Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapia on ajanhaaskausta. Eivät asiat ruikuttamalla parane.

Vierailija
26.08.2026 |

Tiedoksi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee terapiaan asenteella että vain ruikuttaa eikä yritä löytää keinoja muutokseen niin ajan haaskaustahan se on. Ei se talokaan rakennu ruikuttamalla eikä ruoka päädy pelloilta pöytään, ihan töitä pitää tehdä ohjelmoidakseen aivonsa uudelleen kuten missä vain asiassa missä on lähtötilanne ja päämäärä.

Vierailija
22/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kokeilla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menneisyyttä ei voi muuttaa jos isäsi ja äitisi oli paskoja ja alkoholisteja niin se oli siinä, vain usko voi muuttaa elämän eli Jeesus

ja terapia on paskaa muutenkin, tunteilua ja miettimistä, tule uskoon, urheile, mene salille ja laihdu

Onko kirurgitkin turhia koska Jeesus parantaa sairaat?

T. Uskovainen

Vierailija
24/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun en ole koskaan ollut terapiassa. Ehkä joskus menen kun on rahaa. Ei oikein kiinnosta puhua omista asioistani ja ahdistuksestani jollekkin joka ei minua tunne.

Vierailija
25/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus haiskahtaa typerältä porvoolaiselta. Tosin terapian hyöty lienee kovin yksilöllistä. Joku varmaan tuntee saavansa siitä paljonkin hyötyä, itse sellaisessa käytyäni en juurikaan. Enemmän minua on auttanut ystävieni kanssa ongelmistani puhuminen.

Terapiasta voi olla hyötyä silloin kun ystävät eivät jaksa kuunnella. Hyvä terapeutti jaksaa kuunnella (ja saa siitä maksun) mutta ei keskeytä eikä anna huonoja neuvoja pyytämättä, eikä hän varsinkaan ala pälättää omista ongelmistaan päälle.

Vierailija
26/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa mielisairaiden elämä🤷

Vierailija
27/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun en ole koskaan ollut terapiassa. Ehkä joskus menen kun on rahaa. Ei oikein kiinnosta puhua omista asioistani ja ahdistuksestani jollekkin joka ei minua tunne.

Minä kävin kaksi vuotta psykoterapiassa. Terapeutti oli saanut psykoanalyytikon koulutuksen, ja hän antoi minun puhua vapaasti kaikesta akuutista, eikä hän ohjaillut keskustelua mihinkään tiettyyn suuntaan. Tarkoitus oli saada minut ymmärtämään vaikeuksiani itse, ja kun olin tarpeeksi kauan käynyt vastaanotolla kaksi kertaa viikossa, aloin simuloida niitä istuntoja omassa päässäni ja totesin etten tarvitse häntä enää. Se onkin terapian tavoite: tehdä itsestään tarpeeton.

Lääkitystä ei käytetty.

Minulla kävi tuuri kun terapeutti oli minun puolellani, ei minua vastaan.

Vierailija
28/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaiden?

Vierailija
29/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sinulla ei ole tarvetta terapiaan, niin älä haaskaa kalliita resursseja, kiitos. 

P.S. Terapia ei paranna tyhmyyttä, mutta sen oletkin jo huomannut. 

Vierailija
30/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Syntymästä asti pitää elämä ruotia ja väen väkisin hakea lapsuudenkodista syy uupumukseen/masennukseen/pahoinvointiin. Puhut vaan jollekin, joka ei oikeesti osaa neuvoa vaan takertuu johonkin sanomaasi pieneen yksityiskohtaan. Jos vaan itse tajuais olla uhriutumatta eikä olla niin herkkä, että hajoo kaikesta. Jos joku oikeesti on epämiellyttävää, esim. omat vanhemmat, niin jätä ne taaksesi, et sä niitä ole valinnut.

Vierailija
31/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Olen samaa mieltä. Ruikuttaminen ventovieraalle ei auta yhtään mitään. Sitä tulee itselleen vaan typerä olo ja kaiken lisäksi asiat, joista pitäisi päästä yli vaan pyörii mielessä entistä enemmän.

Vierailija
32/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini on kotoisin köyhistä oloista. Siksi kerron hänelle sivulauseissa, minkälaisia omaisuusjärjestelyjä olemme tehneet, minkä asunnon pidämme tyhjillään, minkä vuokrattuna, jne. 

Hän maksaa kallista vuokraa liiketilastaan Helsingissä. Itsellä useampi vastaava kohde.

Vierailija
33/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just niin. Syntymästä asti pitää elämä ruotia ja väen väkisin hakea lapsuudenkodista syy uupumukseen/masennukseen/pahoinvointiin. Puhut vaan jollekin, joka ei oikeesti osaa neuvoa vaan takertuu johonkin sanomaasi pieneen yksityiskohtaan. Jos vaan itse tajuais olla uhriutumatta eikä olla niin herkkä, että hajoo kaikesta. Jos joku oikeesti on epämiellyttävää, esim. omat vanhemmat, niin jätä ne taaksesi, et sä niitä ole valinnut.

Ei vastaa omia kokemuksia. Ihan mun omia tiedostamattomia ajatusmalleja ja tekemisiä siellä ruodittiin. Niistä se syy pahoinvointiin löytyy. Toki kotiympäristö vaikuttaa niiden ajatusmallien syntyyn, mutta ei se lapsuuden ruotiminen niitä korjaa, joten ei mun terapiassa niihin ole keskitytty ollenkaan. 

Varmaan osa myös hakee terapiasta apua juuri tuohon mitä sanot, eli omien vanhempien taakse jättämiseen. Jos huomaa, ettei meinaa omin toimin onnistua, niin miksi ei käyttäisi ammattilaista apuna? Kyllä mä käytin myös fyssaria apuna, kun en omin keinoin saanut iskun ottanutta polvea kuosiin. 

Vierailija
34/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emdr on mulla auttanut.

Vierailija
35/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kolme vuotta ja maksoin siitä monta tonnia. Hyöty oli aika mitätön. Nekin rahat olisi voinut sijoittaa. Raha ei tuo ehkä onnea, mutta turvaa se tuo. Ja se on pääasia. Terapia ei tuo turvaa.

Vierailija
36/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emdr on mulla auttanut.

Mulle terapeutti sanoi EMDR:rää kokeiltuaan, etten ole vielä valmis siihen. Oletettavasti se ei toiminut, koska en usko siihen.

Vierailija
37/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä minunkin elämästäni mahdat maksaa?

Käyn yksityisellä terapeutilla ja tienaan satatonnia vuodessa.

Vierailija
38/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian inflaatio alkoi tuossa n. 15 vuotta sitten kun sinne alkoi hakeutua Kelan tukemana ihan normaaleja nuoria ja aikuisia, joilla ei ollut sellaista traumataustaa tai ongelmia, jotka olisi tarvinneet terapiaa. Aikaisemmin terapiassa kävivät lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetyt jne, nykyään siellä käy keskiluokkaiset itkemässä ihan toisarvoisia ja normaaliin elämään kuuluvia asioita. Tämä on johtanut siihen, että koko terapia alkaa olla vitsi ja mielletään turhaksi näpertelyksi. Mitä se kyllä monesti onkin, koska systeemi on tarkoitettu oikeasti pahasti traumatisoituneille eikä niille huomionhakuisille some-idiooteille.

Vierailija
39/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emdr on mulla auttanut.

Mulle terapeutti sanoi EMDR:rää kokeiltuaan, etten ole vielä valmis siihen. Oletettavasti se ei toiminut, koska en usko siihen.

Oon kaikki muut terapiamuodot kokeillut. Ei tämäkään ihmeitä ole tehnyt, mutta tuo apua kuitenkin.

Vierailija
40/41 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntykää uskon puoleen mieluummin, tulee paljon halvemmaksikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi