Mihin kaikki rahasi on menneet? Vai onko rahaa koskaan ollutkaan?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Siihen vapautden tunteeseen joka muodostuu siitä, ettei ole tarvinnut ottaa ja elää velaksi, joka on vapauttanut kokmemaan ja tekemään muunlaisia hankintoja ja toimia kun rahat eivät ole menneet huomattavalta osalta seinien maksamiseen
Kyllä vuokrakin menee seinien maksamiseen ellet ole asunut teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako Ap talonsa mukaan taivaaseen?
Onko hän kelpo uskova taivaan pitoihin..
Olen viisikymppinen ja mulla on jonkin verran omaisuutta, mutta tuskin on enää 70 v. Epäilen, että on joutunut käyttämään ne "pahan päivän varalle."
Esimerkiksi, tekoäly vie työpaikan ja tukia ei juurikaan makseta niille, joilla on omaisuutta. Oikeistohallitushan nyt vie juuri tähän suuntaan.
Matalasti koulutettu olen, ja ikäni pienipalkkaisella alalla. En kylläkään oo vielä 70 v mut tuo tilanne on mullakin edessä. Olin 3 lapsen yksinhuoltaja, ja kasvatin lapset yksin. Lasten isä oli päihderiippuvainen ja lähti kun vanhin oli 8 v. Siitä asti yhtä kamppailua. Itelle ei mitään ole säästöön jäänyt mutta aina oli lapsilla ruokaa ja puhtaat vaatteet ja saivat myös harrastaa. Omaan asuntoon ei koskaan ollut mahdollisuutta. Ex joi ja juhli kaikki yhteiset vähäiset säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen vapautden tunteeseen joka muodostuu siitä, ettei ole tarvinnut ottaa ja elää velaksi, joka on vapauttanut kokmemaan ja tekemään muunlaisia hankintoja ja toimia kun rahat eivät ole menneet huomattavalta osalta seinien maksamiseen
Kyllä vuokrakin menee seinien maksamiseen ellet ole asunut teltassa.
Asuntolainallakin saat vasta seinät ja asumisesta on muitakin kuluja kuin vain se, jota lyhentää asuntolainalla. - Totta kai olen tietoinen, että maksan seinsitä ympärilläni kun maksan vuokraa. Mutta toisaalta, jos nyt saisin päähäni muuttaa vaikka sitten telttaan asumaan, niin siitä ei muodostusii vuokran (mukaan luettuna sähkö, vesi ja kotivakuutus) lisäksi minulle muita kuluja. - Minulla olisi jonkin verran säästöjä, joten vosin harjoitella teltassa asumista ilman, että heti tarvitisis irtisanoa asuntoa. Tai tyhjätä asuntoa ja viedä omat rojut (kauniisti sanottuna se irtaisimisto, jonka mahd haluaisin säilyttää varastoon)
Kun taas omasta kodista muodostuu usein kuluja, vaikka siellä ei asuisi lainkaan; on kiinteistöveroa, yhtiävastiketta erilaisia remppakuluja
Toki nämä ovat paljossa arvo valintoja, Jos itselläni olisi ollut parempi palkka, työurani olisi ollut yhtenäisempi ja olsin onnistunut saamaan paikkani Helsingistä (, tai jostain muusta hyvät palvelut mahdollsiatvasta paikasta), niin varmasti olsin saattunut päätyä omistusasujaksi.
Vapausdella on hintansa niinkuin sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla koska se on vaivatonta. Ei kiinteistöveroa, ei lämmityskuluja ja huolia miten raaskii lämmittää.
Omistusasunto kerrostalossa riesa,putkiremontit,ikkunaja parvekeremontti ja rasittavat yhtiökokoukset joissa ei pystytä päättämään mistään.
Vuokralla asumiskulut tarkasti tiedossa,korotuksista tulee ajoissa ilmoitus.
Niin ja voi muuttaa koska itse haluan sekä käyttää varani muuhun kuin seiniin ja tonttiin.
Puhumattakaan että se omistusasunto ei ole juuri minkään arvoinen myytäessä (myipä sitä itse tai perilliset) ellei sijaitse kasvukeskuksessa tai sen välittömässä läheisyydessä hyvien kulkuyhteyksien varrella ja julkinen liikenne pelaa. Jos sittenkään.
Hieno juttu, Mä asun jurtassa ja vuokraan pimeemä kämppää niin lyhyt kuin pitkäaika soppareilla. Tunkua on siinä kämpässä aina ja lompakossa käteistä joka lähtöön. Tarttee ruveta pesee hilloja. Ei niitä enää jurtan alla viitsi arkuttaa. Hyvää syksyä kaikille + 70 wee!