Mikä on mielestäsi paras ikä ensisynnyttäjälle?
Eikä tehdä tästä hyökkäys-puolustusketjua, vaan pienien perustelujen kanssa lyhyesti ikä. Minkä ikäinen olit itse ensimmäistä odottaessa?
Mun mielestä paras ikä on 25. Olin itse liian nuori 19v. kun ekaa odottelin. Nykyään on enemmän annettavaa lapselle, kun ikää on karttunut.
Kommentit (15)
Itse sain lapsemme 25-vuotiaana ja 27-vuotiaana. Hyvältä iältä vaikutti ainakin minulle. Aikaisemmin en olisi ollut valmis (tämä ei tarkoita, etteikö joku toinen olisi ollut valmis).
Mutta ehkä muutaman vuoden verran lisää kypsyyttä.
Olin 24 saadessani esikoisen ja olen tyytyväinen etten ollut yhtään nuorempi. Ehdin aikuistua ja koluta baarit lähes joka viikonloppu. Nyt tuo iltaelämä ei voisi vähempää kiinnostaa, onneksi!
T:Pian 2 lapsen äiti
Olisi ehtinyt elää nuoruutta, hankkia koulutusta, tehdä töitäkin ainakin kesäisin. Ei olisi enää ihan vihreä, nuori kuitenkin. Olisi aikaa tehdä useampia lapsia vähän isommallakin ikäerolla.
Itse oln 29 vuotta eskoisen syntyessä. Kuopuksen syntyessä olin 32 vuotta. Tuskailen sitä, että aikaa alkaa olla vähän, jos haluan olla kotona lasten kanssa vielä pari vuotta, tehdä töitä pari-kolme vuotta ja saada vielä ainakin yhden lapsen. 40 vuotta tulee äkkiä täyteen ja ainakin nyt minusta tuntuu, että se on lapsentekoni takaraja.
Jo ihan siksi, että on ehtinyt opiskella ja tehdä töitä sekä bailut on bailattu. On hyvä ikä pitää breikkiä työelämästä ja on ehtinyt säästää rahaa, että voi olla kotona pitempään.
Itse olin 33v kun sain esikoiseni ja olen hoitovapaalla joka jatkuu suoraan äitiyslomana, 6 vuotta olen kotona.
Minä synnytin 22-vuotiaana,ja hyvä ikä oli. Kaikki meni tosi helposti ja palauduin hetkessä. Tosin muusta synnytysiästä ei ole kokemusta,mut voisinpa veikata et paljon yli 30v alkais jo olla monin tavoin ei-niin-helppoa.
Enkä usko että oon ainoa. Perustelin vaan miksi 24 oli mulle hyvä ikä tulla äidiksi. Onhan niitäkin jotka ei käy viihteellä ollenkaan, mutta taitaa olla vähemmistössä..
On tää kyllä ihme palsta, aina saa olla selittelemässä. En taida enää viittiä ottaa kantaa.
Pointti oli se että ei oo tarvetta ettiä lastenhoitajaa et pääsis viihteelle, kun on hyvä olla kotona ihanan miehen ja lapsen kanssa.
Itse olin 20v. ja kyllä olisin voinut olla muutamia vuosia vanhempi.
Sitten viesti jatkui näin:
Vierailija:
Eikä tehdä tästä hyökkäys-puolustusketjua, vaan pienien perustelujen kanssa lyhyesti ikä. Minkä ikäinen olit itse ensimmäistä odottaessa?Tässä siis kysytään synnytysikää.
ihan turhaa edes väitellä (yrittää etsiä jotain täydellistä ikää).
aloin olla murskaavan surullinen siitä, ettei minulla ollut omaa perhettä. Olisin siinä vaiheessa mielelläni saanut lapsen tai kaksi ja sen jälkeen vaikka vielä jatkanut opintoja ja tehnyt töitä.
ja rapiat päälle ja se oli musta mitä mainioin ikä. Raskaus meni hyvin, synnytys sujui ilman mitään komplikaatioita ja palautuminen oli nopeaa.