Mitä teidän luokan kiusatuin oppilas tekee nykyään?
Kommentit (45)
-tehdastyöntekijä, biologi, maa- ja metsätaloustieteen opiskelija, lastenhoitaja, liikunnanohjaaja(opettaja?).
Tosi symppis tyyppi, harmi kun niin harvoin enää kuulee hänestä...
Vierailija:
...nyt tosin jo edesmennyt bändi. Kyseinen henkilö on myös julkisuudessa paljon puhunut koulukiusaamisesta...
Kärsii masennuksesta ja itseinhosta
Opiskeli tradenomiksi, lähti ulkomaille.
Hän valitettavasti kärsii huonosta itsetunnosta. Lahjakas ja taitava, mutta tällä hetkellä voi todella huonosti. Mukava ihminen.
ihan oikein veikkasit eli Ottoa tarkoitan. Oli samalla luokalla ala-asteelta ysiin asti. Itse kuuluin myöskin tähän kiusattujen ryhmään, mutta en kyllä muista niin rajua kiusaamista mistä Otto on julkisuudessa puhunut, ja tuntuu tosi pahalta kuulla, että hän on kokenut kouluvuosinaan noin kovaa ulkopuolisuutta ja yksinäisyyttä..
=(
Aika hykerryttävää, kun ajattelee hänen kiusaajiaan elämän tilannetta nykyään :)
Perhepäivähoitaja
Tykkään työstäni ja lapset tuovat iloa elämään
Lapsista tykkään hirveästi
Kävimme lukion, jossa vaiheessa molemmat pääsivät eroon kiusaajistaan, tapasimme toisemme, valmistuimme akateemisiin ammatteihin, olemme molemmat menestyneet työssä paremmin kuin olisimme uskoneetkaan, unelma työt, nopea urakehitys, työ ei kuitenkaan syö vapaa-aikaamme, olemme saaneet monta lasta, olemme varsin perhekeskeisiä mutta suku ja ystävätkin ovat tärkeitä, vapaa-ajan vietämme paljolti perheen ja liikuntaharrastusten parissa, asumme ihanalla alueella, tänään on ohjelmassa muutaman uuden kasvin istuttaminen omaan pihaan. Mies on keittiössä laittamassa aamiaista tai paremminkin brunssia, vauva nukkuu terassilla ja isommat lapset leikkivät eläintenhoitajaa leikkihuoneessa. Olemme onnellisia!
Kiusaajista tiedämme sen verran, että elämä ei ole ollut mennyt heillä kovinkaan hyvin. Ovat pikkurikollisia, alkoholisoituneita, eivät ole pystyneet saamaan aikaan mitään pysyvää. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, miten jollekin voi käydä noin. Miksi kukaan ei ole huolehtinut heistä silloin kun olisivat sitä tarvinneet lapsena ja nuorena kaiketi. Paha mieli heidän puolestaan.
Pahat traumat jäi, ja itsetunto meni.
Olen pienen lapsen yh-äiskä, merkonomi myös, työtön tällä hetkellä.
Vierailija:
Pahat traumat jäi, ja itsetunto meni.Olen pienen lapsen yh-äiskä, merkonomi myös, työtön tällä hetkellä.
En ole yh, enkä työtön. Mutta ihan duunari olen. Ja todella paska työ minull a onkin.
pituudestani, huonoista vaatteistani, rilleistäni ja laihuudestani kiusattiin. En voinut haaveillakaan että olisin saanut seurustella :( Olin siis tosi köyhästä kodista kun äitini jäi leskeksi monen lapsen kanssa.
Sitten opiskeluaikana kuoriuiduin kaunottareksi: hankin piilarit, kesätöillä tienasin nättejä vaatteita, ja hoikkuus oli etu. Tissit kuitenkin olivat isot ;)
Kyllä seuraa riitti ja olin suosittu kun en dokannut ja röökannut.
Lapsuuskotini elämänarvot ja kannustus saivat pysymään järjissäni ja kiusaajat eivät saaneet lannistettua minua.
Nyt olen hyvässä ammatissa ja onnellinen äiti ja aviovaimo. Joskus olen tavannut kiusaajiani ohimennen ja heidn naamastaan on näkynyt ihmetys ja suoranainen kateus nykyisestä asemastani. Ja minä nautin...
ei työtä, ei koulutusta, joku mies siellä joksus pyörii, en tiedä onko yhdenkään lapsen isä.
ja on töissä isänsä asianajotoimistossa. Asuu avoliitossa ja vaikuttaa onnelliselta ja menestyvältä! Näinkin voi käydä.
on ainakin naimisissa ja kahden lapsen isä. Toivoakseni onnellinen.
olen tutkijana yliopistolla. Yhden lapsen äiti. Eroamassa. Olen aina ollut sairaalloisen ujo ja ihmisarka; luultavasti se on sekä provosoinut kiusaamista että myös vahvistunut siitä.
Miehellä hyväpalkkainen työ, kivat lapset ja kaunis koti. Rouva on toistaiseksi lasten kanssa kotona. Elämä menee juuri oikeilla raiteillaan.
Minä olin itse se kiusattu..
Päivääkään ei ole tehnyt alansa töitä. Sinkku tällä hetkellä, lukuisia miessuhteita, joissa ollut useissa uskoton. Biletys ja yhden illan suhteet tuntuvat edelleen tärkeiltä. On ilmoittanut että lapsia ei välttämättä koskaan halua. Arvostelee kärkkäästi muita.
Minua surettaa, koska uskon että oirehtii kiusattuna oloaan.
...nyt tosin jo edesmennyt bändi. Kyseinen henkilö on myös julkisuudessa paljon puhunut koulukiusaamisesta...