Keksikää joku työ, mitä minä voisin tehdä
En voi tehdä kasvatus-, koulutus-, sote- enkä asiakaspalvelutyötä, koska siinä hajoaa pää. Ensin niiden muiden, ja lopulta myös minun pää. Esim. opettajan sijaisena ensin alkoi oppilaiden päät hajoilemaan, ja he valittivat rehtorille, joka hajoili niistä valituksista. Vähitellen alkoi hajoilemaan myös muut opettajat, ja lopulta minäkin. Ja tähän ei tarvittu kuin kuukausi aikaa.
Tutkijan koulutuskin minulla on, ja sitä työtä tein jonkin aikaa, mutta en ollut siinä riittävän hyvä, joten en saanut jatkosopimusta.
Teollisuudessakin olen työskennellyt, mutta olin niin tapaturma-altis, että sain potkut koeajalla. Jos en itseäni telo, särjen koneita ja laitteita, ihan vahingossa. Vähintäänkin läheltä piti -tilanteita päivittäin, kunnes sattui pahasti ja jäin pitkälle saikulle, jolta ei tarvinnut sitten töihin enää palatakaan, koska sopimus purettiin.
Ottamatta kantaa siihen, tekisinkö työtä yrittäjänä vai palkkatyöläisenä. Millainen työtehtävä voisi sopia minulle? Älykkyyttä on, mutta motorinen ja sosiaalinen kömpelyys haittaa elämää.
Kommentit (28)
Ehkäpä sinullekin löytyy sopiva työ.
Minulla oli kerran toimistossa kollega, joka oli hyvin hidas ja teki kaiken monimutkaisesti. Jos hän kirjoitti jotakin muistilapulle, niin hän viivasi tekstin huolellisesti viivoittimella yli, kun oli hoitanut sen asian, ja vasta sitten heitti sen paperikoriin. Hän teki hyvää työtä mutta loputtoman hitaasti. Hän sanoi nukkuvansakin 10 tuntia joka yö. Yrityksessä oli tuhansia työntekijöitä. Hänet siirrettiin toiseen tehtävään. Törmäsin kerran häneen lounastauolla, ja hän halusi näyttää minulle, mitä hän nyt tekee. Hänellä oli sellainen kirjoituskone (se oli sitä aikaa), jossa oli erittäin leveä tela. Sillä hän kirjoitti kirjanpitoon liittyviä valtavia taulukoita, joissa oli kymmeniä sarakkeita. Kuka tahansa toinen olisi hermostunut sellaiseen työhön, kun virheitä ei voinut helposti korjata, mutta hän oli hyvin tarkka ja teki luonnostaan työtä niin hitaasti, että siihen ei tullut virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran toimistossa kollega, joka oli hyvin hidas ja teki kaiken monimutkaisesti. Jos hän kirjoitti jotakin muistilapulle, niin hän viivasi tekstin huolellisesti viivoittimella yli, kun oli hoitanut sen asian, ja vasta sitten heitti sen paperikoriin. Hän teki hyvää työtä mutta loputtoman hitaasti. Hän sanoi nukkuvansakin 10 tuntia joka yö. Yrityksessä oli tuhansia työntekijöitä. Hänet siirrettiin toiseen tehtävään. Törmäsin kerran häneen lounastauolla, ja hän halusi näyttää minulle, mitä hän nyt tekee. Hänellä oli sellainen kirjoituskone (se oli sitä aikaa), jossa oli erittäin leveä tela. Sillä hän kirjoitti kirjanpitoon liittyviä valtavia taulukoita, joissa oli kymmeniä sarakkeita. Kuka tahansa toinen olisi hermostunut sellaiseen työhön, kun virheitä ei voinut helposti korjata, mutta hän oli hyvin tarkka ja teki luonnostaan työtä niin hitaasti, että siihen ei tullut virheitä.
Joo niinkuin tällaselle hitailijalle annettas nykyään mitään mahkuja jatkaa koeajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niinkuin tällaselle hitailijalle annettas nykyään mitään mahkuja jatkaa koeajan jälkeen.
Totta nykyään, mutta tarinassa oli silti ihan kiinnostava ja lohdullinen pointtinsa. Tuo työntekijä oli poikkeuksellisen hyvä omalla sarallaan, kun lopulta löysi sen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla adhd? Kokeile jotain eläinten parissa, eläinlääkäri?
Olen todella huono eläinten kanssa.
Ei ole ADHD. Tutkittu on.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tämä "en voi tehdä kun pää ei kestä" -läppä on niin suomijargoniaa. Voisitteko kuvitella, että mogoliassa tai chilessä joku sanoisi, että en voi alkaa tuohon työhön, kun pää ei kestä 🤣 No jos et mene, niin sulla ei vatsa kestä sitä nälkää. Että valitse viisaasti 😂
Sinun pääsi ei kestäisi minua työkaverina päivääkään.
Toivottavasti saat näitä "pää ei kestä" -tyyppejä työkaveriksi. Siinähän hirnut.