Sairauslomalla lomamatkailu, puutarhanhoito jne.
Jos pystyy matkustelemaan ja esim.tekemään pihatöitä, niin mikä mahtaa olla syy sairauslomalle? Jos epäilee vilppiä, kelle ilmoittaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työuupumuksessa sanotaannohjeelsi tehdä itselle mukavia juttuja.
Tosin jo pelkkä matkan järjestely voi jollekin työuupuneelle olla liikaa.
Työuupumus ei ole diagnoosi eikä sairasloman peruste.
Minulle tuli yllätyksenä, ettei työuupumus todellakaan ole diagnoosi tai sairasloman peruste. Niinpä lääkäri kirjoitti minulle sairaslomaa ahdistuksen ja masennuksen perusteella, jotka olivat työuupumuksen oireita. Lopputulos oli kuitenkin sama.
Masennus diagnoosi seuraa sinua sitten koko loppu elämän. Voi kääntyä joissain tapauksissa sinua "vastaan"
Sairasloma työuupumuksen ja väsymyksestä, mutta jaksaa hoitaa sisaren lapsia, myös yöllä, että sisar saa nukkua.
Hmm,....
Ja kertoi vielä avoimesti asiasta. Ja samalla valitti, kun ei saa kunnolla nukuttua
Vierailija kirjoitti:
Mä yleensä dokaan saikulla. Saa olla kännissä aamusta iltaan.
Minä myös. Kun tekee mieli ryypätä aamusta iltaan useampana päivänä niin käyn hakemassa saikkua ja sitten Alkoon ja kaupasta kaljaa sekä makkaraa.
Mitä se ensinnäkään sinulle kuuluu? On paljon sairauksia, joista saa saikkua vaikka voikin puuhastella jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli yllätyksenä, ettei työuupumus todellakaan ole diagnoosi tai sairasloman peruste. Niinpä lääkäri kirjoitti minulle sairaslomaa ahdistuksen ja masennuksen perusteella, jotka olivat työuupumuksen oireita. Lopputulos oli kuitenkin sama.
Masennus diagnoosi seuraa sinua sitten koko loppu elämän. Voi kääntyä joissain tapauksissa sinua "vastaan"
Miten se kääntyisi minua vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli niin ärsyttävä yskä, että oksentelin kun tuli yskän puuska. Tuskin töissä sairaalassa olis katsottu hyvällä jos juoksen oksentamaan kesken työtehtävien,olis passitettu kotiin että mikä mulla on. Puutarhassani se ei haittaa vaikka alan siellä kukkapenkkiä möyhiessä yskimään ja oksennan omaan kukkapenkkiin.
Multapölyn hengitys auttaa varmaan tuossa tilanteessa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kääntyisi minua vastaan?
No ei tietenkään, jos haluat että sinua pidetään masentuneena. Kyllähän se on tiedossa, miten lääkärit useasti suhtautuvat masentuneisiin...
Vierailija kirjoitti:
Burn-out. Lääkäri käski harrastamaan liikuntaa, joka oli minulta jäänyt ihan kokonaan.
Näitä uupumuksia hoidetaan ihan väärin, mitä auttaa harrastaa liikuntaa seuraavat neljä viikkoa? Oleellisempaa olisi tehdä muutoksia joko työssä tai omassa tavassa tehdä työtä jotta sitä jaksaa tehdä jatkossa.
No esimerkiksi mä olin juuri sairauslomalla käden leikkauksen vuoksi, en kyennyt töihin. Mutta tottakai pystyin olemaan lomareissulla ja jopa nyppimään rikkaruohoja pihassa.
Eniten saikutetaan julkisella sektorilla. Joissakin ammattiryhmissä on lähes 30 sairauslomapäivää: keskimäärin 30 sairauslomapäivää joka ikistä työntekijää kohti. Julkisella saikutetaan myös helposti ykköspäiviä, jotka sattuvat olemaan maanantai ja perjantai.