Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo ministeri.

Kommentit (498)

Vierailija
381/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– On hyvä, että työttömät tietenkin olisivat mahdollisimman aktiivisia, niin kuin he ovatkin, mutta tarjoisimme myös mallia olla entistä aktiivisempia, ministeri sanoo.

Eikö nämä tampiot taju  että työttömät haluavat töitä eikä mitään pilipalihommaa?

Saahan sitä haluta, ja tsemppiä kaikille jotka oikeasti haluavat töihin nirsoilematta, mutta emme elä täydellisessä maailmassa. Itseä miellyttäviä normaaleja palkkatöitä ei löydy kaikille, joten on tärkeää keksiä muitakin ratkaisuja. Jokainen voi toki omalta osaltaan tsempata ja hakea nousua koulutuksen kautta, jne., tai vähintään yrittää huolehtia, että jälkikasvu käy koulut kunnolla ja opiskelee jotakin järkevää, jotta edes seuraava sukupolvi olisi paremmissa asemissa työmarkkinoilla. 

Vierailija
382/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään säästöjä ei ole tulossa. Nyt kaikki tietää muualla maailmassa että Suomeen EI kannata tulla töihin vaikka on kauan ollut selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäistön kengän kiillottajiksi kaduille?

Vierailija
384/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pomot voivat erottaa palkalliset työntekijät jotta saavat heidät takaisin tekemään ilmaiseksi. Onko tässä nyt mietitty vain murto-osalla aivosta että kuinka tätä yrittäjät voi käyttää hyväksi??

Vierailija
385/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään työehtosopimuksien mukaan niin työviikkoni olisi tuskin edes 18 tuntia, jotta saisin palkkana sen mitä nyt työttömänä. Voin tuon määrän tehdä.

Kokoomuksen ideana kuitenkin taitaa olla 40 tuntinen työviikko tukia vastaan ilman mitään palkansaajien etuja.

Vierailija
386/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas vaan. Hullu sekosi.

Vierailija
387/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä kysymys sille "mee töihin" -huutelijalle: miksi kukaan menisi töihin jos siitä ei edes makseta mitään?

Vierailija
388/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä pitää kertyä eläke ja lomapäivät. Työstä pitää saada myös kohtuullinen palkka. Sairasajan palkka myös. Tämän lisäksi työntekijän vakuutus ja oikeus työterveyshuoltoon.

Näin sanoo laki. Laki myös kieltää orjatyön = ilmaistyön.

Kyseessä ei ole ilmaistyö eikä orjatyö. Saathan työstä yleistukea (=TYÖSTÄ maksettava yleisPALKKA). Tällä hetkellä saat sen tekemättä mitään.

Kuinka suuri on se tuen määrä? Miksi Suomessa ei oteta samaa mitä Tanskassa jossa tukien määrä on tuhansia kuukaudessa eikä joku 600€?

Vierailija
389/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee työtä palkatta. En herroille En narreille.

Vierailija
390/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän kannattaa irtisanoa loputkin sote alan työntekijöistä ja pakottaa heidät "vapaaehtoistöihin" esimerkiksi vanhustenhoitoon jne. Tai miksi palkata enää kirjastoon henkilökuntaa, kun työttömät informaatikot suorittavat työt "vapaaehtoistyönä". Tai sitten vaikka pelastusala, varmasti sieltäkin löytyy "vapaaehtoistöitä" yhtäkkiä työttömäksi jääneille palomiehille. Oikeastaan koko yhteiskunta saadaan toimimaan näillä "vapaaehtoistöillä", kunhan pistetään ensin massiiviset yt:t käyntiin, koska julkinen raha on loppu. Poikkeuksena tietenkin johtoporras ja heidän kavereidensa konsulttifirmat, joille palkallista työtä vielä löytyy.

Vierailija
391/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä työtä voidaan taikoa esiin ilmaiseksi (ja siitä on jotain hyötyä jollekin), miksei näitä saatu järjestettyä niille monille, monille, monille työttömille työnhakijoille? Niinkuin.. töinä. Aaaaai niin, kun piti päästä tähän pisteeseen jotenkin. Niinhän se oli. Orjatyövoimaa sitten. Kyllä on kannustimet kohdillaan.

Vähän sama kuin jos näiden nerojen pitäisi aina miettiä mitä tekevät tai sanovat ettei heidän ilmeisinä pitämänsä etuudet katoaisi ykskaks. Koska tietävät ettei näin käy. Ainoa tasapainottava tekijä on siis yllätykset. Niistä nyt ei kukaan voi tietää joten vähän huono on nojata tähänkään liiaksi. Mutta tuollaisten vaihtoehtojen välillä.. jonkun luulisi kyllä. Tietää katsos aina että ainakin kauden loppuun on missäkin mutta eihän sitä muusta voi tietää. :0

Vierailija
392/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko viimein jonkin yhteyden ihmiseen? Uskaltaisinko olla oma itseni muitten edessä?

Siinäpä sitä riittää kahelilla miettimistä.

Juu. Sairas olen ollut pitkään ja päästäni vialla. Paska kelalois rotta olen ollut vuosikuausia.

Olen vuosien aikana sisäistänyt kaikki haukkumasanat minua kohtaan jo. Odotan kuolemaa. Ei minulla ole rohkeutta itseäni tappaakkaan.

Olen säälittävä hyödytön kirjoitustaidoton kouluttautumaton  erakoitunut paska kelalois tuki rotta joka ei ole elämässään saanut ikinä mitään aikaiseksi. En osaa mitään enkä enää osaa halutakkaan. En ossaa kunnioittaa tai rakastaa itseäni tai mitään. Monesti olen vihaa täynnä. Mutta huomaan että en voi vihalla tehdä mitään heikkouteni takia. Raivoan itken olen yksin. Ajattelen ja kuvittelen.

Turpa kiinni ä.äliö, ja anna muiden oikeasti keskustella aiheesta.

On minua sanottu ä*liöksi ennenkin. Niin olenkin. Hauku vain lisää. Minä teen sitä jokapäivä itsevihaa. Olen haukkunut itseäni vuosikausia.

Lopeta se. Sulla on ihmisarvo. Olet arvokas! 

Vierailija
393/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok jos pakotetaan töihin, kunhan siitä saa palkkaa. 

Vierailija
394/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kuten minä ja opiskelkaa siaraanhoitajiksi ja tehkää töitä vain Ruotsissa ja Norjassa. Suomesta ilmaiset jutut ja muualle.sitten annetana hyöty. Ei täällä kannata pilata omaa elämäänsä.

Vierailija
395/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon EU:n isot pojat tulee kertomaan meidän pikkupojille miten päätöksiä tehdään sivistysvaltioissa?

Vierailija
396/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sama vanha orjatyöfirma-idea mikä viimeksikin toimi niin hyvin.

Porukka tekee pakotettuja tunteja (vaikka 12h+ jos se vaatii, ilman mitään korvauksia) ja työ vaatii vaikka kuun taivaalta noutamista sillä samalla olemattomalla päiväpalkalla, kun muilla juoksee perus tuntiliksa kokemuksineen - ja yllättäen et saa jatkoa eikä sulle tarjota talosta paikkaa parin kuukauden jälkeen, ihan sama kuinka hyvä tai huono sä olit työssäs, mutta seuraavaa orjaa haetaan heti sun perään, eikä tässä nähdä mitään ongelmaa.

Tuohonkin vois yrittää ennemmin keksiä jotain porkkanaa, missä ks. firmat ois velvoitettuja tarjoamaan vähintään palkallisen kauden orjuutuksen jälkeen (mikäli työntekijä haluaa jatkaa) mutta kyllähän kaikki tietää jo sen totuuden ja kohtalon vuokrafirmojenkin kautta.
"tottakai joku firma ottaa sut töihin ja vakinaistaa, ihan kuten mun yks tutun tuttu"

Vierailija
397/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille pitäisi ssllia oppisopimuskoulutus työttömyystuella. Sen sijaan jotain risussvottaa ei ole mitään järkeä järjestää.

Onko edes Suomen vankiloissa mitään työpakkoa? 

Oppisopimuskoulutus mihin? Johonkin pakkokoulutukseen, jonne ei ikinä haluaisi. Ei toimi. Myös ikä voi olla este. Laitapa yli 60v jonnekin pakko-oppisopimuskoulutukseen. Valmistumisesta suoraan eläkkeelle, mutta tulipa siivottua työttömyystilastoja, jotta päättäjät näyttäisivät paremmilta.

Nopeasti googlasin ja vangeilla on työvelvoite, mutta  näköjään saavat liksaa, joka on parempi kuin työttömälle kaavailtu ilmaistyö. Eli päättäjät valmistelevat lakeja, jossa työttömän kannattaa hankkiutua ennemmin vankilaan kuin ilmaisiin pakkotöihin. Tapu, tapu päättäjät. Oikeisiin töihin ei pääse kirveelläkään, koska päättäjät ovat kykenemättömiä.

Tarkoitinkin heitä, joilla on halua kouluttautua. Että pakkotyön sijasta voisi suorittaa ihan oikeaa ammatillista koulutusta oppisopimuksella. Jostain risussvotasta nyt ei pidemmän päälle ole kenellekään hyötyä.

Vierailija
398/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen maksaa? Eihän kukaan ilmaiseksi kulje paikasta a paikkaan b

Vierailija
399/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mistä tuo kansanedustajien silmitön viha ja halveksunta työttömiä kohtaan oikein kumpuaa? Jotenkin muistuttaa vanhasta historiallisesta ajanjaksosta, jolloin halveksittu ihmisryhmä pakotettiin pakkotyöhön suljetuille leireille. Miksi työttömillä ei ole oikeutta saada tekemästään työstä kunnollista rahallista korvausta ja kerryttää eläkettä? Mitkä ovat ne perusteet nykypäivänä, miksi työttömät ihmiset ovat arvottomampia ja halveksittavampia kuin työssäkäyvät?

Tekoäly, robotit ja automatiikka tulee viemään ja on jo vienyt ihmisiltä työpaikan. Miksi yrityksiä ei veroteta siitä?

Mitä ymmärtäminen vaatii? Meillä on demokratia. Demokratiassa pitää mielistellä kansaa, että saa ääniä. Kansaa miellyttää ajatus, että työttömiä ja sairaita rangaistaan. Poliitikot lupaavat kansalle asioita, jotka miellyttävät kansaa. 

Poliitikoille on huomautettu suomen suuresta työttömyydestä se on monissa maa-analyyseissä suomen kohdalla huomattu. Samaanaikaan kun suomen poliitikot haalii lisää väestöä maailmalta. Pankit on alkaneet huomautella kun poliitikot ottaa kokoajan lisää valtio ja kuntavelkaa. Kestämätön tilanne. 

Poliitikot on niin sikoja että sitten laiskoilla tyhmillä aivoilla lyö työttömiä kun ajattelee että näin se hoituu. Että katsokaa velanantajat tehdään työttömille jotain.

Vierailija
400/498 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

täähän alkaa mennä ihan jenkkipelleilyksi , mitä myötistä