Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla jokainen mies on narsisti ja sika, mutta palstan naiset eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa

Vierailija
29.08.2026 |

Tämä kuulostaa rumalta, mutta mitä enemmän tätä palstaa luen, sitä vaikeampi minun on uskoa siihen tarinaan, että suomalaiset naiset olisivat erityisen empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. Palstan perusteella moni on lähinnä katkera, vahingoniloinen ja täysin kykenemätön näkemään mitään tilannetta muun kuin oman etunsa kautta.

Jos mies tekee virheen, hän on narsisti, luuseri, hyväksikäyttäjä tai vaarallinen. Jos nainen tekee täsmälleen saman virheen, hän on uupunut, traumatisoitunut tai joutunut huonoon tilanteeseen. Mieheltä vaaditaan rahaa, aloitekykyä, sosiaalisia taitoja, komeutta, uskollisuutta ja tunteiden käsittelyä. Naisen ei muka tarvitse tarjota suhteeseen mitään muuta kuin oma olemassaolonsa.

Samaan aikaan täällä haukutaan muiden naisten ulkonäköä, painoa, ikää, vaatetusta, lapsilukua, lapsettomuutta, työtä, työttömyyttä, miestä, avioeroa ja jopa lasten nimiä. Kotiäiti on laiska elätettävä. Uraäiti on kylmä ja itsekäs. Kaunis nainen on varmasti tyrkky. Tavallisen näköinen nainen on päästänyt itsensä rupsahtamaan. Varakas nainen on saanut kaiken mieheltään. Köyhä nainen on tehnyt huonoja valintoja.

Mikään ei kelpaa, mutta jokaisen muun elämää ollaan silti valmiita neuvomaan valtavalla itsevarmuudella.

Erityisen vastenmielistä on se vahingonilo, joka alkaa heti, kun toisella menee huonosti. Jos jonkun mies pettää, ensimmäiset kommentit eivät ole myötätuntoa vaan kysymyksiä siitä, oliko aloittaja lihonut, pihtasiko hän seksiä tai miten hän ei muka huomannut mitään. Jos joku kertoo hyvästä parisuhteesta, hänelle vakuutetaan, että mies pettää salaa. Jos joku kertoo hyvästä toimeentulosta, aletaan laskea, valehteleeko hän palkastaan. Jos joku on onnellinen, hänen onnensa pitää tavalla tai toisella mitätöidä.

Ja sitten ihmetellään, miksi naisilla ei ole ystäviä, miksi työpaikoilla on huono ilmapiiri ja miksi ihmiset eivät enää uskalla kertoa elämästään mitään rehellisesti.

Täällä puhutaan paljon miesten naisvihasta, mutta naisten keskinäistä julmuutta ei haluta nähdä lainkaan. Se naamioidaan huoleksi, realismiksi, rehellisyydeksi tai hyvän neuvon antamiseksi. Todellisuudessa moni näyttää vain nauttivan siitä, että saa painaa toista naista alemmas ja tuntea hetken itsensä paremmaksi.

En tietenkään väitä, että kaikki suomalaiset naiset olisivat tällaisia. Mutta palsta on aika karu muistutus siitä, etteivät empatia, sivistys ja hyväntahtoisuus tule automaattisesti sukupuolen mukana. Jos tämä palsta edustaa edes pientä osaa siitä, mitä ihmiset oikeasti ajattelevat toisistaan, suomalaisilla naisilla olisi välillä syytä katsoa peiliin sen sijaan, että kaikki kylmyys, tyytymättömyys ja epäonnistuneet ihmissuhteet selitetään aina miesten vioilla.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla esiintyy todella voimakas women are wonderful -ilmiö. Jos yksikään naiseksi tunnustautunut kehtaa yrittää miettiä asioissa myös miehen näkökulmaa, hän saa välittömän pick me -leiman. 

Minäkin, tällä kommentilla, välittömästi. 

No mikään ei todista että tämän kirjoitti nainen

Ei tietenkään. Mutta itse olen nainen ja voin allekirjoittaa tuon.

Olen huomannut etenkin ulkolaisissa realityissä, että kolmekymppiset naispuoliset voimaannuttavat toisiaan "olet täydellinen"- mantroilla. Ymmärrän tavallaan kauniin ajatuksen siellä taustalla, mutta toisaalta tuollainen aivopesee osaa ajattelemaan, että heissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Tämä taas ei ole totta, kaikissa meissä on vikaakin.

Samoin elätellään ajatusta, että miehen tulisi palvoa naistaan. Mielestäni aivan väärä lähtökohta, ketään ihmistä ei tulisi palvoa.

Ei koske vain kolmikymppisiä naisia. Käytännössä kaikki 80-luvun jälkeen syntyneet ovat juuri kuvailemasi kaltaisia. iso osa 80-luvun puolella syntyneistä. Olen tuon omin silmin todistanut, kun näin sen kehityksen vierestä. Tyttöjä kehuttiin ja kannustettiin. Sanottiin ihan julkisesti kuinka ovat poikia parempia kaikessa. Jopa koulussa opettajat toistivat tätä samaa pskaa. Kuvittele miten päin persettä tuollaisessa kasvaa? Ne tytöt kasvavat ylimielisiksi kuspäiksi samalla kun pojat saavat palkinnoksi mielenterveysongelmia, syrjäytymistä ja yksinäisyyttä. Ja arvaa mitä? Tämä asenne on tarttunut myös siihen edelliseen sukupolveen, Eli niihin jotka ovat nyt noin 50 v tienoilla ja vähän sen yläpuolella. Pääasiassa naisiin, mutta myös moneen mieheen. Ihan kuin mies joutuisi jatkuvasti pyytelemään anteeksi sitä että syntyi mieheksi. Miten sairas pitää olla että tietoisesti ja aktiivisesti rankaisee toista sukupuolen perusteella?

Eihän tässä ole mitään totuudenperää. Kaikki täyttä satua

Juuri niin. Kun ei vastaa omaa mielikuvaa aiheesta, kiellä koko juttu.

Vierailija
62/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, palstamamma jo vuodesta 2001, tiedän, että minussa on vikaa. Olen ihminen, jonka seurassa lähes kukaan ei viihdy. Olen sen vihdoin tajunnut, ja pyrin välttelemään sosiaalisia tilanteita, koska tiedän, että ihmiset stressaantuvat minun seurassani.

Tunnetaankohan me, olen palstamamma vuodesta 2002 :)

On mahdollista, että olisimme joskus tunteneet. Et tunne minua enää, koska et ole ollut minun kanssani oikeasti tekemisissä enää vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saakka olen lukenut sarjakuvia, joissa naiset haukkuvat miehiä ja luulevat aina olevansa oikeassa. Kyökkiemäntäkin komentelee kenraalia. Se johtuu siitä kun naiset ovat vajaaälyisiä pöljiä. Heillä ei ole minkäänlaista kykyä tiedostaa kyvyttömyyttään. Tyhmä luulee olevansa aina oikeassa.

Olen ihmetellyt samaa, miten voi olla ok että nainen lyö kaulimella miestä ja sitten nauretaan.

Mutta eihän se ole totuus, vain pieni marginaali.

älykäs nainen 

Duudsonit pahoinpitelee toisiaan ja nauraa päälle. Jostain kumman syystä tuo on miehistä hyvää huumoria.

Vierailija
64/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla esiintyy todella voimakas women are wonderful -ilmiö. Jos yksikään naiseksi tunnustautunut kehtaa yrittää miettiä asioissa myös miehen näkökulmaa, hän saa välittömän pick me -leiman. 

No mikään ei todista että tämän kirjoitti nainen

Ei tietenkään. Mutta itse olen nainen ja voin allekirjoittaa tuon.

Olen huomannut etenkin ulkolaisissa realityissä, että kolmekymppiset naispuoliset voimaannuttavat toisiaan "olet täydellinen"- mantroilla. Ymmärrän tavallaan kauniin ajatuksen siellä taustalla, mutta toisaalta tuollainen aivopesee osaa ajattelemaan, että heissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Tämä taas ei ole totta, kaikissa meissä on vikaakin.

Samoin elätellään ajatusta, että miehen tulisi palvoa naistaan. Mielestäni aivan väärä lähtökohta, ketään ihmistä ei tulisi palvoa.

Ei koske vain kolmikymppisiä naisia. Käytännössä kaikki 80-luvun jälkeen syntyneet ovat juuri kuvailemasi kaltaisia. iso osa 80-luvun puolella syntyneistä. Olen tuon omin silmin todistanut, kun näin sen kehityksen vierestä. Tyttöjä kehuttiin ja kannustettiin. Sanottiin ihan julkisesti kuinka ovat poikia parempia kaikessa. Jopa koulussa opettajat toistivat tätä samaa pskaa. Kuvittele miten päin persettä tuollaisessa kasvaa? Ne tytöt kasvavat ylimielisiksi kuspäiksi samalla kun pojat saavat palkinnoksi mielenterveysongelmia, syrjäytymistä ja yksinäisyyttä. Ja arvaa mitä? Tämä asenne on tarttunut myös siihen edelliseen sukupolveen, Eli niihin jotka ovat nyt noin 50 v tienoilla ja vähän sen yläpuolella. Pääasiassa naisiin, mutta myös moneen mieheen. Ihan kuin mies joutuisi jatkuvasti pyytelemään anteeksi sitä että syntyi mieheksi. Miten sairas pitää olla että tietoisesti ja aktiivisesti rankaisee toista sukupuolen perusteella?

Olen 51v enkä ajattele, että me naiset olisimme parempia. Lasten kohtelu koulussa on usein kuten sanoit, tyttöjä kehutaan enemmän, toki siihen on useasti aihettakin.

Kukaan ystävistänikään ei ajattele, että miehet olisivat  huonompia. Meillä on mukavat aviomiehet kaikilla, ehkäpä siinä syy. Tiedämme kokemuksesta, että miehet voivat olla hyviä tyyppejä.

"Lasten kohtelu koulussa on usein kuten sanoit, tyttöjä kehutaan enemmän, toki siihen on useasti aihettakin."

Poika ja tyttö tekevät saman asian: tyttö saa kehuja, poika ei. Tytöt saivat myös parempia arvosanoja samasta suorituksesta.

Milloin milläkin verukkeella. Eräs opettaja ensin kehui ryhmätyössä tekemääni osiota ja heti perään antoi ryhmän ainoalle naispuoliselle jäsenelle lisäpisteitä siitä. Käy äkkiä selväksi, ketä suositaan.

"Toki siihen on useasti aihettakin"

Tämän kuulee aina. Sanot itsekin  yhtä ja teet toista.

Sanot että et koe olevasi parempi, mutta heti seuraavassa lauseessa toteat että tietenkin tyttö on poikaa parempi

Tyttöjä suosittiin koulussa ihan avoimesti. Ehkä edelleen suositaan. Pitää olla melko sokea, jos kuvittelee ettei tuo näy poikien asenteessa tyttöjä kohtaan.

Näen tämän saman sairaan asenteen lähes joka ikinen päivä.

Vierailija
65/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa 🥱 

Menkää välillä ulos raittiiseen ilmaan. 
Saatte happea ja näette ihan oikeita ihmisiä. 

Vierailija
66/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä enemmän tätä palstaa luen, sitä vaikeampi minun on uskoa siihen tarinaan, että suomalaiset naiset olisivat erityisen empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. 

Tällä palstalla on jotkut naiset kertoneet, että heitä kaduttaa se, että he ovat joskus syyllistyneet miesten soimaamiseen, mm. täällä.

Vierailija
67/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvikkaan uskoa, että naiset olisi empaattisia, solidariisia ja tunneälykkäitä.

Naisten ei tarvitse olla empaattisia, solidariisia ja tunnelälykkäitä.

Naiset voivat olla ihan kaikkea samaa kuin miehetkin ovat, eikä sulla ole mitään valtaa siihen, että millainen kukakin ihminen on. Sulla voi olla MIELIPIDE että millaisia ihmisten sun mielestä pitäisikin olla, mutta se on vaan mielipide, joka ei hirveästi muita kiinnosta.

Naisten mielipide on että ovat empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. Aika harvassa nainessa mitään noista ominaisuuksista ikinä näkee

Tunnet sitten valitettavasti vain ikäviä ihmisiä. Omassa laajassa tuttavapiireissä kaikki ovat noita, iso osa miehistäkin.

Valitse piirisi paremmin?

"Valitse syntyä parempaan perheeseen". Tuo sun kommenttisi sisältö puhtaimmillaan on.

Osittain näinkin. Mutta ihmisellä on myös vastuu ja vapaus pyristellä kohti parempaan. Hyviä ja mukavia ihmisiä löytyy vaikka miten paljon.

Hienoa. Aikuiset ihmiset potkivat lasta minkä ehtivät. Lapsen koko elämä on pelkkää päivästä toiseen selviytymistä. Mutta mielestäsi tämän lapsen velvollisuus on pyrkiä parempaan. Aikuisten tai muiden ympärillä olevien ei tarvitse. He saavat potkia minkä ehtivät. Mutta tärkeintä että pääset syyllistämään sitä lasta omasta ahdingostaan, eikö?

Vierailija
68/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimaantuneet naiset yrittävät unohtaa miesten ylivoiman kaikessa ja kutsuvat sitä voimaantumiseksi. Miehet on luonnollisesti ylivoimaisia naisiin verrattuna. Miehet on isoja, vahvoja, nopeita, älykkäitä, loogisia, turvallisia, huolehtivaisia, teknisiä, rakentavia, taitavia johtajia. Kaikkea mitä naiset eivät ole. Sehän naisia sapettaa. Aivan turhaan naiset yrittävät kilpailla miesten kanssa. Miehet on kaikessa parempia.

Maailmassa on edelleen vahvemman oikeus voimassa. Siksi naiset tarvitsevat miehiä jotka puolustavat naisia. 

Ongelma on se että naiset ovat heikkoja ja miesten tehtävä on pitää naisten turvallisuudesta huolta. Siksi naiset eivät ole ikinä miettineet turvallisuuttaan. Nyt naisten puolueet vihreät ja vasemmisto leikkivät voimaantumista ja tuovat maan täyteen kehitysmaalaisia joiden maassa naisilla ei ole mitään oikeuksia. 

Sitä saa mitä tilaa arvon naiset.

Biologia tekee miehestä ylivoimaisen. Y kromosomien ylivoima on nykynaisille ongelma.

"Biologia tekee miehestä ylivoimaisen. Y kromosomien ylivoima on nykynaisille ongelma."

Jos jotenkin haluat perustella miesten ylivertaisuutta, niin tee se jotenkin muutoin kuin tuomalla miessukupuolen suurimman heikkouden perusteeksi. Y-kromosomi on surkastunut X-kromosomi (mies XY ja nainen XX). Y-kromosomissa on vähän geenejä verrattuna määrään, mitä X-kromosomissa on. Todennäköisimmin X-kromosomi on evolutiivisesti paljon kelpoisempi suuren geenimäärän takia. Naisella on esim. kehittyneempi immunologia. Joka käytännössä on yksi mahdollistaja sille, että nainen voi olla raskaana (koska silloin "vierasmateriaalia" elimistössä vrt. elinsiirtojen elinten hylkimisreaktio.).

Vierailija
69/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla ei ole samoja naisia, joita oikeassa elämässä tapaa. Onneksi näin.

Hellanlettas sentään. Kyllä mua tapaa ihan oikeassa elämässä, juhlissa, töissä ja parisuhteessa. Sinun kommentista päätellen....kuka sinut edes haluaisi tavata yhtään missään.

Aiheutit kommentillasi juuri päinvastaista, haluan pysytellä sinusta mahdollisimman kaukana😅😅

Arvaa haittaako? Ei. Parempaa päivän jatkoa sullekkin:)

Psykosta kannattaakin pysyä kaukana

-sivusta

Vierailija
70/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesta saakka olen lukenut sarjakuvia, joissa naiset haukkuvat miehiä ja luulevat aina olevansa oikeassa. Kyökkiemäntäkin komentelee kenraalia. Se johtuu siitä kun naiset ovat vajaaälyisiä pöljiä. Heillä ei ole minkäänlaista kykyä tiedostaa kyvyttömyyttään. Tyhmä luulee olevansa aina oikeassa.

Olen ihmetellyt samaa, miten voi olla ok että nainen lyö kaulimella miestä ja sitten nauretaan.

älykäs nainen 

"Pieni marginaali", josta tehtiin yleispätevä totuus. Nainen saa lyödä miestä. Koska nainen on pienempi ja heikompi kuin mies. Mies ei saa lyödä naista. Koska mies on isompi ja vahvempi. Vaikka kuinka monet kerrat nähnyt tämän saman asian. Nainen käyttää hyväkseen tuota ja suorastaan yllyttää miestä. Sanoen jopa "ootko niin nössö ettet edes lyödä osaa" tjsp.

Vierailija
71/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

älykäs nainen 

Duudsonit pahoinpitelee toisiaan ja nauraa päälle. Jostain kumman syystä tuo on miehistä hyvää huumoria.

Juuri niin. "Miehistä". Ei joistain miehistä.

Vierailija
72/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen hyödytön työtön paska kelaloinen ja olen mies. Olen katkera ollut useasti todella kateellinen monesti. Mutta saamaton paska joka on jo päättänytkin että ei tee enää mitään millekkään. Olen huutanut ja raivonnut ihmisille useampaankin otteeseen. Olen ottanut heidänkin haukut ja vittuilut vatsaan satoja ketoja. Mutta minähän olen sitä kaikkea mitä ihmiset sanoo. Olen sisäistänyt sen jo lapsesta asti. Myös oppinut itseltäni haukkumaan itseäni vielä lisää. Lapsesta asti. Ensimmäisen itsemurha yrityksen tein 12v yritin polttaa itseni ja oulun mielentrveys osaston. Toisen teini ikäisenä mielialalääkkeitten yliannostuksena. Kuulemma kalpea naama ja sinertävät huulet kun menee nukkumaan ei näytä normaalilta. Yksi tyttö sanoi että oletko kunnossa sen takia. Ja sanoi että näytän kalpealta. Noh sanoin hänelle olen väsynyt ja menik vain nukkumaan. Heräsin kuiten. Olen oppinut vihaamaan itseåni lapsesta asti. Se on joku persoonallisuushäiriö mikä ei muutu ei edes terapiassa. Minulla on vain aikaa viettää aikaa netissä.

T.kelaloinen

Tässä onkin se ongelma. Tuollaista kokenut ei tarvitse sitä jatkuvaa lyttäämistä. Silti useimmat naiset (ja moni mies) sitä tekee heti kun tilaisuus sille avautuu. Mikä teissä aiheuttaa tuon valtavan halun potkia maassa makaavaa?

Ei. Todella moni nainen on ollut oikein ystävällinen minua kohtaan. Paras ystäväni on nainen. Itse minä pää osin itseäni lyttään. Lyttääjiä ja vittuilijoita on molemmin puolin miehissä ja naisissa. Ollut aina. Mitäpä jos ei vääristettäisi totuuksia.

T.kelaloinen jonka paras ystävä on nainen ja ollut kohta 17 vuotta.

Vierailija
73/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Muista myös tänään ottaa 💊💊💊💊

Vierailija
74/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa 🥱 

Menkää välillä ulos raittiiseen ilmaan. 
Saatte happea ja näette ihan oikeita ihmisiä. 

Olen päivätyössä. Mies, naisvaltaisella alalla. Kaivaisit joskus pääsi ulos perseestäsi ja ajattelisit ennen kuin avaat sanaisen arkkusi.

Edes kerran.

Vierailija
75/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä enemmän tätä palstaa luen, sitä vaikeampi minun on uskoa siihen tarinaan, että suomalaiset naiset olisivat erityisen empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. 

Tällä palstalla on jotkut naiset kertoneet, että heitä kaduttaa se, että he ovat joskus syyllistyneet miesten soimaamiseen, mm. täällä.

Lähes jokainen nainen syyllistyy tuohon. Suurin osa ei sano katuvansa sitä.

Vierailija
76/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen hyödytön työtön paska kelaloinen ja olen mies. Olen katkera ollut useasti todella kateellinen monesti. Mutta saamaton paska joka on jo päättänytkin että ei tee enää mitään millekkään. Olen huutanut ja raivonnut ihmisille useampaankin otteeseen. Olen ottanut heidänkin haukut ja vittuilut vatsaan satoja ketoja. Mutta minähän olen sitä kaikkea mitä ihmiset sanoo. Olen sisäistänyt sen jo lapsesta asti. Myös oppinut itseltäni haukkumaan itseäni vielä lisää. Lapsesta asti. Ensimmäisen itsemurha yrityksen tein 12v yritin polttaa itseni ja oulun mielentrveys osaston. Toisen teini ikäisenä mielialalääkkeitten yliannostuksena. Kuulemma kalpea naama ja sinertävät huulet kun menee nukkumaan ei näytä normaalilta. Yksi tyttö sanoi että oletko kunnossa sen takia. Ja sanoi että näytän kalpealta. Noh sanoin hänelle olen väsynyt ja menik vain nukkumaan. Heräsin kuiten. Olen oppinut vihaamaan itseåni lapsesta asti. Se on joku persoonallisuushäiriö mikä ei muutu ei edes terapiassa. Minulla on vain aikaa viettää aikaa netissä.

T.kelaloinen

Tässä onkin se ongelma. Tuollaista kokenut ei tarvitse sitä jatkuvaa lyttäämistä. Silti useimmat naiset (ja moni mies) sitä tekee heti kun tilaisuus sille avautuu. Mikä teissä aiheuttaa tuon valtavan halun potkia maassa makaavaa?

Ei. Todella moni nainen on ollut oikein ystävällinen minua kohtaan. Paras ystäväni on nainen. Itse minä pää osin itseäni lyttään. Lyttääjiä ja vittuilijoita on molemmin puolin miehissä ja naisissa. Ollut aina. Mitäpä jos ei vääristettäisi totuuksia.

Voisin väittää että enemmistö joka minua lyttää ja on lytännyt on ollut miehiä. Naiset tekee sitä selän takana. Jolla ei ole niin merkitystä. Miehet päin naamaa ja sen kuulee.

T.kelaloinen

Vierailija
77/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.kelaloinen

Kiva että niin. Mulla taas naiset (jo kakarasta asti) olleet niitä lyttääjiä. Kerropa, onko sun kokemuksesi nyt se yleispätevä totuus, joka kumoaa omat vuosikymmenien kokemukseni?

Vierailija
78/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.kelaloinen

Kiva että niin. Mulla taas naiset (jo kakarasta asti) olleet niitä lyttääjiä. Kerropa, onko sun kokemuksesi nyt se yleispätevä totuus, joka kumoaa omat vuosikymmenien kokemukseni?

Ei. Minun kohdalla vain. Sitä en tiedä mitä sinä olet käynyt läpi. Me kaikki käydään omat paskat läpi. En tiedä edes tilastoja tästä. Kuka vittuilee kenellekkin enempi tiedätkö sinä?

Vierailija
79/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä tajunnan  pskavirtaa, opettele edes tiivistämään. Ei jaksa lukea tollasta paasaamista. Poistoon pliiiis!

#3ja4. Tunnistitte heti itsenne.

Vierailija
80/90 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.kelaloinen

Ei. Minun kohdalla vain. Sitä en tiedä mitä sinä olet käynyt läpi. Me kaikki käydään omat paskat läpi. En tiedä edes tilastoja tästä. Kuka vittuilee kenellekkin enempi tiedätkö sinä?

"Kuka vittuilee kenellekkin enempi tiedätkö sinä?"

En. Siksi en vittuile. Edes anomyyminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi