Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyönti ja vegaanisuus ovat pohjoismaissa luksuksen merkki

Vierailija
28.08.2026 |

Ilmasto ei tue vegaanisuutta, joten vegaanin täytyy olla kytkeytynyt globaaleihin toimintaverkkoihin ja lisäksi erittäin hyvin tietoinen kehonsa toiminnasta, jotta saa tarvittavat ravinteet kasvisruokavaliosta. Lisäksi hänen täytyy olla varakas, sillä esimerkiksi raakaleivoksiin kuluu paljon sellaisia raaka-aineita, jotka eivät ole halvimmasta päästä, kuten esimerkiksi pähkinöitä

Kommentit (209)

Vierailija
201/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän olen onnistunut olemaan viitisenkymmentä vuotta kasvissyöjä, tajuamatta koskaan olevani varakas 🤔. 

Mitä minä olen kaupassa katsellut, niin liha näyttäis olevan paljon kalliimpaa kuin pavit, linssit, soijarouhe jne. 

Vegaanius taitaa olla sitä kallista. Kauramaito on kalliimpaa kuin tavallinen maito ja seitanpihvi on kalliimpaa kuin tavallinen pihvi.

Kauramaitoa ei ole. Se on kaurajuomaa ja se on elimistölle haitallista. Sisältää nimellisesti kauraa ja loput vettä ja lisäaineita.

Luomukaurajuomassa ei edes ole niitä lisäaineita. On vain vettä, kauraa ja suolaa.

Vierailija
202/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä kun vegaani tulee kahville, että kahvittelun hinta on paljon korkeampi. Olen opiskelija, joten sillä on väliäkin.

Pyydä vegaania tuomaan kahvimaito mukanaan? 

Niin mä tein vegaanina, että sanoin vieraille, että haluatte ehkä tuoda maidon tai kerman mukananne jos haluatte sitä kahviin, kun mulla on ainoastaan kasvimaitoa kotona. 

Aika noloa.

Miksi? Minulla on useita ystäviä, jotka eivät juo ollenkaan kahvia, eivätkä sitä siis kotonaankaan vieraille tarjoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanisuus on tyhmyyttä. Miksi syödä feikkiruokaa? Syökää oikeaa ravintoa.

Tätä lihansyöjien hokemaa feikkiruoasta en tajua. Hedelmät ja vihannekset eivät ole mitään feikkiruokaa, syövät niitä muutkin.

Vierailija
204/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että vegaanius kiinnostaa näin paljon! Papua poskeen, ilmasto, suolisto ja eläimet kiittävät!

Vierailija
205/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtämättömyyden ja tyhjäpäisyyden merkki se on. Ensinnäkin jo siksi että kaikki teollinen vegaaniruoka on ultraprosessoitua ja sairastuttaa suoliston, koko kehon ja sitä tietä aivot. Kuinka monta sellaista tervejärkistä vegaania olette tavanneet, jotka ovat olleet kasvissyöjiä ja/tai vegaaneja esim 10v. Yleensä nämä ovat jollsin tapaa neuroottisia, masentuneita, ahdistuneita, mt ongelmaisia kärsivät unettomuudesta ja selittämättömistä kivuista. Sit tulee osteoboroosit, fibromyalgiat, tukka lähtee päästä tai hiuksista tulee pumpulin ohut, mustst silmänaluset, kellertävä kalvakka iho ym ym.

Ja huom, nämä tulee kun on ollut pitkään vegaani. 

En tunne yhtään vegaania tai kasvissyöjää, joka söisi teollisesti tuotettuja valmisteita. Sen sijaan tunnen useamman lihaa syövän, joka yrittää vähentää omaa lihankulutustaan ostamalla juuri noita tuotteita. 

Jännä juttu, että tuntemani vegaanit ja kasvissyöjät ovat tosi terveitä, hyväkuntoisia ja vielä harvinaisen nuorekkaita, vaikka heillä on jo ikää, ja sinä tunnet vain noin sairaita ihmisiä. 

Vierailija
206/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten vegaanit naamioi ruokansa semmoiseksi jota muka eivät halua syödä? Miksi soija yritetään saada näyttämään ja maistumaan pihviltä? Eikö se juuri ole se inhokki se liha. Samaten miksi ultraprosessoitua kauralitkua kutsutaan maidoksi? Eihän niillä ole mitään yhteistä kuin nestemäinen olomuoto. Värikin olisi jotain muuta ilman väriainetta. Miten maistuisi esim vihreäksi värjätty jauheliha jos sanottaisiin pinaatiksi? Tässähän olisi bisnesidea jollekin

Vierailija
207/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanisuus on haisevan mielenterveumyspotilaan merkki.

Vierailija
208/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, että vegaanius kiinnostaa näin paljon! Papua poskeen, ilmasto, suolisto ja eläimet kiittävät!

Prööt prööt röpö röpö ruiskis prööt.

Vierailija
209/209 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten vegaanit naamioi ruokansa semmoiseksi jota muka eivät halua syödä? Miksi soija yritetään saada näyttämään ja maistumaan pihviltä? Eikö se juuri ole se inhokki se liha. Samaten miksi ultraprosessoitua kauralitkua kutsutaan maidoksi? Eihän niillä ole mitään yhteistä kuin nestemäinen olomuoto. Värikin olisi jotain muuta ilman väriainetta. Miten maistuisi esim vihreäksi värjätty jauheliha jos sanottaisiin pinaatiksi? Tässähän olisi bisnesidea jollekin

Miksi lihaasyövät kutsuvat liharuokaansa lihapulliksi? Eihän niilläkään ole muuta yhteistä kuin muoto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme