Tällä palstalla jokainen mies on narsisti ja sika, mutta palstan naiset eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa
Tämä kuulostaa rumalta, mutta mitä enemmän tätä palstaa luen, sitä vaikeampi minun on uskoa siihen tarinaan, että suomalaiset naiset olisivat erityisen empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. Palstan perusteella moni on lähinnä katkera, vahingoniloinen ja täysin kykenemätön näkemään mitään tilannetta muun kuin oman etunsa kautta.
Jos mies tekee virheen, hän on narsisti, luuseri, hyväksikäyttäjä tai vaarallinen. Jos nainen tekee täsmälleen saman virheen, hän on uupunut, traumatisoitunut tai joutunut huonoon tilanteeseen. Mieheltä vaaditaan rahaa, aloitekykyä, sosiaalisia taitoja, komeutta, uskollisuutta ja tunteiden käsittelyä. Naisen ei muka tarvitse tarjota suhteeseen mitään muuta kuin oma olemassaolonsa.
Samaan aikaan täällä haukutaan muiden naisten ulkonäköä, painoa, ikää, vaatetusta, lapsilukua, lapsettomuutta, työtä, työttömyyttä, miestä, avioeroa ja jopa lasten nimiä. Kotiäiti on laiska elätettävä. Uraäiti on kylmä ja itsekäs. Kaunis nainen on varmasti tyrkky. Tavallisen näköinen nainen on päästänyt itsensä rupsahtamaan. Varakas nainen on saanut kaiken mieheltään. Köyhä nainen on tehnyt huonoja valintoja.
Mikään ei kelpaa, mutta jokaisen muun elämää ollaan silti valmiita neuvomaan valtavalla itsevarmuudella.
Erityisen vastenmielistä on se vahingonilo, joka alkaa heti, kun toisella menee huonosti. Jos jonkun mies pettää, ensimmäiset kommentit eivät ole myötätuntoa vaan kysymyksiä siitä, oliko aloittaja lihonut, pihtasiko hän seksiä tai miten hän ei muka huomannut mitään. Jos joku kertoo hyvästä parisuhteesta, hänelle vakuutetaan, että mies pettää salaa. Jos joku kertoo hyvästä toimeentulosta, aletaan laskea, valehteleeko hän palkastaan. Jos joku on onnellinen, hänen onnensa pitää tavalla tai toisella mitätöidä.
Ja sitten ihmetellään, miksi naisilla ei ole ystäviä, miksi työpaikoilla on huono ilmapiiri ja miksi ihmiset eivät enää uskalla kertoa elämästään mitään rehellisesti.
Täällä puhutaan paljon miesten naisvihasta, mutta naisten keskinäistä julmuutta ei haluta nähdä lainkaan. Se naamioidaan huoleksi, realismiksi, rehellisyydeksi tai hyvän neuvon antamiseksi. Todellisuudessa moni näyttää vain nauttivan siitä, että saa painaa toista naista alemmas ja tuntea hetken itsensä paremmaksi.
En tietenkään väitä, että kaikki suomalaiset naiset olisivat tällaisia. Mutta palsta on aika karu muistutus siitä, etteivät empatia, sivistys ja hyväntahtoisuus tule automaattisesti sukupuolen mukana. Jos tämä palsta edustaa edes pientä osaa siitä, mitä ihmiset oikeasti ajattelevat toisistaan, suomalaisilla naisilla olisi välillä syytä katsoa peiliin sen sijaan, että kaikki kylmyys, tyytymättömyys ja epäonnistuneet ihmissuhteet selitetään aina miesten vioilla.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Minä, palstamamma jo vuodesta 2001, tiedän, että minussa on vikaa. Olen ihminen, jonka seurassa lähes kukaan ei viihdy. Olen sen vihdoin tajunnut, ja pyrin välttelemään sosiaalisia tilanteita, koska tiedän, että ihmiset stressaantuvat minun seurassani.
Itse olen oppinut pysymään ihmisistä erossa myös. Niin paljon ongelmia ja erillainen elämä mitä muilla. Enkä osaa enää olla ihmisten seurassa se on hankalaa ja väsyttävää jopa pelottavaa välillä. Enkä tiedä edes miten reagoisin jos joku oikeasti välittäisi.
T.kelaloinen
Vierailija kirjoitti:
Huono 🥱🥱🥱
Niin olet. Voimia sulle.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla esiintyy todella voimakas women are wonderful -ilmiö. Jos yksikään naiseksi tunnustautunut kehtaa yrittää miettiä asioissa myös miehen näkökulmaa, hän saa välittömän pick me -leiman.
Minäkin, tällä kommentilla, välittömästi.
No mikään ei todista että tämän kirjoitti nainen
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ei ole samoja naisia, joita oikeassa elämässä tapaa. Onneksi näin.
On. Myös niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvikkaan uskoa, että naiset olisi empaattisia, solidariisia ja tunneälykkäitä.
Naisten ei tarvitse olla empaattisia, solidariisia ja tunnelälykkäitä.
Naiset voivat olla ihan kaikkea samaa kuin miehetkin ovat, eikä sulla ole mitään valtaa siihen, että millainen kukakin ihminen on. Sulla voi olla MIELIPIDE että millaisia ihmisten sun mielestä pitäisikin olla, mutta se on vaan mielipide, joka ei hirveästi muita kiinnosta.
Naisten mielipide on että ovat empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. Aika harvassa nainessa mitään noista ominaisuuksista ikinä näkee
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen hyödytön työtön paska kelaloinen ja olen mies. Olen katkera ollut useasti todella kateellinen monesti. Mutta saamaton paska joka on jo päättänytkin että ei tee enää mitään millekkään. Olen huutanut ja raivonnut ihmisille useampaankin otteeseen. Olen ottanut heidänkin haukut ja vittuilut vatsaan satoja ketoja. Mutta minähän olen sitä kaikkea mitä ihmiset sanoo. Olen sisäistänyt sen jo lapsesta asti. Myös oppinut itseltäni haukkumaan itseäni vielä lisää. Lapsesta asti. Ensimmäisen itsemurha yrityksen tein 12v yritin polttaa itseni ja oulun mielentrveys osaston. Toisen teini ikäisenä mielialalääkkeitten yliannostuksena. Kuulemma kalpea naama ja sinertävät huulet kun menee nukkumaan ei näytä normaalilta. Yksi tyttö sanoi että oletko kunnossa sen takia. Ja sanoi että näytän kalpealta. Noh sanoin hänelle olen väsynyt ja menik vain nukkumaan. Heräsin kuiten. Olen oppinut vihaamaan itseåni lapsesta asti. Se on joku persoonallisuushäiriö mikä ei muutu ei edes terapiassa. Minulla on vain aikaa viettää aikaa netissä.
T.kelaloinen
Tässä onkin se ongelma. Tuollaista kokenut ei tarvitse sitä jatkuvaa lyttäämistä. Silti useimmat naiset (ja moni mies) sitä tekee heti kun tilaisuus sille avautuu. Mikä teissä aiheuttaa tuon valtavan halun potkia maassa makaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen haukkuu miehiä inceleiksi, hän myöntää tässä kohtaa olevansa huo ra. Kaikkien jakorasia. Ma mupatja.
Hyvä huomio.
Kiljuen ryntäisi meidän incel mamunaisten kanssa touhuamaan. Taidatkin projisoida omiasi random naisiin.
Ei nyt kuiten tämän palstan perusteella kannata yleistää,kun jos yksi ihminen tekee monta provo aloitusta, ei tarkota että kaikki. Kun itsekin johonkin aloitukseen teen ensimmäisen kommentin, sieltä tullaan " lankoja pitkin", että älä kokoajan kommentoi noin. Täällä notkuessa pitää olla järki päässä, eikä uskoa kaikkeen. T. Pera 68v/ Maire 39v tai Iivo 21v tai ei kukaan edellä mainituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvikkaan uskoa, että naiset olisi empaattisia, solidariisia ja tunneälykkäitä.
Naisten ei tarvitse olla empaattisia, solidariisia ja tunnelälykkäitä.
Naiset voivat olla ihan kaikkea samaa kuin miehetkin ovat, eikä sulla ole mitään valtaa siihen, että millainen kukakin ihminen on. Sulla voi olla MIELIPIDE että millaisia ihmisten sun mielestä pitäisikin olla, mutta se on vaan mielipide, joka ei hirveästi muita kiinnosta.Naisten mielipide on että ovat empaattisia, solidaarisia ja tunneälykkäitä. Aika harvassa nainessa mitään noista ominaisuuksista ikinä näkee
Naisessa...typo
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kuiten tämän palstan perusteella kannata yleistää,kun jos yksi ihminen tekee monta provo aloitusta, ei tarkota että kaikki. Kun itsekin johonkin aloitukseen teen ensimmäisen kommentin, sieltä tullaan " lankoja pitkin", että älä kokoajan kommentoi noin. Täällä notkuessa pitää olla järki päässä, eikä uskoa kaikkeen. T. Pera 68v/ Maire 39v tai Iivo 21v tai ei kukaan edellä mainituista.
Nuo muutamat sarjaspämmääjät erottaa aika helposti. Useimmat aloitukset ovat noiden tekemiä, mutta ne pahimmat vihakommentit tulevat usein muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo muutamat sarjaspämmääjät erottaa aika helposti. Useimmat aloitukset ovat noiden tekemiä, mutta ne pahimmat vihakommentit tulevat usein muualta.
Mistä sä sen voit tietää tuleeko ne vihakommentit monilta vai vaan yhdeltä tai kahdelta? On ollu monta aloitusta,joissa vain minä yksin kommentoin ekat 10 ja ketju loppuu siihen. Eikä vihakomentteja vaan tyhmään aloitukseen sarkastisia tyhmiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla esiintyy todella voimakas women are wonderful -ilmiö. Jos yksikään naiseksi tunnustautunut kehtaa yrittää miettiä asioissa myös miehen näkökulmaa, hän saa välittömän pick me -leiman.
Hyvin harva täällä alkaa jotenkin todistelemaan olevansa sitä mitä sanoo olevansa. Siksi sanoinkin että naiseksi tunnustautunut. Varmasti täällä on myös trolleja ja muita vajaita jotka teeskentelevät olevansa jotain muuta kuin ovat mutta yleisiä ilmiöitä lienee silti mahdollista kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Voimaantuneet naiset yrittävät unohtaa miesten ylivoiman kaikessa ja kutsuvat sitä voimaantumiseksi. Miehet on luonnollisesti ylivoimaisia naisiin verrattuna. Miehet on isoja, vahvoja, nopeita, älykkäitä, loogisia, turvallisia, huolehtivaisia, teknisiä, rakentavia, taitavia johtajia. Kaikkea mitä naiset eivät ole. Sehän naisia sapettaa. Aivan turhaan naiset yrittävät kilpailla miesten kanssa. Miehet on kaikessa parempia.
Maailmassa on edelleen vahvemman oikeus voimassa. Siksi naiset tarvitsevat miehiä jotka puolustavat naisia.
Ongelma on se että naiset ovat heikkoja ja miesten tehtävä on pitää naisten turvallisuudesta huolta. Siksi naiset eivät ole ikinä miettineet turvallisuuttaan. Nyt naisten puolueet vihreät ja vasemmisto leikkivät voimaantumista ja tuovat maan täyteen kehitysmaalaisia joiden maassa naisilla ei ole mitään oikeuksia.
Sitä saa mitä tilaa arvon naiset.
Onpa ilkeesti sanottu. Et tunne minua. En hauku täällä ketään. 😐
Tämä on kiinnostavaa sosiologisesti. Jonkun pitäisi tutkia, että minkälaisia ihmisiä täällä käy. On meitä tasapainoisia ja onnellisia, mutta tosi paljon myös mt-ongelmista kärsiviä, jotka purkavat oloaan ikävästi.
Olen samaa mieltä, että moni anaisia vaivaa nykyisin itseriittoisuus. Se on kolmannen fem. aallon tulosta, siinä narratiivi nimen omaan oli se, ettei nainen tarvitse miestä mihinkään. Tämä on ruma ja väärä oppi, mutta vaikuttaa monien ajatuksissa.
Ei ole mitään väärää siinä, että ihminen on itsenäinen, tietenkin me naisetkin saadaan tulla toimeen ilman miestä. Mutta kun se johtaa ylpeään omavoimaisuuteen, ollaan toksisella polulla.
Miehillä on sitten omat syntinsä, eivät hekään pulmusia ole, millään tavalla. Parasta olisi, jos jokainen tunnistaisi epätäydellisyytensä, ja nöyrästi kohdeltais ihmisiä ihmisinä, sukupuolesta riippumatta. Polarisoiminen on aina vähän tyhmää.
onnellinen rouva
Vierailija kirjoitti:
Minä, palstamamma jo vuodesta 2001, tiedän, että minussa on vikaa. Olen ihminen, jonka seurassa lähes kukaan ei viihdy. Olen sen vihdoin tajunnut, ja pyrin välttelemään sosiaalisia tilanteita, koska tiedän, että ihmiset stressaantuvat minun seurassani.
Tunnetaankohan me, olen palstamamma vuodesta 2002 :)
Vierailija kirjoitti:
"Kel onni on se onnen kätkeköön".
Jos olet mies joka on onnellisesti monogamisessa suhteessa niin se on ainakin punainen vaate monille. Pakkohan miehen on haluta muita eikä pariskunta voi olla onnellinen kun ihmiset aina kyllästyy toisiinsa.
Seksikään ei kuulu pitkään, yksiavioiseen suhteeseen.
Tämä. Töissä on paras nyökytellä ja naureskella kaikelle naisten alentamiselle.
Löysin tai pikemminkin vaimo löysi minut, kaikki surkeat viritykset ennen häntä unohtui.
42v. alkoi vihdoin elämä. Olin jo luopunut toivosta. Enää ei elämä masenna, ole tylsää ja sillä on merkitystä.
Ollaan oltu 10v naimisissa, en ole tuntenut tarvetta edes katsella muita.
Olen opetellut puhumaan kipeistäkin jutuista. Haluan olla se mies jonka vaimoni katseessa näen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimaantuneet naiset yrittävät unohtaa miesten ylivoiman kaikessa ja kutsuvat sitä voimaantumiseksi. Miehet on luonnollisesti ylivoimaisia naisiin verrattuna. Miehet on isoja, vahvoja, nopeita, älykkäitä, loogisia, turvallisia, huolehtivaisia, teknisiä, rakentavia, taitavia johtajia. Kaikkea mitä naiset eivät ole. Sehän naisia sapettaa. Aivan turhaan naiset yrittävät kilpailla miesten kanssa. Miehet on kaikessa parempia.
Maailmassa on edelleen vahvemman oikeus voimassa. Siksi naiset tarvitsevat miehiä jotka puolustavat naisia.
Ongelma on se että naiset ovat heikkoja ja miesten tehtävä on pitää naisten turvallisuudesta huolta. Siksi naiset eivät ole ikinä miettineet turvallisuuttaan. Nyt naisten puolueet vihreät ja vasemmisto leikkivät voimaantumista ja tuovat maan täyteen kehitysmaalaisia joiden maassa naisilla ei ole mitään oikeuksia.
Sitä saa mitä tilaa arvon naiset.
Biologia tekee miehestä ylivoimaisen. Y kromosomien ylivoima on nykynaisille ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta itse olen nainen ja voin allekirjoittaa tuon.
Olen huomannut etenkin ulkolaisissa realityissä, että kolmekymppiset naispuoliset voimaannuttavat toisiaan "olet täydellinen"- mantroilla. Ymmärrän tavallaan kauniin ajatuksen siellä taustalla, mutta toisaalta tuollainen aivopesee osaa ajattelemaan, että heissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Tämä taas ei ole totta, kaikissa meissä on vikaakin.
Samoin elätellään ajatusta, että miehen tulisi palvoa naistaan. Mielestäni aivan väärä lähtökohta, ketään ihmistä ei tulisi palvoa.