Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti jätti ovelle paketin, jota en ole tilannut

Vierailija
22.08.2023 |

Asun omakotitalossa vuokralla. Tein päivällä etätöitä ja kuulin ulkoa ääniä. Vilkaisin yläkerran ikkunasta ja huomasin pihalla Postin pakettiauton. Lähti kuitenkin pois eivätkä soittaneet ovikelloa, joten oletin että huomasivat erehtyneensä osoitteesta.

Myöhemmin kuitenkin kävin ulkona ja huomasin, että olivat jättäneet ulos kaatosateeseen paketin. Ei onneksi ollut minulle tai muille asukkaille, vaan jonkun entisen vuokralaisen, jonka tilausten karhukirjeitä on useaan otteeseen tullut osoitteeseemme. Aluksi vein niitä Postiin osoite yliviivattuna, mutta lopulta aloin heittämään niitä roskiin kun niiden tulo vain jatkui.

Mitä pitäisi tehdä paketille? Kyseessä joku vaatekaupan paketti, keväällä viimeksi postinkantaja soitti ovikelloa ja yritti työntää meille hänen pakettiaan mutta sanottiin ettei asu täällä. Tällä kertaa ei soittanut ovikelloa... Tiedän, että hyvä ihminen veisi paketin postin palvelupisteelle, mutta en ole hyvä ihminen ja mua vituttaa. Miksi mun pitäisi lähteä raahaamaan jonkun tuntemattoman himoshoppailijan pakettia paikkaan missä ei tule muuten käytyä ja siitä olisi paljon ylimääräistä vaivaa?

Koituuko siitä mulle harmia, jos vaa heitän paketin roskiin? Siinä oli kumminkin mun osoite, koska shoppailija ei ole osannut päivittää omaansa vaikka muuttanut pois aikoja sitten, joten siinä vaiheessa kun shoppailija alkaa ihmetellä missä tilaus luuraa ja selvittää asiaa, niin tuleeko postinkantaja joskus kuukausien päästä kysymään pakettia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyymepaketteja tilaillaan OKT-osotteisiin, koska sieltä on helppo käydä noukkimassa jos asukas ei ole paikalla.

Vierailija
2/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ongelma on, ettei ole tietoa onko se tärkeä paketti jollekin vai joku ryysy vain. Onkohan postilla asiakaspalvelunumero tai nettisivuilla joku viestilomake. Jos ne hakevat itse pakettinsa. En usko että sun pitää viedä sitä mihinkään, ellei se ole käy samalla kun käy kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on kyllä kirjannut omaan logistiikkasysteemiinsä että se on siihen osoitteeseen toimitettu tänään klo se ja se. Kyllä sulta sitä joku voi vielä kysellä.

Vierailija
4/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin sen näköisen postin työntekijän etten yhtään ihmettelis ens sitten yhtäön olis se sen näköinen että

Vierailija
5/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin paketin ja tekisin johtopäätökset jatkosta tämän jälkeen.

Vierailija
6/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis just kolme sekuntia sen jälkeen kun olin lähettänyt viestiä Postille, niin joku shoppailijan perheenjäsen soitti ovikelloa ja tuli hakemaan paketin :D ehkä olivat nähneet tämän julkaisun? Jos se oli tämän julkaisun takia, niin toivotan hyvää jatkoa kunhan vaihat nyt sen osoitteen!!! Varmasti sinullekin mukavampaa, kun postit ja paketit tulee itsellesi eikä meidän kiusaksi. -ap

Vierailija
7/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahdollista, että joudut korvausvastuuseen, sisältö voi olla arvokaskin. Postilla on näyttöä, että paketti on toimitettu ovellesi.

Vierailija
8/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis just kolme sekuntia sen jälkeen kun olin lähettänyt viestiä Postille, niin joku shoppailijan perheenjäsen soitti ovikelloa ja tuli hakemaan paketin :D ehkä olivat nähneet tämän julkaisun? Jos se oli tämän julkaisun takia, niin toivotan hyvää jatkoa kunhan vaihat nyt sen osoitteen!!! Varmasti sinullekin mukavampaa, kun postit ja paketit tulee itsellesi eikä meidän kiusaksi. -ap

Huumepaketti. Sua käytettiin hyväksi.

Vierailija
9/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mahdollista, että joudut korvausvastuuseen, sisältö voi olla arvokaskin. Postilla on näyttöä, että paketti on toimitettu ovellesi.

Höpö höpö. Posti ei edes itse vastaa mokistaan ja posti jaetaan, miten sattuu. Sana sanaa vastaan, ettei pakettia ole tullut, jos joku alkaa kysellä.

Ennen oli sentään postillekin kunnia -asia toimittaa posti perille.

Vierailija
10/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikka. Osoitteesi mahdollisesti tilataan tavaraa, jotka maksettu indetiteettivarkauksilla saaduilla luotoilla tai varastetulla luottokortilla. Toinen vaihtoehto, että huumeita tilataan myös verkoista noin.

Vierailija
11/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaisin paketin ja tekisin johtopäätökset jatkosta tämän jälkeen.

Mustamakkaraa puolukkahillolla postimyynnin kautta tai

sitten voipaperiin verhoiltua mämmiä maidolla.

Vierailija
12/12 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin postille ja käskisin hakemaan pois. Se on heidän ongelmansa ja virhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän