Työnhakuprofiili pakolliseksi- miksi?
Tuli postia te-keskuksesta.
"Velvollisuuden laiminlyönnistä ei seuraa työnhaun voimassaolon päättymistä tai työttömyysturvaseuraamusta."
#kokoomustyöllistää
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Koska näin pikkuhiljalleen murennetaan sitä yksityisyyttä.
Sinä ET TULE omistamaan mitään.
Sinulla EI TULE olemaan yksityisyyttä.
Sinä TULET olemaan onnellinen.
"Learn to drive. Get a job. Go to work. Get a girlfriend/boyfriend. Have children. Follow fashion. Act normal. Walk on the pavement. Watch TV. Obey the law. Save for your old age.
Now repeat after me:
I AM FREE"
Minulla on tuota kuvastava meemi tallessa, istuu aika hyvin nykymaailman menoon.
Onko se ollut joskus poiskin? Muistan kun olin hetken työnhakijana 20010 luvulla silloin se jo kehotettiin tekemään en tiedä oliko pakollinen.
Tämä on uusille työnhakijoille tarkoitettu. Yrittävät työllistää vasta työttömiksi jääneitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se ollut joskus poiskin? Muistan kun olin hetken työnhakijana 20010 luvulla silloin se jo kehotettiin tekemään en tiedä oliko pakollinen.
2010.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uusille työnhakijoille tarkoitettu. Yrittävät työllistää vasta työttömiksi jääneitä.
Eivät yritä. Ei joku profiili netissä ketään työllistä.
Minulla on tunne, että sitä vaaditaan ja halutaan siksi, että vastattaisiin täälläkin monen esittämään kaipuuseen ja toiveeseen siitä, että Suomi olisi taas piirun verran lähemmpänä kyttäys ja kyyläämis -valtiota, jossa mm. Kiinan nykyine valtapolitiikka ja viime vusoissadalla esimerkisi Stasi näyttävät mallia ja joiden toiminnasta ihan liian moni tälläkin palstalla työttömistä -yhtenäisenä toisetensa kaltasiia ja oloisia- otevista tälläkin palstalla kirjoittaa, niinkuin kaikki työttömät olsivat poikkeuksetta halveksittavia rikollisia jotka teoillaan olisivat ansainneet tulla syvästi loukatuksi ja satutetuksi.
Iksinkku mies 40+
Mitä väliä, siitä ei seuraa mitään, jos sitä ei tee. Haistakoot paska hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kaikille. Työnhaun uusimisen kohdalla tulee ajankohtaiseksi. Mutta mikään pakko ei siis ole tehdä. Mutta velvollisuus tehdä on.
Mulla on kuusi vuotta se profiili ollut julkinen. Yksi yhteydenotto, eikä sekään sitten enää vastannut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sä et halua tulla löydetyksi... Sano vain rehellisesti, että vitut sä mitään töitä oikeasti toivotaan löytäväsi. Olisi paljon lunkimpaa pelata kavereiden kanssa petankkia puistossa ja juoda pirkka-olutta. Töissä joutuis jotain tekemäänkin ja pahimmillaan vielä heräämään aamuisin. Siksi sä jopa vähän pelkäät, että pitääkö tässä joku profiili luoda... mitäs jos toi lähimarketin kauppias mut sit löytää ja tahtoo sinne hyllyttämään tomaatteja.
Niin. Tai sitten olet lähes vanhuuseläkeikäinen, jota riiputetaan työnhakijana, vaikka oikea paikkasi olisi sairaseläkkeellä.
Osa työttömistä hengailee ostarin reunoilla päihde- ja mielenterveysongelmiensa takia. Ei heitäkään pitäisi hyvinvointivaltiossa jättää ilman tukea.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinä oli ongelmana se, että työnantajat eivät käyttäneet sitä. Tätä uutta ne alkaa varmasti käyttämään! Tirsk.
Juu työkkäriin töitä. Autetaan työnhakija profiilin teossa. :) näin voitte sitten tehdä fiksun ja asiallisen profiilin.
Koska Eu:n korkein työttömyys johtuu siitä, että suomalaiset työttömät ei halua töihin. Siksi pitää keksiä jotain uusia rangaistuksia. Tosin joskus ne osuu virkaloisten omaan nilkkaan. Minun työhistoria on sellainen että sen kun laittaa näkyville peruskoulusta tähän päivään, minua ei yksikään työnantaja palkkaa. Parhaiten työllistyy, kun kertoo mahdollisimman vähän. Vuokrafirmojen kautta parhaiten, siellä ei hirveästi kysellä.
M57, alle 8 vuotta työhistoriaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kaikille. Työnhaun uusimisen kohdalla tulee ajankohtaiseksi. Mutta mikään pakko ei siis ole tehdä. Mutta velvollisuus tehdä on.
Velvollisuus ei ole kaukana pakottamisesta
Koska sinne työkkärin sivuille on tehty sellainen ominaisuus, niin pitäähän sitä käyttää.
Voi olla, että joku poliitikko norsunluutornissaan uskoo oikeasti, että kun kaikki työttömät pakotetaan täyttämään se, tulee Suomeen lisää työpaikkoja. Etenkin sellaisia työpaikkoja, joihin otetaan vajaakuntoisia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska Eu:n korkein työttömyys johtuu siitä, että suomalaiset työttömät ei halua töihin. Siksi pitää keksiä jotain uusia rangaistuksia. Tosin joskus ne osuu virkaloisten omaan nilkkaan. Minun työhistoria on sellainen että sen kun laittaa näkyville peruskoulusta tähän päivään, minua ei yksikään työnantaja palkkaa. Parhaiten työllistyy, kun kertoo mahdollisimman vähän. Vuokrafirmojen kautta parhaiten, siellä ei hirveästi kysellä.
M57, alle 8 vuotta työhistoriaa
EU:n korkein työttömyys johtuu siitä, että Suomessa on n. 100 000 työkyvytäntä rekisteröitynä työttömiksi työnhakijoiksi. Ja nämä 100 000 on sellaisia työkyvyttömiä, joiden työkyvyttömyys on tiedossa, mutta he eivät byrokraattisista syistä saa työkyvyttömille tarkoitettuja sosiaalietuuksia (sairauspäiväraha, kuntoutustuki, työkyvyttömyyseläke).
Itse kuulun tähän ryhmään. Kela on antanut kielteisen päätöksen sairauspäivärahalle, koska oireitteni syytä ei ole diagnosoitu. Ja sitä ei ole diagnosoitu, koska tutkimukset julkisessa terveydenhuollossa etenevät niin hitaasti. Ensimmäiset tutkimukset tehtiin viime vuoden puolella, ja niistä ei selitystä löytynyt. Vielä on tutkimatonta erämaata tässä muorissa.
Asiallisesta profiilista ei käy ilmi, että tämä nainen EI halua seksiseuraa valtion virkamiehistä.
Sinne voi linkata OF-profiilinsa.
En ala panemaan ketään miestä, vaikka kuinka joku PAKOTTAISI. Kaikista run kkareista teen myös rikosilmoituksen.
Eihän se ole pakollista, jos laiminlyönnistä ei tule seuraamuksia.