Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla jokainen mies on narsisti ja sika, mutta palstan naiset eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa

Vierailija
29.08.2026 |

Tämä kuulostaa rumalta, mutta mitä enemmän tätä palstaa luen, sitä vaikeampi minun on uskoa siihen tarinaan, että suomalaiset naiset olisivat erityisen empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. Palstan perusteella moni on lähinnä katkera, vahingoniloinen ja täysin kykenemätön näkemään mitään tilannetta muun kuin oman etunsa kautta.

Jos mies tekee virheen, hän on narsisti, luuseri, hyväksikäyttäjä tai vaarallinen. Jos nainen tekee täsmälleen saman virheen, hän on uupunut, traumatisoitunut tai joutunut huonoon tilanteeseen. Mieheltä vaaditaan rahaa, aloitekykyä, sosiaalisia taitoja, komeutta, uskollisuutta ja tunteiden käsittelyä. Naisen ei muka tarvitse tarjota suhteeseen mitään muuta kuin oma olemassaolonsa.

Samaan aikaan täällä haukutaan muiden naisten ulkonäköä, painoa, ikää, vaatetusta, lapsilukua, lapsettomuutta, työtä, työttömyyttä, miestä, avioeroa ja jopa lasten nimiä. Kotiäiti on laiska elätettävä. Uraäiti on kylmä ja itsekäs. Kaunis nainen on varmasti tyrkky. Tavallisen näköinen nainen on päästänyt itsensä rupsahtamaan. Varakas nainen on saanut kaiken mieheltään. Köyhä nainen on tehnyt huonoja valintoja.

Mikään ei kelpaa, mutta jokaisen muun elämää ollaan silti valmiita neuvomaan valtavalla itsevarmuudella.

Erityisen vastenmielistä on se vahingonilo, joka alkaa heti, kun toisella menee huonosti. Jos jonkun mies pettää, ensimmäiset kommentit eivät ole myötätuntoa vaan kysymyksiä siitä, oliko aloittaja lihonut, pihtasiko hän seksiä tai miten hän ei muka huomannut mitään. Jos joku kertoo hyvästä parisuhteesta, hänelle vakuutetaan, että mies pettää salaa. Jos joku kertoo hyvästä toimeentulosta, aletaan laskea, valehteleeko hän palkastaan. Jos joku on onnellinen, hänen onnensa pitää tavalla tai toisella mitätöidä.

Ja sitten ihmetellään, miksi naisilla ei ole ystäviä, miksi työpaikoilla on huono ilmapiiri ja miksi ihmiset eivät enää uskalla kertoa elämästään mitään rehellisesti.

Täällä puhutaan paljon miesten naisvihasta, mutta naisten keskinäistä julmuutta ei haluta nähdä lainkaan. Se naamioidaan huoleksi, realismiksi, rehellisyydeksi tai hyvän neuvon antamiseksi. Todellisuudessa moni näyttää vain nauttivan siitä, että saa painaa toista naista alemmas ja tuntea hetken itsensä paremmaksi.

En tietenkään väitä, että kaikki suomalaiset naiset olisivat tällaisia. Mutta palsta on aika karu muistutus siitä, etteivät empatia, sivistys ja hyväntahtoisuus tule automaattisesti sukupuolen mukana. Jos tämä palsta edustaa edes pientä osaa siitä, mitä ihmiset oikeasti ajattelevat toisistaan, suomalaisilla naisilla olisi välillä syytä katsoa peiliin sen sijaan, että kaikki kylmyys, tyytymättömyys ja epäonnistuneet ihmissuhteet selitetään aina miesten vioilla.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia! Tämä oli loistava  kiteytys. Olen tehnyt itse samoja havaintoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono 🥱🥱🥱

Vierailija
4/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä tajunnan  pskavirtaa, opettele edes tiivistämään. Ei jaksa lukea tollasta paasaamista. Poistoon pliiiis!

Vierailija
5/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia! Tämä oli loistava  kiteytys. Olen tehnyt itse samoja havaintoja. 

Ilari vastailee itselleen 😂 

Vierailija
6/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kel onni on se onnen kätkeköön".

Jos olet mies joka on onnellisesti monogamisessa suhteessa niin se on ainakin punainen vaate monille. Pakkohan miehen on haluta muita eikä pariskunta voi olla onnellinen kun ihmiset aina kyllästyy toisiinsa.

Seksikään ei kuulu pitkään, yksiavioiseen suhteeseen.

Vierailija
7/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron kivan asian. Katkeroituneet js yksinäiset viettää aikaa paljon netissä. Koska heillä ei muuta ole. Noh netissä viettää muutkin aikaa kyllä. Mutta. Katkeroituneet ja huonosti voivat pitävät enempi ääntä ja heidän ääni jää paremmin mieleen. Varsinkin jos itse vihaa tai ei tykkää niistä millään tasolla. Ja varsinkin jos itse tuomitsee niitä vielä enempi. Se buustaa sitä että niitten sanat muistaa vain paremmin.

Vierailija
8/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla esiintyy todella voimakas women are wonderful -ilmiö. Jos yksikään naiseksi tunnustautunut kehtaa yrittää miettiä asioissa myös miehen näkökulmaa, hän saa välittömän pick me -leiman. 

Minäkin, tällä kommentilla, välittömästi. 

Vierailija
9/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  ihmiset  omat viat näkee, mutta et sinäkään voi päättää, että  viat  on verrattavissa tuosta vaan.

On vikoja joko käyttäytymisessä tai tekemisissä, joista ei haittaa toisille tai hyvin pientä haittaa ja ärsytystä. 

On vikoja joista on suuta haittaa. 

On vikoja jotka on oikeasti suunniteltu häiritsemään eli ei aitoja

On vikoja jotka eivät ole tahallisesti järjestetty toisia häiritsemään

Jos joku häiritsee jotain ihmistä asioilla tai käyttöytymisellä, on melko ratkaisevaa miten yleisesti siitä ajateltaisiin? Niin sitähän ei aina voi näyttää toteen. Mielipiteitä on erilaista. 

Mutta kyllä sitä fiksumpi tietää milloin jotkut asiat on verrattavissa ja milloin ei.  Ei aina voi kuitata kaikkea, niin säkin olit silloin  niin. 

Vierailija
10/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla ei ole samoja naisia, joita oikeassa elämässä tapaa. Onneksi näin.

Vierailija
11/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen haukkuu miehiä inceleiksi, hän myöntää tässä kohtaa olevansa huo ra. Kaikkien jakorasia. Ma mupatja. 

Hyvä huomio.

Minä olen miehenä tehnyt sellaisen huomion että kaikkein pahin incell on nimenomaan nainen! Kun heidän kanssaan juttelee ja tutustuu uusiin niin voi sitä valituksen määrää.

Vierailija
12/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa elämää pidä rakentaa muiden mielipiteitten mukaan.

Täällä nyt näkee vaikka jos mitä höpötystä, jokainen vaahtoaa mitä milloinkin.

Eilä tämän palstan kirjoituksilla voi yleistää naisia ja miehiä mitä ovat.

Jokainen ihminen valitsee sanansa ja tekee tekonsa itse, niistä pitää kantaa vastuu, ei voi vierittää muiden syyksi.

Vänkyjiä ja märisijöitä on aina ja kaikkialla, ei semmosia tarvitse jäädä kuuntelemaan

Asiat hoidetaan, työt hoidetaan mut ihmisten yksityiset vänkäämiset voi jättää

täysin omaan arvoonsa.

Naiset ja miehet ovat tasan yhtä arvokkaita.

Molempia tarvitaan.Ilman toista tänne ei lisäännytä.

Monenlaiset vääryydet täällä puskee esille mut näin mennään miten luoja on luonut, naiset ja miehet.

Vierailija
13/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö olet suuri lahja naisille? Vaikka palstalla olet itsekkin typeriä kommentoimassa ja ilman vakinaista parisuhdetta.

Vierailija
14/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellanlettas sentään. Kyllä mua tapaa ihan oikeassa elämässä, juhlissa, töissä ja parisuhteessa. Sinun kommentista päätellen....kuka sinut edes haluaisi tavata yhtään missään.

Vierailija
15/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvikkaan uskoa, että naiset olisi empaattisia, solidariisia ja tunneälykkäitä.

Naisten ei tarvitse olla empaattisia, solidariisia ja tunnelälykkäitä.

Naiset voivat olla ihan kaikkea samaa kuin miehetkin ovat, eikä sulla ole mitään valtaa siihen, että millainen kukakin ihminen on. Sulla voi olla MIELIPIDE että millaisia ihmisten sun mielestä pitäisikin olla, mutta se on vaan mielipide, joka ei hirveästi muita kiinnosta.

Vierailija
16/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen hyödytön työtön paska kelaloinen ja olen mies. Olen katkera ollut useasti todella kateellinen monesti. Mutta saamaton paska joka on jo päättänytkin että ei tee enää mitään millekkään. Olen huutanut ja raivonnut ihmisille useampaankin otteeseen. Olen ottanut heidänkin haukut ja vittuilut vatsaan satoja ketoja. Mutta minähän olen sitä kaikkea mitä ihmiset sanoo. Olen sisäistänyt sen jo lapsesta asti. Myös oppinut itseltäni haukkumaan itseäni vielä lisää. Lapsesta asti. Ensimmäisen itsemurha yrityksen tein 12v yritin polttaa itseni ja oulun mielentrveys osaston. Toisen teini ikäisenä mielialalääkkeitten yliannostuksena. Kuulemma kalpea naama ja sinertävät huulet kun menee nukkumaan ei näytä normaalilta. Yksi tyttö sanoi että oletko kunnossa sen takia. Ja sanoi että näytän kalpealta. Noh sanoin hänelle olen väsynyt ja menik vain nukkumaan. Heräsin kuiten. Olen oppinut vihaamaan itseåni lapsesta asti. Se on joku persoonallisuushäiriö mikä ei muutu ei edes terapiassa. Minulla on vain aikaa viettää aikaa netissä.

T.kelaloinen

Vierailija
17/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisia palstan naiset ovat. 😂

Vierailija
18/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo ettei näe? Sellainen puhetyyli on kyllä naurettava, että ei saisi sanoa toisen ikävistä käyttäytymisistä ollenkaan, koska ei itsekään  täydellinen? ?

Tai sitten kommentoidaan ja vastataan vaan  jotain.  mikä ei liity itse asiasn, ,  että muistatko miten olit 20 vuotta sitten? 

Joku järki voisi keskustelussa olla. Ainakin jos on asia, mistä haittaa toiselle, ei voi vain möläytellä,   niin säkin, jos ei ole  ihan vastaava asia ollut. . . 

Vierailija
19/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä tajunnan  pskavirtaa, opettele edes tiivistämään. Ei jaksa lukea tollasta paasaamista. Poistoon pliiiis!

Mode ei poista tätä keittiöpsykologista vuodatusta päiväksusiin.

Vierailija
20/40 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on lukenut palstaa valikoivasti. Täällä on monta ketjua täynnä 1ncel-ulinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi