Miten Kokoomus on onnistunut markkinoimaan verotuksen kevennyksen vain positiivisena asiana, kysehän on siitä että rikkaat eivät halua
osallistua yhteiskunnan kuluihin vaan pitää kaikki rahat omassa lompakossa.
Ja ne kuuluisat dynaamiset vaikutukset ovat se pohjaton köyhyys ja kurjuus johon jo kolmessa vuodessa Orpo on maan ajanut.
Kommentit (352)
Hyvä tuloisten kannattaa muuttaa ulko maille jos ei osallistuminen kiinnosta. Yleensä uho loppuu siinä vaiheessa kun pitäisi pakata kimpsut ja kampsut. Suomalainen liha pata kelpaa hyvä tuloiselle mainiosti. Puhuvat toista ja tekevät toista ja uho on valtava. Nössöt.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuloisten kannattaa muuttaa ulko maille jos ei osallistuminen kiinnosta. Yleensä uho loppuu siinä vaiheessa kun pitäisi pakata kimpsut ja kampsut. Suomalainen liha pata kelpaa hyvä tuloiselle mainiosti. Puhuvat toista ja tekevät toista ja uho on valtava. Nössöt.
Hyvätuloisena lähtisinkin, mutta minua pitää täällä vanhat vanhempani ja omistamani omaisuus.
Tuohan se juuri on, kun näitä "nössöjä" on aika paljon, jotka ovat jo muuttaneet. Tästähän ollaan huolissaan, kun oikeasti veroja maksavat pakenevat maasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvätuloiset lähtee niin sinun tuille ei ole enää maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisena lähtisinkin, mutta minua pitää täällä vanhat vanhempani ja omistamani omaisuus.
minä olen ulkomailla ollut töissä pidempiäkin aikoja ja todennäköisesti lähden perheen kanssa uudestaan. Suomi on ankea sosialistien maa, jonka talous vajoaa ylisuuren julkisen sektorin mukana. Oikeasti rikkaita täällä ei ole, eikä myöskään pääomia
En tiedä millä määritelmillä on määritelty rikas mutta en ainakaan itse pidä itsenä rikkaana kun tienaan pikkuisen yli mediaanin ja minun verotus laski
Huoltosuhde pahenee kokoajan. Käsi vaan ojossa kokoajan liian monella, eivätkä tajua, että maksajat oikeasti kaikkoaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoltosuhde pahenee kokoajan. Käsi vaan ojossa kokoajan liian monella, eivätkä tajua, että maksajat oikeasti kaikkoaa.
Maksajat ja maksuhalut. Tuskin kukaan Suomessa haluaa päästä hyvinvointivaltiosta kokonaan eroon, mutta on kyllästytty siiihen, että sen kustantaminen ei ole enää kansalaisten yhetinen projekti. Liian moni ajattelee, että voi olla vain siellä saamapuolella ja, että on pelkkiä oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Nämä ihmiset äänestävät kaikki vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä rikkaan porvarin rahat ovat peräisin? Rikastuuko kukaan ihminen koskaan pelkästään omaa ylivertaisuuttaan? Joskus voi olla kiinni edullisesta yhteiskunnallisesta tilanteesta, joskus hyvistä työntekijöistä, joskus vanhemmilta peritystä omaisuudesta, joskus voi olla hemmetin hyvä tuuri. Työllä harvoin kukaan on rikastunut, vaikka usein rikas kehuukin tehneensä hemmetin kovaa työtä.
Ei kokoomuslaiset välttämättä rikkaita ole, varakkaita yleensä. Itsekin sellainen olen. Synnyin köyhään työläisperheeseen, mutta olen opiskellut kaksi maisterin tutkintoa, tehnyt hemmetisti työtä jo 30 vuotta ja nyt olen varakas. Teillä muilla on samat mahdollisuudet, mutta jos ette niitä käytä, niin ei se sitä tarkoita, että meidän muiden pitäisi maksaa teille sama elintaso kuin itsellemme.
Siksi ne köyhiä ovat kun eivät jaksa muuta kuin kadehtia ja ruikuttaa lisää tukia.Ei tule mieleen tehdä ihan itse jotain.-eri
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se juuri on, kun näitä "nössöjä" on aika paljon, jotka ovat jo muuttaneet. Tästähän ollaan huolissaan, kun oikeasti veroja maksavat pakenevat maasta.
Määrittele aika paljon. Jotka muuttaa, usein muuttaa ihan muista syistä. Lisäksi monet verot ovat oikeasti paljon huokeampia Suomessa kuin mitä nämä jotka vaan laukoo jotain yleismaallisia totuuksia Suomen korkeasta verotuksesta. Esimerkiksi yhteisövero, johon nykyinen hallitus teki uuden kevennyksen, oli jo valmiiksi Euroopan keskivertoa pienempi, ja useat ekonimistit ovat sitä mieltä että se ei ole kannattava teko laskea sitä enää Suomen valtion kannalta. Varmasti rikkaimmat yrittäjistä voi olla toista mieltä.
Paljon enemmän on tuota ainaista uhkailua ja varoittelua muuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat maksavat kaiken köyhille jo nykyäänkin. Et näköjään ymmärrä yhteiskunnallisesta tulonjaosta mitään.
Kukas tekee työt rikkaiden yrityksissä? Ihan itsestäänkö ne siellä tekeytyvät, ilman työntekijöitä?
Näin on