Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää joku työ, mitä minä voisin tehdä

Vierailija
28.08.2026 |

En voi tehdä kasvatus-, koulutus-, sote- enkä asiakaspalvelutyötä, koska siinä hajoaa pää. Ensin niiden muiden, ja lopulta myös minun pää. Esim. opettajan sijaisena ensin alkoi oppilaiden päät hajoilemaan, ja he valittivat rehtorille, joka hajoili niistä valituksista. Vähitellen alkoi hajoilemaan myös muut opettajat, ja lopulta minäkin. Ja tähän ei tarvittu kuin kuukausi aikaa.

Tutkijan koulutuskin minulla on, ja sitä työtä tein jonkin aikaa, mutta en ollut siinä riittävän hyvä, joten en saanut jatkosopimusta.

Teollisuudessakin olen työskennellyt, mutta olin niin tapaturma-altis, että sain potkut koeajalla. Jos en itseäni telo, särjen koneita ja laitteita, ihan vahingossa. Vähintäänkin läheltä piti -tilanteita päivittäin, kunnes sattui pahasti ja jäin pitkälle saikulle, jolta ei tarvinnut sitten töihin enää palatakaan, koska sopimus purettiin.

Ottamatta kantaa siihen, tekisinkö työtä yrittäjänä vai palkkatyöläisenä. Millainen työtehtävä voisi sopia minulle? Älykkyyttä on, mutta motorinen ja sosiaalinen kömpelyys haittaa elämää.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappuliisa. 

Vierailija
2/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion mennä narun jatkoksi, koska en kelpaa minnekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei sosiaalista eikä motorista, vaan ajatustyötä. Filosofi? Kirjailija? Pähkähullu professori - no ei, se olisi sitä sosiaalista...

Vierailija
4/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä, lippukassa, tiemerkkien kerääjä.

Vierailija
5/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kokemusasiantuntijaksi kuten ex narkki tai juoppokin tekee,siinä ei paljoa vaadita,julkisen sektorin hommia.

Vierailija
6/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kokemusasiantuntijaksi kuten ex narkki tai juoppokin tekee,siinä ei paljoa vaadita,julkisen sektorin hommia.

Voisin kyllä, mutta kukaan ei jaksaisi kuunnella minua. Eli joutuisin kokemusasiantuntemaan ihan vain yksin kotonani. Ei se mikään työ ole.

Vierailija
7/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei sosiaalista eikä motorista, vaan ajatustyötä. Filosofi? Kirjailija? Pähkähullu professori - no ei, se olisi sitä sosiaalista...

Kirjailijan hommaakin olen kokeillut, mutta sitä kirjaa ei koskaan julkaistu.

Minulla on jo korkeakoulututkinto, joten filosofian opinnot pitäisi tehdä omalla rahalla. Mutta omaa rahaa ei ole.

Vierailija
8/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Olisiko jonkinlainen (etä)konsulttina toimiminen mahdollista aiemman tutkinnon pohjalta? Vai olisiko se liian sosiaalista?

Vierailija
9/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas kiinnostaa kaikki sellaiset alat, jotka ei työllistä tai pitää alkaa yrittäjäksi.

Kuormitun hetkessä jos pitää olla jatkuvasti ihmisten parissa.

Vierailija
10/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas kiinnostaa kaikki sellaiset alat, jotka ei työllistä tai pitää alkaa yrittäjäksi.

Sama. Ei tällaisille ole paikkaa maailmassa.

Vierailija
11/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka leijonankouluttaja.

Vierailija
12/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuollaiset tyypit yleensä pärjää insinööreinä yms. teknisen asiantuntijatyön parissa erinomaisesti?

Vierailija
13/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei ymmärrä. S ukulaiset vaan sanoo, että "no mikset mee vaikka lasten hoitajaksi yms". Kun heillä hermosto ei ylikuormitu niin helppo heidän vain sanoa.

Vierailija
14/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei ymmärrä. S ukulaiset vaan sanoo, että "no mikset mee vaikka lasten hoitajaksi yms". Kun heillä hermosto ei ylikuormitu niin helppo heidän vain sanoa.

Itse en ole kenenkään kanssa enää edes tekemisissä. En jaksa sitä arvostelua. Jep, tiedän, olen vääränlainen. Olisi pitänyt jättää syntymättä.

Vierailija
15/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ensin mitä osaat niin katsotaan sitten.

Vierailija
16/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat komediahahmolta. Sopisiko stand up?

Vierailija
17/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "en voi tehdä kun pää ei kestä" -läppä on niin suomijargoniaa. Voisitteko kuvitella, että mogoliassa tai chilessä joku sanoisi, että en voi alkaa tuohon työhön, kun pää ei kestä 🤣 No jos et mene, niin sulla ei vatsa kestä sitä nälkää. Että valitse viisaasti 😂

Vierailija
18/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon. Oppaaksi. Kansalaisopistojen opettajaksi. Keskustelupiirien vetäjäksi... 

Vierailija
19/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on vaan paras tunnustaa, että olet huono kaikessa mitä teet, ja et pysty tekemään mitään.

Vierailija
20/28 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla adhd? Kokeile jotain eläinten parissa, eläinlääkäri? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi