Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen lapsen saamista taytyy " elaa nuoruutta" eli kayda baareissa. Nain mulle on kerrottu. Ellei aiti ja isa ole kaynyt nuorena tarpeeksi baareissa, niin se on lapselle huono juttu

Vierailija
27.05.2007 |

En oikein ymmärrä tätä, joten voisiko joku selittää?

Miten voisin näin jälkikäteen korjata tekemäni virheen, ettei lapsi kärsisi? Häpeissäni myönnän, etten ole käynyt baareissa kuin ehkä 10-15 kertaa elämäni aikana. En millään jaksanut mennä useammin, kun mulla oli aina siellä tylsää. :(

Onkohan lapseni tulevaisuus jo tuhoon tuomittu? :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ehkä äidille itselleen. Riippuu tietysti ihmisestä, mitä elämältä haluaa. Itse en vaihtaisi omaa opiskeluaikaani lapsiarkeen, vaikka rakastan lapsiani yli kaiken ja nautin lapsiarjesta tässä hetkessä.

Vierailija
2/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei saa tehdä lapsia ennen kuin nuoruus on eletty ja baarit kierretty. Mulla ei ole baarit kierretty. Eikä mun miehelläkään ole. Eikä me oikein mitenkään jaksettaisi kiertää niitä nytkään. Ennemmin mennään yhdessä liikkumaan tai elokuviin.

Mikä avuksi? :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedät että mekin tiedetään että sinä tiedät. Ekassa viestissä tuo " satiiri" vielä toimii mutta ei enää toisessa, nyt tosiaan voisi jo luulla että olet yksinkertainen.

Vierailija
4/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se on taas! " bailut bailattu" " nuoruus eletty" .

Häh???

ap

Vierailija
5/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan baarit kiinnostanut/ kiinnosta vieläkään. Alkoholi on pahaa, ei maistu. Mutta en jaksa stressata. On kiva kun nelikymppisenä lapseni alkaa olemaan sen verran vanha/ vanhoja että voin vaikka ostaa motskaripyörän ja lähteä sillä kiertämään maailmaa. Sitten sitä rahaakin alkaa olemaan :).

Vierailija
6/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei koske siis kaltaisiasi kotihiiriä.

Tuliko nyt tarpeeksi yksinkertaisesti, että tajusit?

2

Vierailija
7/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisillä on niin yksinkertainen ajatusmaailma niin turhapa siihen on kommentoida. Jätä omaan arvoonsa.

Vierailija
8/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut viettävät nuoruutensa niin että matkustelevat, juhlivat, pitävät hauskaa, tapaavat uusia ihmisiä, seurustelevat useamman ihmisen kanssa kuin sen ensirakkauden, tekevät töitä, opiskelevat, juhlivat lisää jne.

Jotkut tykkäävät nysvätä ikävuodet 18-25 himassa oman kultzipuppelin kainalossa katsomassa romanttisia ja lämminhenkisiä elokuvia päivä toisensa jälkeen, ja käydä välillä aina sauvakävelyllä.

Ongelmahan syntyy vasta siinä vaiheessa, kun jälkimmäinen ryhmä tajuaa nysvänneensä koko elämänsä sohvalla ja sauvakävelemässä, ja sitten aloittaa säälittävästi sen rillutteluvaiheen kun lapset ovat 2, 3 ja 5. Mutta jos nysvääminen jatkuu onnellisesti läpi elämän, niin mikäs siinä.

Vierailija
9/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten tartte jättää niitä lapsia yksin kotiin itkemään ja lähtee väkisin baariin ku ei ole nuorena tullu käytyä.

Näitä on ja paljon. Käykää nuorena, vapaina ja lapsettomina niissä paareissa, niin ei sitten tarvi enää perheellisenä niissä joka viikonloppu ravata!

Kamala lukee lehdistä, kuinka yh:t jättää lapset kotiin päästäkseen baariin. Ja kamala kattella, kuinka avioparit tappelee keskenään ku molemmilla on karmee halu bailaamaan jonnekin ja toisen on jäätävä kotiin ja sitten se toinen tekee siellä ties mitä.

Vierailija
10/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut siis armahdetaan tästä virheestäni, koska olen kotihiiri.

Huh heijaa, syyllisyys alkaa karisemaan hartioilta.

Ja anteeksi vielä kerran kaikilta yksinkertaisuuteni! Ehkäpä olisin monimutkaisempi, jos olisin viitsinyt käydä ahkerammin siellä baarissa.

ap

Vierailija
11/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolehtisin, en niinkään baari-iltojen määrästä. Jos oma elämä on kunnossa, en huolehtisi.

Vierailija
12/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan mahtava elämänvaihe oli, yksi parhaita. Opiskeltiin ahkerasti, juhlittiin ahkerasti, työharjoitteluja ulkomailla jne. Toinen ihana on nyt sitten tämä, kun saa olla hoitovapaalla lapsen kanssa. Mutta onneksi olen kokenut molemmat!

Vierailija:

Itse en vaihtaisi omaa opiskeluaikaani lapsiarkeen, vaikka rakastan lapsiani yli kaiken ja nautin lapsiarjesta tässä hetkessä.

Vierailija
13/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja beerien kiertelylle.

Minä en ole myöskään koskaan baareissa viihtynyt, avikka niissä tuli opiskeluaikoina vähän sosiaalisen ympäristön painostuksesta käytyä. Kuitenkin sain lapset vasta lähempänä 30v siitä huolimatta että vauvakuumetta oli ollut jo lukiolaisesta asti.

Koen kuitenkin tämän tilanteeni hyväksi, sillä vaikken baareissa viihhtynyt, niin oli hyvä että sain rauhassa opiskella, matkustella, harrastaa, käydä töissä, opetella elämään yksin ja parisuhteessa ennen lapsia. Vaikka nuo baari-jutut voisin jättäääkin pois, niin uskon että ilman noita muita kokemuksia olisi voinut tulla tunne että jotain on jäänyt elämättä.

Ja juu, kyllä meillä nyt lastenkin jälkeen käydään töissä, matkustetaan ja harrastetaan, mutta sellaista vapautta ei enää ole. Olen kuitenkin onnellinen että joskus on ollut.

Vierailija
14/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teininä tuli juotua ja hölmöiltyä jonkin verran, mutta ihan baareissa kävin 18-25 vuotiaana (eli ennen lapsen syntymää) ehkä 15 kertaa, ei ole mun juttu. Lapsen syntymän jälkeen olen käynyt kerran vuodessa juhlimassa, ihan on riittänyt toistaiseksi ainakin.

Ainut mitä olen harmitellut, on se etten lähtenyt ulkomaille opiskeluaikoina vaihtoon, olisi ollut elämäni tilaisuus viettää vuosi maassa jota ihannoin, mutta olevinaan en voinut jättää poikaystävääni niin pitkäksi aikaa enkä muutenkaan uskaltanut kai lähteä. Prkl :(

Vierailija
15/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa enää koskaan takaisin.. En itsekkään ole mikään baarien ystävä, mutta esim. ystävän soitto, että seuraavana launtaina aamukahvi Amstrdamissa (löytänyt halvat lennot) , yöuinti mieheni kanssa satunnaisena lämpimänä kesäyönä.. yleensäkin kaikki tekeminen suunnittelematta (elokuva, urheilutapahtuma, taidenäyttely yms. yms.) ja huonoa omaatuntoa potematta.. Sitä nuoruuden huoletonta aikaa:)

Ja uskon, että vaikka lapseni ovat kuinka vanhoja tahansa, tulen heistä aina ja koko ajan kantamaan huolta mielessäni..

Vierailija
16/16 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla seksikumppaneita ainakin 20.

muuten alkaa pettämään, kun ei ole tullut kokoiltua ja elettyä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi