Naisena olen alkanut ymmärtää miksi niin moni mies on nykisin sinkku - naisten kanssa oleminen on välillä aivan helvetin raskasta
Olen itse nainen, 26-vuotias, ja ehkä saan tästä paskaa niskaan, mutta olen viime aikoina alkanut ihan oikeasti tuntea vähän, tai noh, paljonkin, sympatiaa miehiä kohtaan nykyisessä deittikeskustelussa.
Joka paikassa tuntuu olevan naisilla sama mantra: miehet ovat surkeita, miehet eivät osaa käyttäytyä, miehet eivät panosta tarpeeksi, miehet eivät osaa kommunikoida. Naisilla rima on helvetin korkealla.
Mutta mitä enemmän vietän aikaa muiden oman ikäisteni naisten kanssa, sitä useammin mietin, että katovatko naiset koskaan itseään peiliin?
Minulla ei ole hirveästi naisystäviä, ja aina kun yritän tutustua uusiin naisiin, muistan nopeasti miksi minulla ei ole montaa naisystävää. Monen seurassa tuntuu, ettei mikään voi vain olla tarpeeksi hyvää. Ravintolassa ruoka on vääränlaista. Matkoilla aina valittavat että hotellin huoneessa on joku vika. Sää on aina huono. Miesystävä tekee aina väärin. Voi olla että sanoi väärällä äänensävyllä yhden sanan. Tai teki jonkun miljoonista muista jutuistan väärin. Joku ystävä ei reagoinut viestiin tarpeeksi nopeasti. Matkalla valitetaan taksista, jonosta, hinnasta, tarjoilijasta ja siitä, että ihmiset ovat ärsyttäviä.
Ja kaikki nämä ajatukset pitää vielä sanoa ääneen ilman mitään filtteriä.
Sitten ihmetellään, miksi miehet eivät jaksa suunnitella treffejä, romanttisia viikonloppuja tai yhteistä tekemistä. Jos mies joutuu koko ajan jännittämään, mikä seuraavaksi on pielessä, niin kuka jaksaa?
Tietenkään kaikki naiset eivät ole tällaisia, mutta melkein kaikki. Enkä väitä, että miehet olisivat mitään enkeleitä.
Mutta välillä mietin ihan vakavasti, onko nykyisessä "mies on sika" -suomikulttuurissa käynyt niin, että naisille on opetettu vaatimaan miehiltä loputtomasti, mutta omasta seurasta ei enää tarvitse tehdä miellyttävää?
Kommentit (31)
Luojan kiitos en tunne tuollaisia ammattivalittajia, en miehiä enkä naisia. Aapeellä on oudot piirit.
Vaikka oletkin 55v mies Salosta niin se on totta että joillain naisilla on ollut niin pumpulissa kasvatettu elämä että valittaminen jostain tarjoilijan paidan väristä on ainoa ajanviete.
Mutta yhtä lailla on kermapersemiehiä jotka saaneet heti 18v:nä talot ja autor isukilta ja ovat ihmisenä vähintäänkin yhtä vaivaannuttavaa ja sosiaalisesti taidotonta porukkaa.
Liian pehmeät ajat tuottavat paljon tällaisia yksilöitä eikä sillä ole sukupuolen kanssa mitään tekemistä.
Ne sun "naisystävät" on seiskaluokkalaisia?
Hyviä kysymyksiä. Tuntuu että tietynlainen narsismi on nykyään "räjähtänyt käsiin" ja kyky katsoa peiliin, harrastaa itsereflektiota, olla läsnä oleva, rakentava ja välittävä, on vähentynyt. Ja mikä sen on tehnyt, on sosiaalinen media.
Tykkäsin ajasta ennen somea.
Vierailija kirjoitti:
Jussi kirjoitti taas "naisena"-aloituksen, taattua inkkelikamaa.
Incelit luulevat että persoonallisuushäiriöisellä narsistisella miehellä tai naisella on itsereflektiota edes lukea tällaisia kirjoituksia saatika "ottaa niistä opiksi".
Ihmiset ovat millaisia ovat ja persoona on usein lukittautunut jo siinä teini-iän varhaisvuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka oletkin 55v mies Salosta niin se on totta että joillain naisilla on ollut niin pumpulissa kasvatettu elämä että valittaminen jostain tarjoilijan paidan väristä on ainoa ajanviete.
Mutta yhtä lailla on kermapersemiehiä jotka saaneet heti 18v:nä talot ja autor isukilta ja ovat ihmisenä vähintäänkin yhtä vaivaannuttavaa ja sosiaalisesti taidotonta porukkaa.
Liian pehmeät ajat tuottavat paljon tällaisia yksilöitä eikä sillä ole sukupuolen kanssa mitään tekemistä.
Tämähän oli muuten tosi hyvä kommentti
Olen 70v nainen ja viihdyn paljon paremmin miesseurassa. En tunne yhteenkuuluvuutta naisten kanssa, miesten jututkin on mukavampia. Riippuu tietysti miehistä, mutta hyvin harvan naisen kanssa jaksan jutella, koska ei ole mitään yhteisiä mielenkiinnon aiheita. Toki viihdyn itseäni 10-20 vuotta nuorempien kanssa on kyseessä sitten miehet tai naiset.
Itse miehenä muuttaisi otsikon muodosta "...välillä aivan helvetin raskasta" muotoon "....on pääsääntöisesti aivan helvetin raskasta"
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä muuttaisi otsikon muodosta "...välillä aivan helvetin raskasta" muotoon "....on pääsääntöisesti aivan helvetin raskasta"
Minä muunsukupuolisena en käyttäisi kirosanaa vaan ilmaisisin asian käyttämällä sanoja "sangen raskasta", "varsin raskasta" tai "erittäin raskasta".
Olen umpihetero ja juuri tuosta samasta syystä ymmärrän, miksi monilla miehillä homosuhde houkuttaa, myös niillä, jotka on naisen kanssa parisuhteessa. Ehkä se antaa hetken hengähdystauon siitä prinsessan aiheuttamasta helvetistä...
M56
Vierailija kirjoitti:
Olen umpihetero ja juuri tuosta samasta syystä ymmärrän, miksi monilla miehillä homosuhde houkuttaa, myös niillä, jotka on naisen kanssa parisuhteessa. Ehkä se antaa hetken hengähdystauon siitä prinsessan aiheuttamasta helvetistä...
M56
Et ole hetero vaan kaapissa oleva bi, jos mieleesi juolahtaa tuollainen ajatus.
Veeti, miksi teit uuden aloituksen, kun sitä edellistäkään ei poistettu?
https://www.vauva.fi/keskustelu/6631937/olen-alkanut-ymmartaa-miksi-nii…
Miehenä olen sitä mieltä, että kaikki incelit voisi työntää uuniin. Ap ensimmäisrnä
M26
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan ei uskonut aloitukseeni :(
Ap a.k.a Naisenamies
Vierailija kirjoitti:
Nöin juuri.
Oikeasti inceli projisoi naisiin oman paskansa.
Ap- mies- sitten pysyt naisista erossa!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muunsukupuolisena en käyttäisi kirosanaa vaan ilmaisisin asian käyttämällä sanoja "sangen raskasta", "varsin raskasta" tai "erittäin raskasta".
Susikoirana muuttaisin otsikon niin, että ihmisten kanssa on yleensä tosi raskasta.
Mur, kusen päälle ja pysyn kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Shadow poistettu.
Te, jotka ette viihdy jonkun tietyn sukupuolen kanssa, katsokaa peiliin! Nimittäin kyllä se teistä itsestänne lähtee. Molemmissa sukupuolissa on niin fiksuja ja kivoja, kuin ärsyttäviäkin tyyppejä. Itselläni on kaverina molempia sukupuolia. Lähimmät ystäväni ovat naisia ja en kyllä tunnista heistä tuota aloittajan höpötystä pätkääkään.