Työnhakuprofiili pakolliseksi- miksi?
Tuli postia te-keskuksesta.
"Velvollisuuden laiminlyönnistä ei seuraa työnhaun voimassaolon päättymistä tai työttömyysturvaseuraamusta."
#kokoomustyöllistää
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se ollut joskus poiskin? Muistan kun olin hetken työnhakijana 20010 luvulla silloin se jo kehotettiin tekemään en tiedä oliko pakollinen.
2010.
Joku on jämähtänyt vuoteen 2010 eikä tajua, että on vuosi 2026.
Tein sen, meni n. 5 min. En usko että on mitään hyötyä työllistymiseni suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Koska näin pikkuhiljalleen murennetaan sitä yksityisyyttä.
Sinä ET TULE omistamaan mitään.
Sinulla EI TULE olemaan yksityisyyttä.
Sinä TULET olemaan onnellinen.
Nuo profiilit näkyy nimenomaan anonyyminä.
Hyi vttu en halua suomalaisia asiakkaikseni.
Työnhakuprofiilista ei ole ollut yhtään mitään hyötyä, se on ollut minulla julkisena jo 2023 lähtien. Pelkkää näennäispuuhastelua ja psykologista sodankäyntiä työttömiä vastaan.
Työelämä, poliitikot ja talousjohtajat kuten ek eivät selvästikään ymmärrä siellä hölmölässään että narulla ei voi työntää.
Vierailija kirjoitti:
Sinne voi linkata OF-profiilinsa.
Hyi vttu en halua nähdä yhtään ainutta suomalaista asiakkainani varsinkaan mitään valtion virkamiestä tumputtamassa.
Mulla on profiili laitettuna, mutta ei ole yhteydenottoja kuulunut - vielä.
Kun aina vedotaan "Tanskan malliin", josta kuitenkin on noussut kritiikki, että Suomessa ei ole tarjolla vastaavasti työttömille tukipalveluita. Ehkäpä tämän on sitten tarkoitus olla sellainen tukipalvelu?
Koko profiilin idea on, että jos et saa töitä, et ole osannut brändätä itseäsi ja osaamistasi. Työnantajat lienevät lukutaidottomia, jos Maikkarin jutun mukaan edes adjektiiveja ei saisi profiilissa käyttää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyottomille-uusi-pakko-ala-kirjoita…
Annan piruuttanikin te-tantan tehdä sen mun profiilin. Katotaampa kuinka paljon päin vttua menee...
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä juhanavartiaislogiikkaa. Työttömiä pitää kyykyttää ja ahdistella, jotta heitä alkaisi veetuttaa ja he haluaisivat minipalkalla kuppaisiinkin töihin, vaikka puhelinmyyjiksi.
Eli olet liian hyvä niihin töihin
Täytin omani.
Ei autoa, ei työelämänlupakortteja, huono selkä.
Viimeisin duuni vuodelta 2015.
Etsin sekatöitä.
Parin kuukauden hommaan voi valita mieleisensä sieltä hakijajoukosta ?
Tee se pois alta, ei sitä kukaan katso mutta oletpa täyttänyt velvollisuutesi. Minulla meni noin 5 minuuttia kun eilen tein.
Vierailija kirjoitti:
Tein sen, meni n. 5 min. En usko että on mitään hyötyä työllistymiseni suhteen.
Olin työttömänä reilu vuosi sitten, ten sen myös, voin sanoa että täysin turhaa ei mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Parin kuukauden hommaan voi valita mieleisensä sieltä hakijajoukosta ?
Jee niitä Hanttihommia (Vartiaisen lupaamia)
Vierailija kirjoitti:
Pientä puuhastelua mikä yrittää näyttää siltä että valtio muka tekee jotain työttömyyden vähentämiseksi.
Mää tein profiilin : Oon jorma 56v ja teen isoja voileipiä. Tykkään kattoo telkkaa. Ja maalan joskus linnunpönttöjä.
Voi Jorma, tekoälyn valjastama robotti hakee sut ehkä jo tänään töihin. Saas nähdä, minne se sut haluaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pientä puuhastelua mikä yrittää näyttää siltä että valtio muka tekee jotain työttömyyden vähentämiseksi.
Jos työnhakija ei tee profiilia, te-virkailija tekee. 380000 TURHAA työnhakuprofiilia.
Kuntien työllisyyspalveluissa oli kesäkuun lopussa yhteensä 352 000 työtöntä työnhakijaa, mikä on 21 200 (6 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kokoaikaisesti lomautettujen määrä väheni edellisen vuoden kesäkuusta 1 900:lla (-11 %). Laajan työttömyyden piirissä oli 416 200 työnhakijaa eli 23 900 (6 %) enemmän kuin viime vuonna. Kesäkuun lopussa kuntien työllisyyspalveluissa oli kaikkiaan 542 300 työnhakijaa, mikä on 12 800 (2 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Työttömyysprosentti 12,8%.
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/195281/Tkat_FI_kesa26.pdf
Heinäkuun tilanne:
Kuntien työllisyyspalveluissa oli heinäkuun lopussa yhteensä 361 800 työtöntä työnhakijaa, mikä on 22 700 (7 %) enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Kokoaikaisesti lomautettujen määrä väheni edellisen vuoden heinäkuusta 1 800:lla (-10 %). Laajan työttömyyden piirissä oli 422 400 työnhakijaa eli 25 700 (7 %) enemmän kuin viime vuonna. TYÖTTÖMYYSPROSENTTI 13,2%!
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/195349/Tkat_FI_heinä26.pdf
Näin ajattelee mies, jonka mielestä nainen vaan poimitaan kuin rusina pullasta. Nainen vaan POIMITAAN ja LAITETAAN.