Kuinka moni eläin on oikeasti uhannut teitä luonnossa
Veikkaan jo vastaukseksi 0. Saisi tämä jatkuva uhkakuvien maalaaminen loppua. Sillä ei ole mitään väliä onko eläin Susi karhu vai näätä, ne ei ihmisen kimppuun hyöki koska eläin ei saalista luonnossa saalista jolle se voi hävitä tai jonka kynsissä se voi vahingoittua itse. Ne saalistaa helppoja saaliita koska luonnossa niillä ei ole varaa virheisiin. Ihan samalla tapaa mitä ihminenkin tekisi luonnossa selviytyessään, se menee mielummin jäniksen perään kuin leopardin.
Kommentit (155)
Ampiainen, paarma, hyttynen, punkki, lokki.
Ihminen on pahin mutta koska meillä on tämä sama kommunikointikieli emme aina pelkää. Kaikki muut elävät koetaan uhkaaviksi ja jopa hyökkääviksi. On ne sitäkin, kun ihminen ylimielisenä saapastelee ja oikeuttaa itselleen muiden häiritsemisen ja tap pamisen.
Vihainen lokki järvellä, kun olin soutelemassa. Puolusti kai jälkikasvuaan. Todella pelottavia syöksyilyjä suoraan kohti.
Vierailija kirjoitti:
Hirvi on pahin mitä olen kohdannut, tuli suoraan metsästä eteen tielle ja oli hirveeen iso, ei sitä uskoisi jos näkee vain kirjoissa. Hätäpäissäni aloin puhua sille, en tajua miksi mutta pelotti ihan järkyttävästi kun huomasin että ison hirven perässä oli vasa. Peräännyin ja puhuin, sopertelin että meen, meen ehkä se tajusi ettei tuosta ole vastusta hänelle. Onneksi!
Kävelitkö takaperin koko matkan?
Varis saakeli hyökkäsi päähän poikasaikaan, varoitteli tosin ensin.
Hiirikin hypännyt jalkaa vasten. Pelästyttiin molemmat yhtä paljon.
Lievä lintukammo kyllä jäi.
kansanedustajat saalistavat suomalaisia kaikkialla näitä on syytä varoa, vievät kaiken mitä voivat itselleen
Tiira on nokkinut pään verille, joutsenta juoksin mökillä saunan pukuhuoneeseen karkuun, mutta kaikkein pelottavin oli mäyräemo, kun erehdyin sienimetsällä emon ja pentujen väliin. Se tuli aivan raivona kimppuun ja puri saappaan varren läpi syvän haavan pohkeeseen. Päivystyskeikka tuloksena muutama tikki ja vesikauhurokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ketun viime viikolla, ja se jotenkin pahaenteisen juonikkaan oloisena mulkoili.
Sanoiko mitään?
Ei virkannut repolainen mitään lain, hölkytteli kimahtaen hakkuuaukiota päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokki.
Ja joutsen.
Varis, useammankin keran lenkillä käydessä hyökännyt kimppuun. Ne tulee lujaa ain takaa ja yrittää nokalla iskeä päähän. Ja jos osuu, niin jälki on sitä luokkaa, että se on polille lähtö paikkaamaan haavan vuoksi ja jäykkäkouristus rokotuksen ottamiseksi jos ei ole voimassa ja kipulääkkeiden syöntiä muutaman päivän. Minua ei ole onnistuneet nokkaisemaan, mutta kaveria osui kun ei osannut pitää varaansa. Se on joka vuosi juhannuksen seutuun kun niillä on poikasia ja koskaan ei tiedä missä niitä on kun metsäteillä juoksee. Vainoharhaisia kun mitkäkin, pirulaiset. Raakunnasta voi jotain päätellä, missä niitä on. Kun vain muistaa kuunnella eikä painella korvanapit korvissa sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on pahin mutta koska meillä on tämä sama kommunikointikieli emme aina pelkää. Kaikki muut elävät koetaan uhkaaviksi ja jopa hyökkääviksi. On ne sitäkin, kun ihminen ylimielisenä saapastelee ja oikeuttaa itselleen muiden häiritsemisen ja tap pamisen.
Mene kuule keskustelemaan vaikka leijonan kanssa asiasta.
Metso on uhannut oikeasti. Piti mennä autoon nopeasti ja silloinkin tuntui että se hullu tulee ovesta läpi. Myös kihu ja tiira olleet oikeasti kimpussa. Mutta muut ei vaikka karhu ja susi ollut ihan vieressä. Siinä mielessä samaa mieltä aloittajan kanssa.
Luonnoneläimistä hanhi on syöksynyt vihaisesti kohti 2 kertaa ja tuntemattomaksi jäänyt lintu nokkinut päähän kerran.
Ampiainen. Ja meidän pihan oravat on hemmetin kiukkuisia, jos pähkinät loppuu. Siis uhkailu ei ole sellaista, että olisin ehkä välittömässä vaarassa, mutta se säksätys on kyllä aika kuumottavaa. Sitten haen kiltisti lisää pähkinöitä kaupasta ja ne tulee heti mussuttamaan ja piilottamaan niitä ja katselee mua sivusilmällä.
Paarmat, laumana hyökänneet kerran :), itikat, hirvikärpäset
Ei varmaan sattumaa se Hitchcokin Linnut.
Paarma ja ampiainen. Paarmat ovat olleet kaikkein hyökkäävimpiä.
Olen kerran teini-ikäisenä metsälenkillä kohdannut kyykäärmeen, mutta se ei uhannut minua. Se oli poikittain lenkkipolulla. Huomasin sen 2-3 metrin päästä ja jähmetyin paikalleni. Sitten kuului vain kahahdus, ja kyy oli kadonnut viereiseen varvikkoon. Juoksin täysillä sen kohdan ohi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hirvi on pahin mitä olen kohdannut, tuli suoraan metsästä eteen tielle ja oli hirveeen iso, ei sitä uskoisi jos näkee vain kirjoissa. Hätäpäissäni aloin puhua sille, en tajua miksi mutta pelotti ihan järkyttävästi kun huomasin että ison hirven perässä oli vasa. Peräännyin ja puhuin, sopertelin että meen, meen ehkä se tajusi ettei tuosta ole vastusta hänelle. Onneksi!