Aloitin yliopistossa opiskelun aikuisiällä, ja nyt tekisi mieli jo lopettaa vaikka itse opetus ei ole vielä alkanut
Ihan teinimeininkiä, yritetään jo tarjota hihamerkkejä ja jotain opiskelijabileitä. Nyt ei odotukset oikein kohtaa, ymmärtäisi jos nyt olisi jostain 18 vuotiaasta junnusta kyse jolla ei ole elämällään mitään suuntaa, mutta kun ollaan jo 30 tienoilla elämän prioriteetit ovat hieman jossain muualla kuin opiskelijahaalareissa, kymmenen tikkua laudalla -peleissä ja baarivisoissa.
Kommentit (105)
YAMK:ssa on vain aikuisia, useimmat yli 30-40 vuotiaita. Siinä kun on vaatimuksena pari vuotta alan työkokemusta.
Itse lähdin kanssa toiselle kierrokselle ja en suhtaudu noin. Enemmänkin katselen sitä niin, että mun aika oli 15 vuotta sitten ja muistan edelleenkin, kuinka jännää kaikki oli ja joka bileisiin piti päästä. Varmasti tulee nyt erilainen kokemus kun menojalka on laantunut ja olen vanhempi, mutta mitäs sitten. Antaa muiden nauttia heille ainutkertaisesta ajasta.
Missä sinä opiskelet? Oma valintasi, kun hillut yliopistolla teiniporukoissa. Valmistuin maisteriksi hyvin aikuisena vuosituhannen vaihteessa, mutta en koskaan kuullutkaan hihamerkeistä enkä ollut yksissäkään bileissä, jos yhden kurssijakson päättäjäiskahveja ei lasketa. Siihen osallistui minun lisäkseni kurssin vetäjä ja yksi opiskelija.
Aikuisen opiskelijan tavoite on yleensä tutkinnon suorittaminen kohtuullisen lyhyessä ajassa riittävän hyvällä menestyksellä eikä ryhmäytyminen, kavereitten saaminen ja bilettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistot ja korkeakoulut ovat yliresurssoituja. Ei vaadita henkilökunnalta mitään. Opetusta annetaan vähän. Jotakin opiskelija haluaa tehä.
Nyt on meneillään vapaaehtoiset orientaatioviikot, ei ne ole vielä opintoja.
Ne ovat ainakin aiemmin olleet pakollisia juttuja.
Ei olleet sellaisille, joilla oli jo avoimessa yliopistossa suoritettuja kursseja niin, että ei tarvinnut aloittaa aivan alkeista.
Lopeta vaan, ei sellaista aikuisena enää jaksa.