Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-talk tänään: Pitääkö taloudellinen eriarvoistuminen hyväksyä Suomessa

Vierailija
27.08.2026 |

Keskustelemassa mm. Juhana "rikkaruohon kitkijä" Vartiainen.  Millaistahan köyhien sanallista päähän potkimista tänään on tiedossa kun Juhana pääsee vauhtiin

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut asunnon ostoa Italiasta.

Vierailija
202/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botille on viisainta antaa turvavöillä varustettu istuin. Tai mulle ihan sama vaikka vähän pomppisi mihin sattuu. Siinä on oikea työttömien vihaaja. Näkee varmaan painajaisiakin niistä. Ei apua työttömät tulee...

Jokseenkin varmasti vartiainen kannattaa tai ehdottaa itse että työttömät joutaa velvoitetöihin tukia vastaan. Itse hän saisi sydärin jos joutuisi ensinnäkin töihin ja toiseksi siitä ettei makseta ainakin 20 000 palkkaa ja "pikkasen" muita tuloja. Kyllä kaksinaismoraali taipuu kokkarilta. 

"Itse hän saisi sydärin jos joutuisi ensinnäkin töihin ja toiseksi siitä ettei makseta ainakin 20 000 palkkaa"

Samaa mieltä. Kehtaakin olla noin julma ja sydämetön kun itse on syntynyt kultalusikka suussa. Vielä sitä ikäpolvea, joka pääsi helpolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku katsoo A-talkia? En jaksa sitä riitelyä kuunnella kun toinen toistaan fiksummat koittavat päteä. Laitan mieluummin saunaan tulet ja keskityn omaan elämääni. Itsekästä ehkä mutta olen väsynyt ihmisten typeryyteen. SDP ja Vasemmistokin tekivät niin typerät aloitteet ensi kauden säästöistä ettei heitäkään voi äänestää. Arvonlisäveron nosto tappaa jo nyt yrityksiä ja nämä aivan tosissaan meinaa sen nostovirheen tehdä ensi kaudella uudestaan. Saati sitten että kostetaan lisää verotusta. Tuntuu että sama ketä äänestää, he vain ajaa Suomen yhä pahempaan lamaan. 

Vierailija
204/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahva ja välittävä suomi

Vierailija
205/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ei saa omakotitaloja myytyä. Sähkön hinta nousee 70 % parin kuukauden päästä.

Vierailija
206/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsi  tuon naisen jatkuva hymyily, kun puhui vakavista asioista. Vie uskottavuuden. Ja Vartiainen oli niin ylimielinen, että oksettaa.

Vierailija
207/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vahva ja välittävä suomi

Nyt on aika kääriä loputkin rahat suomalaisilta ja laittaa ne poikimaan omille osakkeille. Nyt on aika saada koko Suomi konkurssiin - pääasia että voi vielä vetää nopeat pikavoitot itselle.

Vierailija
208/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Botille on viisainta antaa turvavöillä varustettu istuin. Tai mulle ihan sama vaikka vähän pomppisi mihin sattuu. Siinä on oikea työttömien vihaaja. Näkee varmaan painajaisiakin niistä. Ei apua työttömät tulee...

Jokseenkin varmasti vartiainen kannattaa tai ehdottaa itse että työttömät joutaa velvoitetöihin tukia vastaan. Itse hän saisi sydärin jos joutuisi ensinnäkin töihin ja toiseksi siitä ettei makseta ainakin 20 000 palkkaa ja "pikkasen" muita tuloja. Kyllä kaksinaismoraali taipuu kokkarilta. 

"Itse hän saisi sydärin jos joutuisi ensinnäkin töihin ja toiseksi siitä ettei makseta ainakin 20 000 palkkaa"

Samaa mieltä. Kehtaakin olla noin julma ja sydämetön kun itse on syntynyt kultalusikka suussa. Vielä sitä ikäpolvea, joka pääsi helpolla. 

Vartiainen on demari ja toistaa just sitä samaa asennetta mitä demarit muutenkin työkkärissä vuosikymmeniä huseeratessaan.

Vierailija
209/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työkaveri on demari ja sillä on jäätävän iso

maha. Mätimaha suorastaan, herkuilla hankittu.

Vierailija
210/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyyn nostettu sika tuo Vartiainen.

Vierailija
211/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ei saa omakotitaloja myytyä. Sähkön hinta nousee 70 % parin kuukauden päästä.

Suomi on konkurssikypsä maa jippii ai jee

Vierailija
212/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyyn nostettu sika tuo Vartiainen.

Lässski kuin joulukinkku

Vierailija
213/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo SAK:n nörtti ekonomisti on hyvä. Uusinta nyt TV1. 

Vierailija
214/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhana on lutunen nallekarhu

Vierailija
215/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartiaisen sammakko ihan keskustelun alkumetreillä: "En ole ikinä tavannut yhtään politikkoa, joka toivoisi tuloerojen kasvua, en edes ihmistä." 

Taitaa muuten olla totta. Politikot eivät ole ihmisiä. 

Vartiainen on isompia mielistelevä  rasvainen takinkääntäjä. Puhe on sammaltavaa, korvat heiluu ja naama nykii. Ollut varmasti epäsuosittu ja sosiaalisesti syrjitty koko ikänsä. Nyt pääsee sitten vihdoinkin pätemään kokoomuslaisen hyvävelikerhon kantajäsenenä. Torkkupeittotonttu. Onko se koskaan ajatellut mitään muuta kuin omaa napaansa? Tuskin!

Hyi mikä katkeruus. Luonnossa ei kukaan anna toiselle mitään, paitsi emo poikasilleen.  Ihmisillä on jos jonkinlaista turvaverkkoa rakennettu, ja jollain ihmeen perusteella kaikilla pitäisi olla samaa niin että jotkut olisi velvoitettuja jakamaan omastaan kaiken. 

Vierailija
216/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota hokemaa. Nykypäivän köyhät ovat paljon rikkaampia kuin mitä köyhät olivat 100 vuotta sitten. Rikkaat eivät sen sijaan ole välttämättä sen rikkaampia kuin mitä rikkaat olivat 100 vuotta sitten, harvalla rikkaallakaan on nykyään runsaasti henkilökuntaa palkattuna kotiinsa.

Käytännössä ei kenelläkään nykyään ole palkattua henkilökuntaa kotona.

Sata vuotta sitten opettajallakin saattoi olla palvelija. 

Vierailija
217/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava termi, taloudellinen eriarvoisuus. Siis suomeksi sanottuna erisuuruiset tulot. Erikokoiset palkat. Mikä se vaihtoehto on, kommunismi missä kaikki saavat saman palkan riippumatta siitä tekevätkö hyvin vai huonosti, ovatko korkealle kouluttautuneet vai hanttihommissa. Riippumatta siitä miten hyödyllistä heidän panoksensa on.

Ehei, kommunismi on tie talouden kyykkäämiseen niin että nälänhätä tappaa ihmisiä. Vain kapitalismi on koskaan historiassa toiminut ja siihen nyt sattuu kuulumaan se että kysynnän ja tarjonnan laki sekä talouden tarpeet määrää palkkoja.

Vierailija
218/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuus joka halutaan aina sanoa "eriarvoisuudeksi" on luonnollista. Jos yritetään pakottaa kaikkia johonkin todella keinotekoiseen samanlaisuuden muottiin, siitä ei tule yhtikäs mitään. Se on utopiaa josta joutuu maksamaan kalliisti. Ehkä hengellään.

Vierailija
219/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vahva ja välittävä suomi

Nyt on aika kääriä loputkin rahat suomalaisilta ja laittaa ne poikimaan omille osakkeille. Nyt on aika saada koko Suomi konkurssiin - pääasia että voi vielä vetää nopeat pikavoitot itselle.

Jokainen voi ostaa osakkeita.Jod ei ole varaa niin se ei ole muiden vika.

Vierailija
220/235 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassari pötköttelee ja katsoo kun naapuri rakentaa taloa. Sitten vinkuu kun se on valmis, että miksei naapuri rakentanut hänellekin. On kuulemma niin eriarvoista että tällä töitä tehneellä on uusi talo ja pötköttelijällä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme