Onko peruna terveellinen ruoka?
Pitääkö syödä muutakin, jos ottaa monivitamiinia?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Peruna on hyvin vaarallinen ruoka. Moni perunaa syönyt on kuollut. Esimerkiksi isoisäni on kuollut, syntynyt v. 1936, ja hän söi perunaa päivittäin.
Tästä hyvin vähän puhutaan, mutta oon tuntenu monta kovaa työmiestä, jotka on menehtynyt. Asiaa hyssytellään, mutta perunaa meni. Moni yritti perheeltään piilotella kuoria, osa sitten lopulta söi kuorineen.
Ite oon sitä mieltä, että jos ei raakaa perunaa syö heti aamusta ja pystyy työnsä hoitamaan, niin perunankin kanssa voi elää ihan ihmisarvoista elämää. Hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna on kerta toisensa jälkeen tutkimuksissa ja kyselyissä täyttävin ruoka-aine. Laihduttajalle varsinkin siis erinomainen ruoka. Vähäkalorinen, hyvänmakuinen ja pitää kauan kylläisenä.
Perunan hiilihydraattien syömisestä aiheutuva sokeripiikki vain lisää nälkää. Nälkä pysyy poissa lihaa ja eläinrasvaa syömällä. Jos perunaa syömällä laihtuisi, niin suomalaiset olisivat laihoja eivätkä Euroopan lihavimpia.
Suomalaiset eivät todellakaan ole lihoneet keitettyä perunaa syömällä, haloo nyt. Kyllä se syy löytyy ihan muusta roskaruoasta kuin perusperunalisukkeesta.
On tää perunan ylistäminen niin isänmaallista :)
Sota-aikana perunoita oli paljon ja niitä säilytettiin ulkona (talvella) Nehän paleltu ja sitten radiota myöten "valistettiin" ihmisiä paleltuneiden perunoiden erityisestä terveellisyydestä.
Nykyisin samalla tyylillä "valistetaan" sopimattomasta ravinnosta. Kansa uskoo ja sairastaa. Kylppärin peilikaappi täynnä pillereitä vaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti vähemmän energiaa kuin riisissä ja pastassa eli hyvä laihduttajalle.
Riippuu laihduttajan haiman kunnosta. Minulla peruna nostaa enemmän verensokeria kuin täysjyväpasta. Se tarkoittaa, että lisääntynyt insuliinin eritys estää rasvaa palamasta, joten minulle se ei käy.
Pakkohan kehon on rasvaa polttaa, jos on kalorivajeessa. Ei siinä insuliinit asiaa muuta.
Kyllä se lihaksesta ottaa ensin tavarat, koska se on sille helpompaa. En harrasta tämän vuoksi kalorirajoituksia, sillä haluan pitää lihakseni.
Kannattaa syödä muutakin.
Siihen kun otat lisäksi lohta, kanaa, parsakaalia ja porkkanaa niin pääset jo aika pitkälle.
Välillä sitten vielä naudan ja sian lihaa, kananmunia, banaaneja, avokadoja, saksanpähkinöitä, maapähkinöitä, mustikoita, puolukoita, vadelmia, linssejä, riisiä ym. niin hyvin menee.
Suomalaiset eivät todellakaan ole lihoneet keitettyä perunaa syömällä, haloo nyt. Kyllä se syy löytyy ihan muusta roskaruoasta kuin perusperunalisukkeesta.