Joudun perumaan kotivakuutuksen.
Ei ole varaa maksaa sitä ensi kuussa. Se olisi 43 euroa mutta käytän sen rahan ruokaan. Vuokranantaja tietty vaatii kotivakuutusta mutta ei voi mitään kun kela ei sitä nyt maksa koska sain veronpalautuksia elokuussa ja ne rahat meni hammaslääkäriin ja muihin laskuihin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun kotitaloosi tulee vesivahinko, olet todella kusessa.
Ei nuo mitään korvaa
Höpötyksiä suurinosa
Kyllä meillä korvasi.. Kyseessä omakotitalossa tapahtunut vesivahinko, jonka kuivatus kesti useita kuukaisia. Kuivatus (myös ylimääräinen sähkö, joka siihen meni), lattioiden uusiminen, tilapäisasunnon vuokra. Luojan kiitos oli vakuutus. Vuokra-asunnossa tietty vähän eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten vuokranantajalla on vakuutus.
Monessa sopimuksessa vaaditaan vuokralaisen vastuuvakuutusta.
Niinpä, juurikin siksi jos vuokralainen aiheuttaa se koko sotkun. Vuokranantajan vakuutus korvaa pintoja jos niitäneinsaada vuokralaisen vakuutuksesta. Se korvaa myös menetettyjä vuokratuloja remontin ajalta. Vuokralaisen aiheuttamia tuhoja vakutusyhtiöt sitten perii ulosotossa vuokralaiselta vaikka maailman tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajalla on sitten oikeus purkaa sun vuokrasopimus, jos sanot kotivakuutuksen irti
Siinäpähän purkavat. Uusia vuokralaisia on lähes mahdoton saada.
Jos saa, vuokraa pitää pudottaa satasia
Jos siellä on noin hirveän hyvät vuokralaisten markkinat, niin muuta sitten halvempaan asuntoon. En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa laskea laskurilla suuntaa antavaa vakuutushintaa ja verrata onko siihen varaa muiden kulujen jälkeen. Ensinnäkin mikä järki sun oli kirjoittaa noin kalliiseen asuntoon vuokrasopimus, jos alkujaan tiesit sen olevan satasia kalliimpi paikkakunnan muihin vuokrakohteisiin.
Hyvä pontti. Mikä järki asua tuossa, jos voi saada satasia halvemman kämpän.
Vierailija kirjoitti:
Oma vikasihan se on, että olet mennyt yksityiselle hammaslääkärille. Tai, että olet ostanut muita asioita, jotka eivät ole välttämättömiä ja nyt makselet niitä takaisin.
Kyllä sinä tiesit, että se kotivakuutus tulee tässä kuussa. Ja kuinka paljon se on.
Mä makoin jus heinäkuussa julkisen hammaslääkärin maksuja yli 300€. Saattaa olla että yksityinen olis tullut halvemmaksi, siis vähemmän käyntejä ja tehty enempi yhdellä kertaa.
Muista sulkea aina pyyki- ja astianpesukoneen sulkuhana käytön jälkeen. En tiedä kumman vakuutus korvaa, jos pidetään jatkuvasti auki. Itse laitan aina kiinni käytön jälkeen. Lomilla suljen myös päävesihanan.
Kannattaisiko mennä töihin niin saat rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Muista sulkea aina pyyki- ja astianpesukoneen sulkuhana käytön jälkeen. En tiedä kumman vakuutus korvaa, jos pidetään jatkuvasti auki. Itse laitan aina kiinni käytön jälkeen. Lomilla suljen myös päävesihanan.
Yritäpä sulkea päävesihana kerrostalossa.... Ei mulla kyllä päävesihanaa ole omakotitalossakaan, eka hana on vasta painesäiliön jälkeen. Ja pumpusta saa tietysti sähköt pois.
Suomalaiset on kyllä köyhiä. Kela jakaa valtavasti rahaa mutta mikään ei tunnu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy voitko saada maksuaikaa tai voiko laskua maksaa erissä?
Se on jo 3 erässä vuoen lasku.
Minä maksan kuukausittain -Op Pohjolassa onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi kysyä maksuaikaa laskuun?
Tämä! Ap pyytää eräpäivän siirtoa seuraavalle kuukaudelle?
Olen 42, enkä ole maksanut elämässäni senttiäkään kotivakuutusta. Ikinä ei ole sattunut myöskään mitään, mitä olisi voinut kotivakuutukseen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma vikasihan se on, että olet mennyt yksityiselle hammaslääkärille. Tai, että olet ostanut muita asioita, jotka eivät ole välttämättömiä ja nyt makselet niitä takaisin.
Kyllä sinä tiesit, että se kotivakuutus tulee tässä kuussa. Ja kuinka paljon se on.
Ei se julkinenkaan hammaslääkäri ilmaista ole. Puudutuspiikki maksaa 11 €... muita summia en nyt muistakaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä sulkea päävesihana kerrostalossa.... Ei mulla kyllä päävesihanaa ole omakotitalossakaan, eka hana on vasta painesäiliön jälkeen. Ja pumpusta saa tietysti sähköt pois.
Kyllä siinä hanassa on se sulkuvipu, jonka suljen joka kerta, kun olen käyttänyt jompaa kumpaa pesukonetta. Se estää veden pääsen laitteeseen. Kuka puhui pääsulusta?
Vierailija kirjoitti:
Olen 42, enkä ole maksanut elämässäni senttiäkään kotivakuutusta. Ikinä ei ole sattunut myöskään mitään, mitä olisi voinut kotivakuutukseen laittaa.
Sitte kun kakka osuu tuulettimeen, niin sitten se osuu kunnolla.
Olen tonneja maksellut kotivakuutusta elämäni aikana, enkä ole kertaakaan sitä tarvinnut. Sen verran kuitenkin muistutuksia ympärillä, että kun vesivahinko iskee, matkalla sairastuminen - jopa kuolema, kun yllättää, niin varmuudeksi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaan palo vakuutus. Omakotitalo. Nyt harmittaa kun maksoin niin kauan hömppä vakuutuksia. Talo vanha.
Mun raihnaisella isällä oli nuorempana otettu matkavakuutuskin vuosia, vaikka ei enää pystynyt liikkumaan edes Helsinkiin. Hänen kuoltuaan selvisi tämä.
Vakuutusyhtiöt eivät todellakaan "päivitä" asiakkaidensa vakuutuksia elämäntilanteen mukaan halvemmiksi, jos ei asiakas itse huomaa/tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten vuokranantajalla on vakuutus.
Monessa sopimuksessa vaaditaan vuokralaisen vastuuvakuutusta.
Vaaditaan joo, mut ei multa ainakaan kukaan ole vaatinut mitään todistuksia vakuutuksesta. En maksa turhasta, koska omalla käytöksellä en aiheuta mitään vahinkoja. Jos joku putki hajoaa, niin se on sitten taloyhtiön ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajalla on sitten oikeus purkaa sun vuokrasopimus, jos sanot kotivakuutuksen irti
Mistäs se vuokranantaja sen tietäisi? Älkää jaksako höpöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs se vuokranantaja sen tietäisi? Älkää jaksako höpöttää.
Varmaan siitä jos yrität sen purkaa. Heille menee tieto tästä, etkä edes voi purkaa sitä yksin ominpäin jos vuokrasopimukseen on kirjattu vakuutus, mikä yleensä tarkoittaa vastuuvakuutusta. Koita irtisanoa ja huomaat mitä tapahtuu
Voi tuota persaukisten elämää! Paitsi että provohan tämä on.
Jos siellä on noin hirveän hyvät vuokralaisten markkinat, niin muuta sitten halvempaan asuntoon. En ymmärrä miten aikuinen ihminen ei osaa laskea laskurilla suuntaa antavaa vakuutushintaa ja verrata onko siihen varaa muiden kulujen jälkeen. Ensinnäkin mikä järki sun oli kirjoittaa noin kalliiseen asuntoon vuokrasopimus, jos alkujaan tiesit sen olevan satasia kalliimpi paikkakunnan muihin vuokrakohteisiin.