Miksi naiset haluavat eroon kuukautisista?
En tajua. Mitä ylivoimaista haittaa niistä on? Vaikka olisi runsaatkin kuukautiset, erilaisia suojia kyllä riittää. Kivuliaat endometrioosit jne ymmärrän. Itseä ahdisti todella paljon kun ehkäisy lopetti kuukautiset kokonaan. Minulle on tärkeää että keho toimii niin kuin sen kuuluukin toimia. Lääkäreitä myöten toitotetaan kuinka kuukautisia ei tarvita mihinkään ja ehkäisylläkin on pelkästään hyviä terveysvaikutuksia, sivuvaikutuksetkin ovat vain hormonipelkoisten naisten mielikuvituksen tuotetta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo vuoto ollut itsellä jotain mitä olisi joutunut miettimään kuin sen ekan ehkä tokan päivän. Mikähän vaikuttaa siihen että jotkin vuotavat niin paljon että se on ihan piinallista? Ei kai tämä mikään normi ole.
Muistan myös mikä helpotus menkkojen alku oli kun unettomuus ja tietty ikävä olo väistyivät.
Ainakin itselläni myoomat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla reilut viisikymppisellä vuoto voi alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta hyytymillä. Niissä on valtavasti verta ja sotkevat kaikki paikat. Voi että odotan sitä päivää, että menkat loppuu. Varmaan kyllä sittenkin kuljen vielä pitkään mustissa housuissa ja yöside housuissa.
Joo. Mulla oli 3-4 vuotta ennen menopaussia tuota, että oli kuukausien välejä vuodoissa, mutta sitten kun ne tuli, se oli 2 viikkoa ihan jumalatonta vuotamista. Oikeasti jouduin käyttämään aikuisvaippoja. Ja nyt kun tässä odottelen, että menopaussin määritelmän mukainen 12 kk ilman vuotoja tulisi täyteen (viime menkat joulukuussa 2025), niin vieläkin aina on käsilaukuissa varalta tamponeja ja laukkujen pohjalla isoja siteitä, siltä varalta että jos kuitenkin vieläkin alkaa. Toivottavasti ei, ikää 52 ja saisi todellakin jäädä pysyvästi pois jo.
Joka kolmannella naisella runsaat kk:tiset elämänsä aikana, löytyi lääkäriaseman aiheoppaasta.
Koska ne oli niin epäsäännölliset. Ei koskaan tiennyt milloin tulee ja menee.
Ei tuo vuoto ollut itsellä jotain mitä olisi joutunut miettimään kuin sen ekan ehkä tokan päivän. Mikähän vaikuttaa siihen että jotkin vuotavat niin paljon että se on ihan piinallista? Ei kai tämä mikään normi ole.
Muistan myös mikä helpotus menkkojen alku oli kun unettomuus ja tietty ikävä olo väistyivät.