Yle: Vuokran hinnalla ei enää voi lyhentää asuntolainaa, paljastaa Nordean laskelma
Kommentit (225)
Kun jossain kohden taas asuntojen hinnat alkavat nousta, niin moni vuokralla olija saa kokea sen, että asunto jossa asuvat myydään pois, koska se kannattaa myydä. Tässä on yksi syy miksi minä en halua asua vuokralla, eli se, että olet täysin sen armoilla, että omistaja voi koska vain myydä asunnon ja joudut muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihan asiallinen juttu, mutta tuolla kommenttikentässä suurin osa puolustaa omistusasumista, ihan kuin vain tyhmät ihmiset maksaisivat vuokraa. Onhan omistusasuminen varmaan pidemmän päälle taloudellisesti kannattavaa, mikäli asunnon arvo ei täysin romahda. Mutta tuntuu ihmisillä menevän ohi, että NYKYISESSÄ talous- ja maailmantilanteessa asuntolaina on riski. Joskus minäkin haluan oman kodin, mutta toistaiseksi mieluummin säästän. Katsotaan vuoden tai parin päästä uudelleen.
Aina se on riski. Autoilukin on riski. Olennaista on kuinka suuren asuntolainan tarvitsee. Minä saan maksettua asuntolainani työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaisin asunnon jonka vuokra ei kattaisi kuluja + voittoa niin nostaisin vuokraa. Jos vuokralainen ei halua maksaa niin saa muuttaa pois.
Sitten makselet vastikkeita itse ilman vuokralaisen rahoja. Nyt on vuokralaisen markkinat, voi shoppailla halvempaa kämppää.
No en tiedä missä tuollaiset markkinat on. Meillä opiskelukaupungissa puuttuu tällä hetkellä asunto 500 opiskelijalta.
Minä vuokrasin alushousut kun on hitonmoinen riski omistaa omat.
Jos kaikki vuokranantajat nostaa vuokriaan yhtä aikaa niin siinäpä shoppailet