Asioin perhekeskuksessa järkytyin
Olin asioimassa perhe/terveydenhuoltokeskuksessa, missä toimii myös lastensuojelu. Olin odotusaulassa, kun kokoustilasta vyöryi kaakattava ja kääkättävä joukko ylipainoisia ja hyvin ylinpainoisia sossuja, ja ilmeisesti sossu-opiskelijoita tmv. Miten henkilö, joka ei pysty hallitsemaan edes omaa painoaan, voi neuvoa ja jopa päättää toisten ihmisten elämistä?
Kommentit (40)
Se on jännä miten ihmisestä tulee heti parempi ihminen kun saa vaikka lottovoiton ja laihtuu.
Olen asioinut yhden sosiaalityöntekijän kanssa. Hän oli suorastaan pienikokoinen.
Näitä tulevia sossuja, jotka nyt esim. päätyävät lasteen huostaanotoista ja vanhusten heiteellejätöstä, opiskeli samassa yliopistorakennuksessa. Yksikään niistä ei ollut lähtöisin ns. normaalista ydinperheestä, vaan kaikilla oli taustalla alkoholismivanhempia, mielenterveysongelmia, köyhyyttä ja muuten rikkinäisiä perheitä. Kaiken lisäksi varsin epäsiistejä, ja kalja ja muu alkoholi maistui jo opiskelusikana liiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä miten ihmisestä tulee heti parempi ihminen kun saa vaikka lottovoiton ja laihtuu.
Hoikkuus on merkki hyvästä elämänhallinnasta. Tämä edellyttää onnistunutta itsensä johtamista. Lihavalta ei voi ottaa vastaan neuvoja, koska ne neuvot eivät ole häneen itseensäkään toimineet.
Ja hirveä stressi vaikeuttaa painonhallintaa. Mieti jos olisit itse noin 30 lapsen hyvinvoinnista huolissaan ja oikeudellisesti vastuussa. Terveisin ex-sossu
Metriperseily ammatiin kuuluva piirre samoin kuin kälätys, vittumaisuus sekä viinerihimo.
Vierailija kirjoitti:
Ja hirveä stressi vaikeuttaa painonhallintaa. Mieti jos olisit itse noin 30 lapsen hyvinvoinnista huolissaan ja oikeudellisesti vastuussa. Terveisin ex-sossu
Ne ovat muiden ihmisten lapsia. Olet omasta toiminnassasi vastuussa näiden lasten perheille. Kaikkiin tekemiini päätöksiin voidaan palata vielä kymmenien vuosien päästäkin ja pohtia, tapahtuiko niitä tehdessä jokin virhe tai ylilyönti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi järkevämpää mennö lenkille siihen stressiin kuin Woltata pizzaa ja kebabia.
Mikä sun ratkaisu on, ap?
Tietynlaiset ihmiset hakevat tietynlaisille aloille.
Ohitan tämän ja kaikki muut
anoppi/kollega/mummo/miniä/
pérsu/pàskaope/naaburger- ja
_mitälie_trölläykset. -E-
Vierailija kirjoitti:
Eli hirveä stressi selittää oman elämänhallinnan(sisältäen painonhallinnan) puutteen? On sitä hirveä stressi muillakin aloilla.
liian hyvät liksat niin voi woltata.
Vierailija kirjoitti:
Että se ammatti lopetetaan ja annetaan perheellisten olla rauhassa ja pitää perhettä kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
1. Kun stressaa, älä tilaa pizzaa ja syö wiineriä, vaan mene lenkille.
2. Hysteerisesti kälättävä ihminen ei ole koskaan miellyttävä tai herätä luottamusta.
3. Hyökkäävä asenne ja mulkoilu ei herätä luottamusta.
4. Harrasta työmatkapyöräilyä niin stressitasot laskee, eikä tarvitse kälättääkkään yhtä kiihkeästi. Sivutuote->pysyy paino hallinnassa
Itsellä kun oli vauvaikäisiä lapsia 2014-2020, ostimme kaikki vaunut, rattaat, turvakaukalot jne aina Torin kautta joltakin vuokratalon asukkaalta. Niiltä sai aina vähän käytettyjä, vain yhdellä lapsella olleita varusteita ja usein vielä ihan pilkkahintaan. Näillä tietysti ollut kova näyttämisen halu, koska neuvola näkee jo osoitteen perusteella, kuka asuu vuokratalossa ja kuka ei.
Miksi opiskella sosiaalityöntekijäksi kun samalla vaivalla voi opiskella myös jonkun arvostetun tutkinnon?
Vierailija kirjoitti:
Pershäröinen ap triggeröitynyt ihan huolella kun pahat sossut kiusaa :'D
Pershäröinen Ap kuvitteli koko käynnin, kyllä viimeistään kun ruvetaan kahvipullasta puhumaan...ihme juttu. Olen työvuosinani ollutl julkiseslla ja yksityisellä ja kyllä yksityisellä satsattiin ihan eri tavalla tuohon kahvipullaan, muutenkin työntekijöiden viihtyvyyteen. Julkisella oli ehkä muuten motivoivammat tehtävät, mutta eväät oli niukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vertaa tuota vaikka sydänkirurgiin, jonka käsissä ja hermojen kurissapitämisen varassa on jonkun lapsen henki. Ja mieti sitten vähän mitä kirjoitit.
miksie kirurgit ole lihavia vaikka niillä on stressaava työ.
Taidat olla sossu joka nauttii kun saa aiheuttaa traumoja lapsille ja heidän vanhemmilleen. Vähän samanlainen kuin poliisi joka nauttii vallantunteesta kun saa käyttää voimakeinoja tappaakseen vaikkapa kehitysvammaiseen, tai melkein tappaa mopoteinin.