Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero toisen takia, miten suhteelle kävi?

Vierailija
29.08.2026 |

Onko jollain kokemuksia eroamisesta toisen takia, miten suhteellenne uuden kanssa kävi? Kauanko mietit päätöstä? 

Itselläni tilanne on se, että lapset jo isoja koululaisia. Miehen kanssa yhdessä 15-vuotta. Sitten klassisesti tapasin uuden kiinnostavan vapaan miehen. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen jätti toisen takia vaikka tein hänen eteensä kaiken. Soitin pari puhelua niin uusi mies jätti eksäni. Ajatteli omaa parastansa. 

Kaikin puolin tyhmä olet. Suorastaan reppana.

Hurraisit ja ylistäisit, jos nainen olisi tehnyt vastaavasti miehelle. 

sivusta

En todellakaan. Paras "kosto" oli se, että jatkoin itse elämää, ja vieläpä hyvää sellaista. Miehelle ei käynyt niinkään hyvin, vaikka itse minut jätti toisen naisen takia. 

"Jatkoit" elämää mutta olet kuitenkin iloinen siitä, ettei miehellä mene kovinkaan hyvin, eli olet vieläkin katkera menneestä. :;D

Vierailija
22/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkän liiton jälkeen minä ihastuin ulkopuoliseen. Mitään suhdetta ei varsinaisesti ollut. Mietin vakavasti eroa. 

Puoli vuotta puolison kanssa puitiin meidän suhdetta. Puhuttiin auki aiemmin huonosti käsiteltyjä asioita ja parisuhteen vinoutumia. Pariterapiassakin käytiin pari kertaa. 

Nyt useita vuosia myöhemmin olen äärimmäisen onnellinen, samoin mieheni. Menneisyyden solmut, kohtaamattomuus ja epätasapaino on hitoriaa. Olemme rakastuneet toisiimme uudestaan. 

Rankka setti, mutta olen kiitollinen, että rämmimme sen vaiheen läpi. Puolisosta on paljastunut uusia ihania puolia ja meidän keskusteluyhteys on todella hyvä. Pidän hänestä ihmisenä valtavasti. Ja makuuhuoneessa on ollut jo pidemmän aikaan ihan uudet kierrokset. 

Itse ajattelen, että jos pari on ollut yhdessä vuosikymmeniä, erossa ei voi olla kyse siitå etteikö nää ihmiset sopisi toisilleen. Ja eron partaalla kiikkuva tilanne on korjattavissa jos molemmat haluaa. Jos halua ei ole niin se on sitten toinen tarina. 

Hieno ja kypsä viesti. Ainoa mistä olen eri mieltä, on että myös vuosikymmeniä yhdessä olleet ihmiset voivat joskus oikeasti rankkojen elämänkokemusten myötä muuttua toisilleen epäsopiviksi. Esimerkiksi läheisen menetys/siitä seuraava suru on ikävä kyllä sillainen elementti, että jokainen kohtaa sen elämässään jossain kohtaa ja se väistämättä muuttaa ihmistä jonkin verran. Joskus jopa perustavanlaatuisesti miten katsoo elämää ja läheisiä ihmisiään. Ylipäätään vaikeat elämäntilanteet synnyttävät eri ihmisissä eri selviytymismekanismeja, ja joskus ne eivät vain sovi millään enää yhteen. Kuitenkin suurin osa noin pitkistä ihmissuhteista on aina pelastettavissa jos kummallakin aitoa tahtoa ja halua siihen on.

Läheisten menettäminen ja sen sureminen on ihan normaalia elämää, jota tapahtuu liitossa molemmille osapuolille. Ei liiton pitäisi siihen kaatua.

Toki merkittävän vanhemman kuoltua ihminen saattaa kokea suuren myllerryksen. Joskus sanotaan, että parisuhteessa ihminen toistaa vuorovaikutussuhdettaan merkittävään vanhempaansa. Kuolema saattaa sysätä silloin liikkeelle tarpeen käsitellä ja muuttaa parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittäisi kyllä olla tilanteessa, missä pitäisi täyttää jonkun puolison saappaat ja sitten se toinen osapuoli tajuaisi, että ihan tylsä ja tavallinen ihminen olen... Ehkä siksi ei ole huolta tuosta, kun olen tosiaan niin tylsä ja tavallinen. 

Vierailija
24/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse jättänyt mutta mies jätti toisen naisen takia. Olivat yhdessä pari vuotta, nyt eronneet eivätkä vissiin missään tekemisissä. Mies on sinkku ja masentunut. 

Taisi olla masentunut jo sinun kanssasi.

Masentuneet eivät yleensä ole kovinkaan aloitekykyisiä.

Vierailija
25/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin mitä ihmiset usein haluavat ajatella, kyllä ne uudet suhteet voivat kestää 

Vierailija
26/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin mitä ihmiset usein haluavat ajatella, kyllä ne uudet suhteet voivat kestää 

Voivat, mutta voivat ne myös kaatuakin, sekin on hyvä tiedostaa.

Vierailija
27/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen jätti toisen takia vaikka tein hänen eteensä kaiken. Soitin pari puhelua niin uusi mies jätti eksäni. Ajatteli omaa parastansa. 

sivusta

En todellakaan. Paras "kosto" oli se, että jatkoin itse elämää, ja vieläpä hyvää sellaista. Miehelle ei käynyt niinkään hyvin, vaikka itse minut jätti toisen naisen takia. 

"Jatkoit" elämää mutta olet kuitenkin iloinen siitä, ettei miehellä mene kovinkaan hyvin, eli olet vieläkin katkera menneestä. :;D

Tuota noin niin, mistä sait sen kuvitelman että olen iloinen? Etkö muuta keksinyt? Ja mikä sua naurattaa, oma tyhmyytesikö? Lasteni isä, ex mieheni, tekee kuolemaa. Ja vaikka lähtikin toisen matkaan, niin jokin tarkoitus sillä oli. Mutra että olisin iloinen, niin siinä olet erehtynyt. Ei pitäisi tulla luulemaan ihmisistä joita ei tunne, niin yhtään mitään.

Vierailija
28/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat mielenkiintoisia ja ihania, kun heidän kanssaan ei ole ollut 15-vuotta yhdessä. Olihan se miehesikin mielenkiintoinen, kun ekaa kertaa häneen tutustuit.

Mutta jätä vain miehesi, kyllä hän löytää kunnollisen naisen.

Vierailija
29/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Tuota noin niin, mistä sait sen kuvitelman että olen iloinen? Etkö muuta keksinyt? Ja mikä sua naurattaa, oma tyhmyytesikö? Lasteni isä, ex mieheni, tekee kuolemaa. Ja vaikka lähtikin toisen matkaan, niin jokin tarkoitus sillä oli. Mutra että olisin iloinen, niin siinä olet erehtynyt. Ei pitäisi tulla luulemaan ihmisistä joita ei tunne, niin yhtään mitään.

Ihan siitä päättelin, että mainitsit "kostoksi" jatkaneesi hyvää elämää, mutta piti vielä mainita, että miehellehän ei käynyt niin hyvin, vaikka itse jätti sinut toisen naisen takia, aivan kuin hän olisi välttänyt tämän "kohtalonsa" jos olisi pysynyt kanssasi. 

Vierailija
30/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näihin ketjuihin vastaavat vain ne katkerat exät, jotka uhoavat ettei tuollainen suhde voi kestää. Sinä itse tiedät parhaiten miten sinun kannattaa toimia. Toisen tilannetta ei voi verrata omaansa ja toisten suhteiden kestosta ei voi päätellä miten omalle mahdollisesti käy. 

Se nyt on ihan fakta, että usein ne lennosta vaihdetut suhteet ei kestä koska usein siinä vaan paetaan jotain vaikeita tunteita ja tilanteita. Ihmiset ei tunnu nykyään sietävän yhtään vaikeampia kausia jotka yleensä vahvistaa liittoa, niistä karataan. 

En ole itse ainakaan katkera. Se exän touhu lähinnä säälittää kun pakko olla joku ja mun korvaaja laittoi sen pihalle aika nopeasti. Mua yrittää säännöllisesti ja käy sääliksi sitä hänen naista, ei tiedä yhtään mitä ukkonsa touhuaa. 

Ollaan jossain vaiheessa eron jälkeen oltu kavereita miehen kanssa ja luulin, että tämä on ok naiselleen. Sit mies vastasi mun luona puhelimeen kun nainen soitti ja valehteli olevansa mummollaan 🤦 

Sitä edellinen exä (vaihtoi lennosta kaverin naiseen) on tehnyt mukuloita jo viidennen naisen kanssa. Kyllä ne naimisiin jopa meni kun nainen oli saatu paksuksi. Toisen muksun jälkeen mies jatkoi reissujaan. Laitteli mulle joskus viestiä ja yhtäkkiä olikin se nainen linjoilla ja käski jättämään miehen rauhaan :D

Vierailija
31/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Ihan siitä päättelin, että mainitsit "kostoksi" jatkaneesi hyvää elämää, mutta piti vielä mainita, että miehellehän ei käynyt niin hyvin, vaikka itse jätti sinut toisen naisen takia, aivan kuin hän olisi välttänyt tämän "kohtalonsa" jos olisi pysynyt kanssasi. 

Tsiisus mikä ääliö olet, mutta saat ihan rauhassa kuvitella ja analysoida tuota juttua miten haluat, jos se sinut tekee iloisemmaksi/paremmaksi. Parempaa päivän jatkoa sulle:)

Vierailija
32/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Tsiisus mikä ääliö olet, mutta saat ihan rauhassa kuvitella ja analysoida tuota juttua miten haluat, jos se sinut tekee iloisemmaksi/paremmaksi. Parempaa päivän jatkoa sulle:)

Jos kirjoittaa tyhmiä, saa tyhmiä vastauksia ;)

Kivaa päivää sinullekin. 

Vierailija
33/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että yleensä ne eivät kestä. Yleensä on kyse siitä, että suhteeseen ryhtyvä puoliso on keskellä omaa myllerrystä (ns. ikäkausikriisi), jolla ei ole mitään tekemistä kenenkään muun ihmisen kanssa, ei puolison eikä pettämiskumppanin. Hän haluaa elämäänsä muutosta, mutta on heikko ja tarvitsee siihen jonkun avukseen. Pettämiskumppani on vain kainolosauva, jota kriiseilevä käyttää hyväkseen yrittäessään kasvaa kävelemään omilla jaloillaan. Tälläinen suhde usein joko osoittautuu mahdottomaksi/puutteelliseksi ja loppuu, tai jatkuu hyväksikäyttösuhteena.

Vierailija
34/34 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin nainen lähti toisen miehen matkaan useamman vuoden suhteen jälkeen. Kaverihan tästä sekosi, ja mm. testautti lapsensa DNA-testillä. Testit tulivat, kaveri sekosi enemmän kun selvisi ettei kumpikaan lapsista ollut oma. Paskoi heidän yhteisen kämppänsä ja lähti sieltä pois sekoiluryyppäämään. Entisiä lapsiaan ei halua nähdä. Rankka juttu, mutta elämä joskus on.

Tämä on kyllä keksitty juttu. Todennäköisesti siltä "suurin osa lapsista on käenpoikasia" palstahullulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi