Ihmiset jotka änkeävät ruokakaupan jonossa melkein perseeseen kiinni
Ja heti jonon edetessä kun otan askeleen eteenpäin, se ns. ruotsalais- eli tappituntumaan änkeytyvä henkilö ottaa AINA välittömästi, jopa alle sekunnissa askeleen eteenpäin myös, niin että mitään lisäetäisyyttä ei synny.
Pahintahan tuossa on se, että hyvin usein se henkilö haisee, joko kosmetiikalta, likaiselta (hiki, kusi, paska jne.), tai sitten röökiltä tai vanhalta viinalta.
Tulee ihan ikävä korona-aikoja, jolloin mm. Prisman kassajonojen kohdalla lattiassa oli se 2m turvaväli -merkintä.
Sitäpaitsi ilmapiiri menee vähän ikäväksi kun käännyn ja ryhdyn tuijottamaan sitä urpoa 30 sentin päässä naamasta, ja kysyn siltä perskärpäseltä, että mitä ****ua änkeät perseeseen kiinni, oletko niitä miehiä, vai yritätkö varastaa lompakkoni tai urkkia pankkikorttini tunnusluvun, hä.
Kommentit (69)
Itsepalvelukassa on hyvä jos ei ole suurta ostosmäärää. Jono on selän takana ja saa keskittyä aivan omassa rauhassa.
Korona-ajassa kaipaan turvavälejä.
Miksi ihmeessä ne tarrat ja ohjeistukset poistettiin?
Jätän aina edellä olevaan isomman raon kun tarviis. Ei tule kiireisiä urpoja perään tyrkkimään kun luulevat että on pidempi jono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua rasittaa tyypit, jotka tunkee kassajonossa kylkeen silloin kun on maksamassa. Pitänee seuraavalla kerralla kysyä haluutko siis maksaa mun ostokset.
Kannattaa peittää kortti ja pin. Voivat olla rikollisia.
Kuka oikeasti käyttää nykyään enää pin-koodia?
No silloin kun ostosten summa ylittää 50 euroa. Ymmärrätkö? Ja meillä varakkailla summa ylittyy aina. Sinä ostat hernekeittosi ilman pin koodia, joo.
Kerran viikossa käyn pääsääntöisesti tekemässä ruokaostokset, summa keskimäärin 200-250 eur, mutta en koskaan näpyttele mitään PIN-koodia
Koska käytät käteistä?
En, kun kortti on puhelimessa, Apple Pay:ssä. Siksi ei kysy. Tämä selvisi jo. Ei ole ollut fyysitä korttia aikoihin, niin en tiennyt lähimaksun toimivan eri tavalla puhelimessa ja fyysisessä kortissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua rasittaa tyypit, jotka tunkee kassajonossa kylkeen silloin kun on maksamassa. Pitänee seuraavalla kerralla kysyä haluutko siis maksaa mun ostokset.
No silloin kun ostosten summa ylittää 50 euroa. Ymmärrätkö? Ja meillä varakkailla summa ylittyy aina. Sinä ostat hernekeittosi ilman pin koodia, joo.
Kerran viikossa käyn pääsääntöisesti tekemässä ruokaostokset, summa keskimäärin 200-250 eur, mutta en koskaan näpyttele mitään PIN-koodia
Tuo raja 50€ oli lähimaksun alkuaikoina joku sääntö. Jos ostos meni yli 50€ niin sitten piti laittaa PIN. Mutta eipä kyllä joo enää ole vuosiin tarvinnut sitä näpytellä, oli ostosten loppusumma mikä hyvänsä. Jengi elää menneisyydessä täällä.
Tuosta tulikin mieleen eräs kerta, kun kaupassa oli pariskunta, jonka mies tuijotti koko ajan.
Nainen otti ostoskärryt ja kulki perässäni tönien niillä mustelmille asti.
Siinä taisi jäädä huomaamatta se, että minä olin täysin sivullinen, enkä tehnyt tuttavuutta miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo raja 50€ oli lähimaksun alkuaikoina joku sääntö. Jos ostos meni yli 50€ niin sitten piti laittaa PIN. Mutta eipä kyllä joo enää ole vuosiin tarvinnut sitä näpytellä, oli ostosten loppusumma mikä hyvänsä. Jengi elää menneisyydessä täällä.
Satunnaisesti maksukortilla tulee vaatimus näppäillä pin koodi. Näin se ei myös pääse unohtumaan. Vuorokausikohtaiset rajoitukset on hyvä pitää voimassa ja mobiilissa ne on äkkiä muutettu jos oma tarve niin vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan aina kärryn mun taakse ja, sitten pidän hajuraon edelliseen. Ulkomaalaiset tunkee usein liian lähelle. Ne ei ymmärrä, että suomalaisella on kahden metrin oma reviiri.
Tämä, niin mikäkin teen, ei kukaan pääse liian lähelle kun kärry välissä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla pieraiset sen päälle
uu la laa
Minä ihmettelen kanssa tuota jonossa tungeksimista. Normaalioloissa ne tungeksijat olisivat varmaan vaivautuneita, jos heidän lähelleen tultaisiin tuolla tavalla. Mutta ajattelen asiasta niin, että kaikki ihmiset eivät ole evoluutiossaan vielä sillä tasolla, että heiltä onnistuisi asiallinen kaupassa asiointi. Jotain primitiivistä tuollaisessa käytöksessä on.
Jonotapa jatkossa se ostoskärry takanasi niin saat pidettyä haluamasi välin edellämenevään eikä takana tuleva pääse änkemään perstuntumalle. Pysyy mukavasti loitolla vielä silloinkin kun laitat ostoksiasi hihnalle.
Vierailija kirjoitti:
Korona-ajassa kaipaan turvavälejä.
Miksi ihmeessä ne tarrat ja ohjeistukset poistettiin?
Jätän aina edellä olevaan isomman raon kun tarviis. Ei tule kiireisiä urpoja perään tyrkkimään kun luulevat että on pidempi jono.
Kaipaan myös käsidesejä kauppojen sisäänkäyntien varsille. Miksi ihmeessä kaupassa asioinnin pitää olla epähygieenistä, varsinkin kun ollaan taas menossa flunssakausia ym. kohti? Ihmeellistä, että korona-ajasta ei ole haluttu oppia mitään.
Itse kun tulen kassalle, menen ostoskärryjeni eteen (siten että edelläni oleva asiakas on saanut ostoksensa kassiinsa) alan mättää ostoksiani hihnalle ja pidän kärryjäni n.,kolmenkymmenen sentin päässä itsestäni, siis takanani.
Siinä on aika vaikea perässä tulijan nokittaa koska törmää kärryihini ja siinäpähän sitten tönii.
Lopuksi laitan kapulan ja pidän edelleen kärryä suojajani kun maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monta peräkkäistä lähimaksua niin jopas senpääte kysyykin pin-koodin. Turvallisuustekijä sekin jos kortti päätyykin vääriin käsiin ilman pin-koodin tietämistä.
Ota aina ostoskärry ja pidä sitä takanasi koko ajan muurina seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monta peräkkäistä lähimaksua niin jopas senpääte kysyykin pin-koodin. Turvallisuustekijä sekin jos kortti päätyykin vääriin käsiin ilman pin-koodin tietämistä.
jep jep ja sori sori. En tajunnut, että joku kantaa mukanaan edelleen fyysistä korttia ja että se toimii eri tavalla, kuin puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70% ihmisistä.
MIKSI?? Just toi urkkiminen on iso riski. Mikä hyöty siitä pin-koodin näpyttelystä on?
Mä annoin asiasta palautetta omalle lähi-Ässälle, remontin jälkeen sinne tuli uudet maksupäätteet joiden reunat on niin matalat että näpyttelyä on vaikea peittää kun ei mahdu sormet kunnolla väliin kun laitat toisella kädellä lompakon siihen näppäimistön päälle suojaksi peittääksesi näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mun perseeseen änkesi kiinni joku viisikymppinen muikkeli jonka riipputissit lätki mua selkään. Kun käännähdin,tuuppasin ostoskorilla mahaan ja ärähdin että nyt v"ttu vähän taaemmas! niin alkoi lähti kärrien kanssa karkuun ja meni jotain ulisemaan vartijalle.
Höpö höpö 0/5
Tissit selässäsi taitaa olla märkä unesi.
Koska käytät käteistä?